Skip to main content

WANITA SUBUR BERISIKO FIBROID.

Image result for vivix fibroid

Menurut Dr.Hanifah Bashirun Pegawai Perubatan Hospital Colombia Asia 
Fibroid bukan kanser dan tidak akan menjadi kanser.

Kebanyakan wanita dalam usia subur akan lebih berpotensi untuk mendapat fibroid.Ramai antara kita yang tidak mempunyai tanda-tanda atau simptom fibroid disebabkan fabroid tersebut tidak membahayakan.

Menurut beliau seramai 20-30 peratus wanita mempunyai masalah ini diseluruh dunia.

Walaubagaimana pun hanya sebilangan kecik sahaja yang mempunyai komplikasi atau masalah akibat fibroid.

Dan bukan semua pesakit fabriod memerlukan pembedahan untuk membuang fibroid tersebut.

APA ITU FIBROID?

Fibroid adalah bengkak yang berlaku pada lapisan otot rahim anggota peranakan wanita,ia adalah otot pada rahim berkenaan.Oleh sebab itu fibroid banyak dihubung kaitkan dengan perubahan Hormon wanita iaitu estrogen.

Selain itu wanita subur yang mempunyai masalah obesiti dan juga sejarah keluarga juga berisiko fibroid.

Simptom fibroid ini berbeza bergantung kepada saiz dan lokasi fibroid pada rahim wanita.Namun kebanyakan tidak mempunyai simptom.

Ada yang sakit ketika haid ataupun darah sangat banyak ketika haid.Ada juga wanita dengan fibroid ini keluar darah haid terlalu awal iaitu antara haid yang berikutnya.

Jika saiz besar sedikit ,ia boleh menyebabkan sakit pinggang dan gangguan pada pundi kencing yang terletak bersebelahan dengan rahim.Pesakit akan lebih kerap membuang air kecil.Jika saiz besar ,atau lokasi terletak dibahagian rahim ada kalanya ia boleh dirasa pada kawasan ari-ari.

Jika anda menjalankan pemerikasaan fizikal sahaja tidak memadai jika saiz fibroid tidak terlalu besar.Pemeriksaan melalui ujian ultrabunyi lebih membantu untuk melihat dengan jelas lokasi dan juga saiz fibroid.

Dari situ juga kaedah rawatan dapat ditentukan.Terdapat juga dalam kebanyakan kes pesakit akan dipantau melalui ujian ultrabunyi berkala.Ubat untuk mengurangkan sakit juga juga dibekalkan dan juga memperlahankan darah haid yang keluar boleh diberi setiap kali datang bulan.

Ada juga pesakit diberi pil hormon sebagai kaedah rawatan untuk mengecutkan fibroid.Namun jika fibroid agak besar pilihan rawatan ialah dengan membuat prosedur yang dapat menganggu bekalan darah sampai ke kawasan fibroid yang terpanggil embolisma salur darah arteri.

Pembedahan membuang fibroid juga dapat dilakukan.Jika saiz terlalu besar dan mengancam nyawa,keseluruhan rahim perlua dikeluarkan melalui pembedahan.

(Sumber@metrosihat.)

Sebagai ikhtiar rawatan fibroid disyorkan mendapatkan vivix shaklee,vivix shaklee bertindak mengurangkan radang dan vivix shaklee juga membantu menurunkan risiko serangan cyst dan kanser termasuklah kanser servik,kanser payudara,dan ovari.

Pengambilan yang konsisten turut membantu mengurangkan risiko Diabetes,Darah tinggi,stroke juga serangan jantung.


Testimoni 1 ikuti cerita beliau:

