Posts

Showing posts from August, 2017

BAGAIMANA GLA MEMBANTU ANDA MERAWAT JERAWAT?

Image
NORHASLINDA AZIZ
.
JERAGAT SEMAKIN PUDAR SELEPAS AMALKAN GLA COMPLEX SHAKLEE
. Saya seorang pelajar jurusan Pastry and Bakery dan berumur 18 tahun. Sepanjang bergelar seorang pelajar hidup saya sangat sibuk sehingga tiada masa untuk uruskan diri untuk tampil cantik. Bila dh ambil kursus pastry and bakery tahu-tahu jela, kita akan lebih terdedah kepada haba yang panas. Selalu berdepan dengan panas oven yang besar dekat kitchen. Kelas pagi sampai malam kadang duduk dekat kitchen.
. Malangnya pada semester ke-3 saya perasan muka saya ada kesan-kesan hitam yang ada dekat bawah mata. Walaupun sedikit dah boleh menggusarkan diri saya. Bila saya lihat betul-betul barulah saya tahu rupanya jeragat. Punyalah sedih masa itu, tak tahu macam mana nak hilangkan jeragat. Belilah pelbagai produk jenama apa pun tetap gitu je malah makin besar pulak. Jadi bila muka dah ada jeragat cara saya nak tutup ye terpaksa lah pakai conceler. Banyakkan pergi kelas dengan pakai conceler.
. Sehingga tamat belajar dan mula…

TAK SANGGUP LAGI MELIHAT ANAK MENDERITA ASMA@LELAH.

Image
ASMA ANAK SEMAKIN BERKURANGAN DAN PERMOHONAN TAKAFUL PUN LEPAS WALAUPUN DECLARE ASMA

Muhammad Dayyan Zafran. Anak lelaki seorang tapi senang semasa mengandung, diuji pula dengan kesihatannya. Hah, pernah dengar kan ayat tu? Ada yang diuji semasa mengandung, tapi senang membesarkan anak-anak. Zafran dari kecil doctor sudah sahkan dia ada asma. Lahir tahun 2010 dan semakin teruk setelah hampir lemas pada tahun 2012.
. Macam macam saya buat ikut petua yang diberikan oleh orang orang tua atau kawan-kawan. Siap pergi bawa berurut lagi. Kurang sekejap je, tapi asma tu kerap juga datang. Malahan doktor kata kena tau apa punca yang menyebabkan dia mudah sangat asma. Mungkin dari pemakanan yang dia alergik, persekitaran yang berhabuk atau berjangkit dengan kawan kawan di nursery.
. Hampir setiap bulan memang perlu ke klinik atau ke hospital dan saya juga terpaksa ambil cuti setiap bulan untuk menjaga Zafran. Payah juga. Walaupun Zafran masih menyusu badan, tapi dia mudah sangat jatuh sakit. Bermula…

PENCUCI BOTOL BAYI TERLAJAK LARIS.

Image
Bila fikir anak-anak semuanya kita nak yang terbaik kan,bukan hanya bab makan,pakaian kalau boleh nak yang selesa walaupun beli bundle macam cik azza nie..hihihi.

Pemilihan pencuci botol yang selalu kita guna pernah tak kita terfikir mana yang terbaik?ataupun ibu-ibu main kocak air je..Jangan la kesian anak kita nanti mau sakit perut jenoh.
Pencuci botol kalau boleh elak lah dari memilih produk yang mengandungi bahan kimia,bila sebut je bahan kimia kita semua tahu kesan dia macam mana kan,bukan nampak terus,arini guna esok dah nampak kesan dia..Tapi dia makan jangka masa panjang.



Cik azza dulu pun guna je pencuci botol dekat luar sana bukan tak guna,tapi bila sekarang macam-macam produk yang keluar,macam-macam penyakit datang kita sebagai ibu kena la pandai berjaga-jaga kan.Cik azza tahu ramai yang kata 
"alah aku guna bersih berkilat je pun botol anak aku" memang la bersih berkilat tapi bau kimia tu kadang-kadang masih melekat dekat botol anak sekali gus tercampur dengan su…

VITAMIN UNTUK HAID TIDAK TERATUR SELEPAS BERSALIN DAN CEPAT HAMIL

Image
Benda nie selalunya kita akan fikir apabila sudah berkahwin,sebelum berkahwin ramai dikalangan wanita jarang ambil peduli mungkin bagi mereka perkara biasa dan sudah lali dengan kedatangan haid setiap bulan dan ada masalah diantara kita mengalami ketidakstabilan hormon sehingga menyebabkan haid menjadi tidak teratur kitaranya dan ada juga sampai berbulan bulan tidak datang haid,bukan itu sahaja ada pula yang datang haid sehingga melebihi 2minggu.


Menurut Majalah Pa & Ma, 12 punca haid yang tidak teratur adalah:


KEGEMUKAN - berat badan berlebihan ataupun obesiti boleh menyebabkan ketidakseimbangan hormon estrogen di dalam badan wanita. Ia seterusnya menyebabkan gangguan kepada kitaran haid.
KEHAMILAN - haid tidak akan datang sekiranya anda positif hamil! Ini kerana ovum yang dikeluarkan pada kitaran haid sebelumnya telah disenyawakan.
BERLEBIHAN HORMON PROLAKTIN - hormon prolaktin yg berlebihan menghalang pengeluaran telur dan seterusnya menyebabkan haid lewat untuk berbulan-bulan lama…

LUKA CZER CEPAT SEMBUH DENGAN SET BERPANTANG.

Image
Bersalin secara pembedahan ataupun czer adalah lebih rumit penjaganya,apatah lagi jika jarak kehamilan dalam waktu terdekat.Bukan hanya seketika namun bertahun tahun untuk memastikan luka jahitan betul-betul elok.

Ini kerana lapisan perut kita dipotonh berlapis-lapis dan luka dalaman yang kita sendiri tidak boleh nampak seperti bersalin normal



Ramai yang bertanya bersalin czer nie perlu ke makan set berpantang?Bagi cik azza sendiri wajib tak kiralah anda bersalin czer ataupun normal,Kerana set berpantang secara tidak langsung akan membantu proses pemyembuhan luka dalaman yang kita alami dengan lebih cepat.Selain dari itu set berpantang akan membantu kita akan lebih bertenaga dalam masa kita menjalani proses berpantang.

Jangan kita lupa bersalin normal ataupun czer tetap mengeluarkan  tenaga yang banyak dalam penjagaan berpantang ye.


SET BERPANTANG UNTUK BERSALIN CZER SUPAYA LUKA CEPAT SEMBUH.




Vitamin B Complex Dengan Asid Folik Vitamin B Complex berfungsi melegakan sistem saraf dan membe…