ACTIVE FYBROID SEBESAR 10CM MENGECUT DAN AKHIRNYA BOLEH BERSALIN NORMAL.
.
Assalamualaikum dan salam sejahtera.
Nama saya Nurhayatul Nira binti Ramli, berusia 37 tahun dan baru sahaja melahirkan anak keempat Januari yang lepas.
.
Saya berkenalan dengan Shaklee dah lama, cuma tidak secara konsisten sebelum ni. Saya selalu mengadu pada kawan saya, Azlinda Ismail (SID 866459) tentang penat dan sakit-sakit badan yang saya alami. Beliau mengesyorkan saya mengambil multivitamin, Vitamin c dan kalsium disebabkan jadual kerja dan pemakanan saya yang tidak menentu. Alhamdulillah kesihatan saya bertambah baik dan lebih bertenaga. Niat saya mengambil suplemen adalah untuk sihat, serta kesihatan itu dapat saya gunakan untuk beribadat dengan lebih sempurna.
.
Bagaimanapun, saya mendapat "kesan sampingan" daripada pengambilan suplemen tersebut. Saya bukan sahaja semakin sihat, namun saya juga disahkan hamil di kala anak bongsu saya waktu itu berumur 5 tahun. Saya tidak langsung merasa penat di awal kehamilan sedangkan ketika itu saya berada di dalam lawatan kerja di sekitar United Kingdom selama 2 minggu.
Pasangan mana yang tak gembira bila dikhabarkan tentang zuriat yang bakal mereka timang. Bertambah gembira pada waktu scan, doktor mengatakan ada 2 kantung di situ!
.
Namun, selepas detailed scan dilakukan, doktor mengesahkan, kantung itu bukanlah kembar seperti yang disangkakan. Malang sekali ianya adalah cyst sebesar 5.2 cm. Tidak mahu putus asa, kami mendapatkan nasihat pakar seterusnya. Lebih memilukan, rupa-rupanya ia bukan cyst, namun active fibroid yang sebesar 6.7 cm kini berada dalam kandungan saya. Doktor menasihatkan agar saya melalui pembedahan caesaeran berikutan saiz fibroid yang semakin membesar dan membahayakan diri saya.
.
Saya tak mahu putus asa. Saya selalu mendengar kehebatan tonik ajaib di wall sahabat saya. Saya nekad mencuba di atas risiko sendiri. Maka bemulalah episod saya dan Vivix. Ketika check up keempat, saiz fibroid hampir 10 cm dan saya teruskan ambil Vivix dengan konsisten dan yakin. Sahabat saya turut mencadangkan Omega Guard yang bertindak anti-radang sebagai menggantikan Vivix.
.
Alhamdulillah, pada 19 December 2016, checkup dengan pakar menunjukkan fibroid mengecil kepada 4.7 cm. Checkup terakhir pada Januari 2017 pula, pakar mengesahkan saiz fibroid ialah 4.2 cm dan lebih menggembirakan saya tidak perlu menjalani sebarang pembedahan kerana kepala bayi pun telah engaged.
.
Mengimbas kembali detik-detik kelahiran anak keempat saya. Kelahiran yang mudah dan paling cepat pernah saya rasakan. Pagi itu, saya mengalami kontraksi dan laluan cuma 2cm. Saya sempat bersolat jemaah Maghrib di masjid sebelum ke hospital malam itu. 9 malam, saya didaftarkan di Hospital Serdang. Saya sudah bersedia untuk melahirkan pada jam 9.30 malam.
Akhirnya pada 10:05 malam, 29 Januari 2017, lahirlah Ainur Mardhiah binti Abdul Muttalib ke dunia.Tanpa pembedahan, tanpa sebarang koyakan. Alhamdulillah.
.
Selepas je bersalin, saya terus minum 3 sudu Vivix supaya lebih bertenaga dan mahukan recovery yang cepat. Pada 30 Januari 2017, jam 6.30 pagi, doktor memeriksa saya dan akhirnya dibenarkan discharge pada jam 10 pagi itu juga. 13 jam sahaja di hospital, rekod untuk kelahiran semua anak-anak saya!
.
Saya masih lagi berpantang ketika testimoni ini ditulis, berpantang sendiri sambil menguruskan anak-anak seramai 4 orang yang masih kecil bukanlah sesuatu yang mudah. Namun kita sendiri yang memudahkannya dengan pengambilan suplemen yang betul dan berkualiti.
.
Terima kasih kerana dipertemukan dengan suplemen yang sangat berkualiti ini.



Testimoni  2:FIBROID MENGECUT DENGAN VIVIX.




No automatic alt text available.
No automatic alt text available.



Image may contain: text








Insyallah setiap penyakit akan ada penawarnya,dan jika anda ingin berikhtiar dan sihat seperti semua kawan-kawan yang telah berjaya alhamdulillah.Boleh ikhtiar dengan vivix shaklee.



Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar  Bandar Perda, Bukit Minyak, .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Seberang Perai dan kawasan sekitar yang dipersetujui.

Bergantung kepada masa dan juga keadaan yang telah dipersetujui bersama.

I'am SHAKLEE Indenpendant Distributor
Azzatulazirah
Whatsapp :01132045363
SID : 1290815
Fan Page : Dunia Cantik
IG: @cintahati_shaklee
Face Book : Sutera azyra.


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.


Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.

Comments

POPULAR POST

TANDA BATU MERIYAN JATUH-CIK AZZA POT PET.

Batu meriyan????apa tu?cik azza nak cerita lebih-lebih pun cik azza bukan pandai sangat pasal batu-batu nie,tapi apa yang cik azza selalu dengar benda nie ibarat nyawa untuk seorang wanita terutama wanita yang baru sahaja melahirkan anak,tak kisah lah anak keberapa sekali pun.cik azza boleh cakap macam  "tempat peranakan kita aka pintu rahim atau nama omputehnya G-spot"... entah lah..  Tapi bagi kaum hawa yang dah beranak mesti tahu akan batu meriyan...dan  kena ambil tahu kalau sayangkan diri kita..orang tua2 selalu cakap "kena jaga tem pat tu nanti laki lari"ambil kau dengar je laki lari alamak macam bahaya je nie...haaaaaaa cakap la kalau sayang,setia, dia sanggup terima seadanya,tapi kita kena la beringat juga sebab sayangkan dia la kita kena jaga diri kita sendiri untuk orang tersayang,untuk anak-anak. Pengalaman cik azza sendiri melahirkan anak sulung memang tak tahu apa2 pun,selepas melahirkan cik azza kena jaga nifail sebulan dekat ho

9 Tanda Rahim Anda Tidak Sihat,Anda Bagaimana?

Zaman semakin canggih seiring dengan permodenan dunia,Semuanya kelihatan mudah dan dipantang remeh begitu juga dalam isu yang sering wanita alami namun semakin tidak dipedulikan. Kaum wanita jangan sesekali memandang remeh terhadap penjagaan rahim anda,jangan hanya menitik beratkan penjagaan luaran,muka yang berkilat,kulit yang lembut namun lupa mengenai dalaman yang sejak dari nenek moyang kita dititik beratkan. Hari ini cik azza hendak berkongsi Tanda-tanda Rahim Tidak Sihat dan ini juga perkongsian daripada salah seorang pengusaha jamu dan semoga info ini dapat kita kongsi bersama-sama dengan wanita-wanita diluar sana. 9 Tanda-tanda Rahim Tidak Sihat. Sakit Tumit Kaki  ➠➠Tumit kaki terasa berdenyut-denyut dan menyucuk secara tiba-tiba,dan keadaan ini akan lebih teruk ketika berjalan,berdiri atau angkat benda berat dan terasa beban dibahagian perut. Sakit Telapak Kaki  ➠➠Rasa sengal-sengal dan bisa ditelapak kaki .Rasa kejang dan menyucuk sekitar tapak kaki Saki

GOLDENHAR syndrome?apa itu goldenhar syndrome?TANDA-TANDANYA?

Cik azza pernah berkongsi mengenai sindrom golden Har sebelum ini namun masih ramai yang memandang serong dan menganggap anak seperti ini tidak harus dipandang serius,masih ramai diluar sana tidak mengambil peduli apakah itu sindrom Golden Har. Dan perkongsian cik azza hanya untuk bercerita pengalaman dan bukanya meraih simpati. Pada sesiapa yang pernah membaca entry cik azza sebelum ini,cik azza  mempunyai seorang anak yang menghidap Sindrom Golden Har dan sekarang tahun 2018 telah berusia 6 tahun alhamdulilah sudah bersekolah dan tahun depan akan melangkah kepada dunia baru,persekolahan yang lebih mencabar. Dia membesar seperti anak normal seperti anak yang sebaya dengannya,mempunyai IQ yang normal tidak terlalu bijak dan tidak juga terlalu rendah rendah IQ nya.Cuma di sini yang membezakan Nifail(anak cik azza) dengan kanak-kanak lain adalah dari segi fizikal ataupun struktur muka,telinga,mata dan paling ketara adalah percakapanya. Mungkin di MALAYSIA tidak ramai yg tahu ap

MACAM MANA KULIT WAJAH SAYA PULIH DARI 'SERANGAN' JERAWAT

Assalamualaikum.. Saya yaya. Saya nak kongsikan testimoni saya sendiri tentang masalah jerawat yang telah 'menyerang' saya tahun lepas. Dan saya bersyukur sangat² sebab shaklee banyak sangat membantu memulihkan dengan cepat.  . Sebelum tu nak bagi tahu, kulit saya memang tak ada masalah jerawat ni. pernah jerawat dulu pun masa sekolah. itu pun tak berapa teruk sangat.  Masa bulan jun 2017 kulit saya dah menampakkan jerawat² pasir. Silapnya bila saya pakai nutriwhite tanpa toner. saya hanya pakai pencuci, makeup remover dan nightcream je. baru saya tahu betapa pentingnya toner ni. memang best sangat pakai nutriwhite ni. memang dia bersihkan sampai kedalam pori tau. tapi sebab bila dah cuci tak 'tutup' dengan toner so kulit tu macam terdedah dengan bakteria. ni bukan sebab nutriwhite tau tapi sebab lepas habis saya pakai nutriwhite. Masa pakai nutriwhite tu hanya keluar jerawat pasir tapi mati balik dah jerawat tu. masih ok lagi. . lepas tu saya dah gabra sebab nutriw

CARA MUDAH KURUS DAN BERKESAN TANPA BERLAPAR.

Bila bercakap mengenai kurus untuk yang telah mengetahui serba sedikit produk shaklee pasti akan cakap , "Cik azza saya nak order HERBALEX    kurus.?" Untuk yang mengenali cik azza mesti dah tahu kalau order sesuatu vitamin dari cik azza pasti akan ada sembang yang panjang disertai dengan leteran,Bukan leteran marah tau nasihat je..hihihi Cik azza tidak nafikan HERBALEX memang akan dapat kurus dan kempis perut tetapi cik azza kurus setuju jika hanya pengambilan  HERBALEX untuk kurus sambil bila-bila. "Eh dah kenapa pulak tak nak cadang HERBALEX sahaja kalau boleh kurus dan kempiskan perut." Ok jom baca sedikit apa yang cik azza akan cakap kan nie ye. Apa itu Herblax? Herblax ni memang favourite ramai orang. Macamana boleh tak favourite jika badan akan rasa  lebih ringan  selepas makan Herblax. Rasa cergas nak buat kerja. Macamana badan boleh jadi ringan lepas makan Herblax? Herblax adalah campuran herba terpilih terbaik dalam bantu  mencuci usus .

DERITA SEMBELIT DAN BUASIR KETIKA HAMIL SERTA BERPANTANG,APA YANG ANDA LAKUKAN.

[BUASIR KETIKA HAMIL SEMBUH & JAUNDICE CEPAT TURUN DENGAN SET BERPANTANG SHAKLEE] . Assalammualaikum Saya Farah Qurratun Aini ibu kepada 2 orang cahaya mata. Saya ingin berkongsi kisah Shaklee Effect saya selepas menggunakan set berpantang Shaklee yang sangat awesome tu. . Kisahnya saya mengalami sembelit ketika berpantangkan anak sulung pada tahun 2014. Ketika itu disebabkan tiada pengalaman saya lambat mengambil ostematrik . Kesan nya ketika hendak membuang najis sudah menjadi keras. Disebabkan itu saya mengalami pendarahan dan ada sedikit buasir. Namun begitu selepas berpantang saya tidak berusaha untuk menghilangkan buasir tersebut kerana saya tidak lagi mengalami sembelit dan tidak berasa sakit. . Namun begitu, disebabkan tidak mengambil kisah tentang masalah buasir tersebut, saya sekali lagi mengalami sembelit yang teruk ketika mengandungkan anak yang ke-2. Bila sembelit maka bausir pun muncul. Apa yang saya perasan , pengambilan coklat yang banyak k

RABUN MENYEBABKAN KECACATAN PENGLIHATAN ?CIK AZZA POT PET

Ingat lagi masa zaman sekolah dulu bila tengok kawan pakai spek mata elok ja,lawa macam trend pulak..Siap ada yang ambil duit biasiswa sebab nak pakai spek mata..hihihihi..Padahal bila kita tengok dia nie kejap pakai kejap buka..Kalau tanya kenapa? dia akan jawab hanya untuk belajar je..hihiihi Sama je macam cik azza dulu masa sekolah pakai spek mata,tapi kejap buka kejap pakai dulu tak pandai google2 nie 1995..Orang tua cakap celik mata dalam air untuk kurangkan rabun mata,hahahahahah Kita yang bengap nie pun buat je lah..pedih mata kot siap kena tahan nafas lagi..Punca utama tak mau pakai spek kononya nak mintak Polis,lastnya duduk rumah je jaga laki dengan anak-anak..hihihihi. Padahal tak ada kaitan pun dengan rabun mata biasa la time tu mana sempat nak fikir semua nie..kikiki Kenapa Boleh Rabun? Satu lagi teringat masa kecik-kecik dulu, mak selalu katajangan tengok tv dekat2 nanti rabun . Ada juga yang kata rabun ni masalah genetik. Kalau emak ayah kita

BAGAIMANA FIBROID SEBESAR 10CM MENGECUT DAN AKHIRNYA WANITA INI DAPAT BERSALIN NORMAL.

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Nama saya Nurhayatul Nira binti Ramli, berusia 37 tahun dan baru sahaja melahirkan anak keempat Januari yang lepas. . Saya berkenalan dengan Shaklee dah lama, cuma tidak secara konsisten sebelum ni. Saya selalu mengadu pada kawan saya, Azlinda Ismail (SID 866459) tentang penat dan sakit-sakit badan yang saya alami. Beliau mengesyorkan saya mengambil multivitamin, Vitamin c dan kalsium disebabkan jadual kerja dan pemakanan saya yang tidak menentu. Alhamdulillah kesihatan saya bertambah baik dan lebih bertenaga. Niat saya mengambil suplemen adalah untuk sihat, serta kesihatan itu dapat saya gunakan untuk beribadat dengan lebih sempurna. . Bagaimanapun, saya mendapat "kesan sampingan" daripada pengambilan suplemen tersebut. Saya bukan sahaja semakin sihat, namun saya juga disahkan hamil di kala anak bongsu saya waktu itu berumur 5 tahun. Saya tidak langsung merasa penat di awal kehamilan sedangkan ketika itu saya berada di dalam lawa

Peritnya angin dalam badan ketika hamil.-CIK AZZA POT PET

" Erkk..erkk..aduh banyaknya angin aku ni. Tak selesa rasa perut, kepala pun sakit,belakang sakit sangat menyucuk-nyucuk je..nak sapu minyak panas dekat perut kesian baby.. Nak tunggu babah balik lambat lagi..Tahan je sakit nie... Rasanya masalah angin dalam badan bukan sahaja menyerang ibu hamil kan..Tapi semua orang pernah merasainya..tahu tak setiap orang akan mengeluarkan antara satu hingga  empat liter gas setiap hari dan mengeluarkan gas kira-kira 14 hingga 23 kali sehari. Masalah angin ketika hamil adalah suatu perkara normal bagi ibu hamil.Pedih ulu hati adlah salah satu simptom angin dalam badan ini berpunca dari pengaliran cecair berasid dari dalam perut ke bahagian esophagus.Namun begitu ia tidaklah bahaya kepada bayi dalam kandungan. Mengapa badan akan menghasilkan lebih banyak angin semasa mengandung? Ini kerana kadar progesteron dalam badan ibu meningkat jauh lebih tinggi ketika hamil berbading normal. Semakin kehamilan itu meningkat usianya, ra

SKILL SEKS UNTUK CEPAT DAN MUDAH HAMIL - CIK AZZA POT PET

Assalamualaikum.. Hari ini cik azza nak berkongsi pengalaman untuk mudah hamil (Insyallah jika di izinkan) ,Bukan mudah untuk kita sebagai wanita hamil dengan cepat dan kadang-kadang akan boleh mengakibatkan kita stress bila asyik diaju soalan yang sama je setiap masa..Betol dak?? Bila balik kampung je orang yang menyibuk mula bertanya "hai tak mengandung lagi ke" Merancang jangan lama-lama sangat" Semua ini akan menyebabkan kita mengalami tekanan perasaan. Tekanan perasaan pula boleh mengurangkan lagi peluang anda untuk hamil.Dalam kebanyakan kes, cuma perubahan kecil sahaja yang perl u dibuat untuk menolong anda hamil dengan cepat. TIPS UNTUK MUDAH HAMIL (INSYALLAH JIKA DIIZINKAN ALLAH) 1. Waktu Terbaik Untuk Melakukan Hubungan Seksual:- Adalah penting bagi pasangan yang inginkan zuriat mengetahui tentang masa yang sesuai untuk melakukan hubungan seks iaitu pada waktu wanita subur (masa pengeluaran telur @ ovulasi). Bila dan bagaimana untuk mengetah