Skip to main content

Posts

Showing posts from May, 2018

VIVIX MEMBANTU HILANGKAN DERITA SAKIT SERTA SEMBUHKAN LUKA BERSALIN CZER DENGAN CEPAT.

Untuk entry kali ini cik azza hendak berkongsi bagaimana vivix membantu ramai ibu-ibu diluar sana meringankan beban serta kesakitan dan juga derita selepas melakukan pembedahan besalin.

Kita tahu melahirkan anak secara pembedahan bukanlah impian dan keinginan semua ibu diluar sana,namun demi menyelamatkan nyawa yang kita kandung kita akur dengan ujian dan redho dengan ketentuan.




Setiap ibu yang melahirkan secara pembedahan dan juga normal merasai kesakitan serta pengalaman berbeza,bagi ibu yang bersalin normal mungkin terpaksa menanggung contraction yang lama namun melalui tempoh untuk sembuh dengan cepat jika jahitan tidak mengalami masalah atau kembali terbuka.

Berbeza dengan ibu yang melahirkan secara pembedahan(czer)sudah kan perut terpaksa dibelah ditambah pulak dengan kesan jahitan yang lambat sembuh ada yang terbuka,ada juga yang bernanah.Jangan sesekali memperlekehkan ibu yang melahirkan secara pembedahan (czer)

Pengalaman Luka Pembedahan Tidak Sembuh-sembuh.


Assalamualaikum saya N…

Berjaya mengatasi ketagih Gula dan minuman manis.

Sebelum ini kita sudah kerap mendengar tentang keburukan gula, antaranya adalah menghidap penyakit kencing manis, penyebab kenaikkan berat badan, meningkatkan risiko penyakit jantung, risiko kanser dan banyak lagi. Gula bukan sesuatu yang tidak bagus, gula juga antara makanan yang diperlukan oleh badan tetapi bukan berlebihan. Biar mulut manis, jangan kencing manis. Bahaya! 
Cik azza kongsikan sedikit pengalaman seorang kakak ini bagaimana beliau mengatasi ketagihan terhadap minuman manis. Jom Baca Perkongsian Beliau:- Assalamualaikum. Saya Huwaida Binti Abdul Azis. Saya mula mengenali vitamin Shaklee dengan pengambilan set sembelit Shaklee sewaktu masih belajar di peringkat sarjana. Alhamdulillah, sembelit saya beransur pulih dengan set sembelit Shaklee . Set sembelit Shaklee tidak seperti julap atau suplemen lain yang memberi kesan pedih ketika membuang.

Melalui pembacaan saya, produk Shaklee mengandungi bahan yang selamat dan terbukti berkesan. Jadi setelah mengalami keguguran selepas b…

ADA MASALAH SAKIT LUTUT?VIVIX HILANGKAN SAKIT SENDI DAN LUTUT.

Apabila semakin meningkatnya usia, kita akan mudah terdedah dengan masalah sakit sendi lutut. Adakalanya kita mengalami sakit di persendian mahupun area lutut. Sering terjadi kesakitan dan juga keradangan. Masalah ini selalu terjadi mungkin juga disebabkan oleh masalah kesihatan seperti arthritis yang menyebabkan terjadinya pembengkakan pada sendi. Hal ini boleh juga terjadi dikeranakan oleh tabiat pemakanan yang kita lakukan setiap hari. Juga cara hidup kita.



Penyebab lainnya juga terjadi disebabkan oleh faktor usia yang meningkat. Kekurangan bendalir yang boleh menyebabkan pergeseran yang boleh menyakitkan. Faktor lainnya boleh juga dikeranakan oleh berat badan yang berlebihan sehingga memaksa untuk tubuh kita menahan berat badan yang tidak sepatutnya. Dan tentunya ini akan memberikan tekanan kepada sendi.

Kebanyakan daripada kita mengatasi kesakitan dengan mengambil ubat tahan sakit. Tetapi ubat tahan sakit juga tentunya akan ada efek samping jika kita mengambilnya terlalu kerap. Dan…

PENANTIAN SATU PENYIKSAAN, BERKAT IKHTIAR DENGAN SUPLEMEN DENGAN IZIN ALLAH SAYA DISAHKAN HAMIL

Penantian satu penyiksaan. Dulu saya mendengar je ungkapan ni tapi tak pernah benar benar merasainya.
Saya seorang ibu kepada 2orang anak. Kedua-dua anak saya dilahirkan secara pembedahan kerana kedudukan mereka songsang disebabkan masalah bicornuate uterus(rahim abnormal). Walaupun melahirkan secara pembedahan saya bersyukur dan redha kerana sekurangnya saya dikurniakan cahaya mata berbanding mereka yang kes mcm saya, ada yang tak berpeluang ada cahaya mata. 

Jarak kedua-dua anak saya tak begitu jauh. Anak sulung setahun lebih, saya dah hamil anak kedua. Alhamdulillah tiada masalah semasa hamil atau selepas melahirkan.
Setelah melahirkan anak kedua, atas nasihat doktor saya menjarakkan kehamilan dengan mengambil implanon sebagai perancang bermula Disember 2011. Saya memakainya selama 3tahun. Selama tu juga saya tidak datang period.
Selepas menanggal implan pada Disember 2014 , saya fikir tahap kesuburan saya akan kembali normal. Yer lah memandangkan jarak kedua anak sebelum ni pun tak ja…

VITAMIN DAN MINUMAN UNTUK KANAK-KANAK DAN DEWASA.

Berikan kanak-kanak hidangan makanan tambahan terbaik untuk mereka. Shaklee Meal Shakes memberikan khasiat dan zat yang diperlukan bukan sahaja kanak-kanak, malah orang dewasa untuk kekal sihat dan cergas Kenapa anda memerlukan Mealshakes Shaklee untuk anak-anak kesayangan anda?Nutrisi Lengkap dimana Mealshakes menyediakan 24 jenis vitamin, mineral dan zat yang diperlukan oleh badan.kekurangan pengambilan zat boleh menyukarkan kadar serapan vitamin dan mineral oleh tubuh kita.Mealshakes kaya dengan protein yang tidak mengandungi laktosa dimana dapat membantu pembinaan sel-sel kulit, rambut organ, darah dan sistem imunisasi badanMengandungi asid folik, biotin,kaya dengan kasium dan megnesium yang diperlukan untuk membina tulang dan sel sel untuk membesar

Sesuai Untuk Seisi KeluargaHidangan yang lazat, berkhasiat serta mudah disediakan yang pasti digemari oleh seisi keluarga: Sarapan segera yang berkhasiatLazat, sarapan segera yang mampu dibeliHidangan segera untuk para atletKudapan menari…

ANAK SEMAKIN SIHAT. TIADA LAGI SELESEMA JAHAT PENYEBAB HIDUNG DAN LENDIR BERDARAH.

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatu dan salam sejahtera.


Saya Sabariah binti Basri, berumur 36 tahun, telah berkahwin dan mempunyai 2 orang anak lelaki. Seorang berumur 10 tahun dan seorang lagi 2 tahun 9 bulan.






Saya ingin kongsikan kisah anak kedua saya, Adam. Selepas habis berpantang dan masuk kerja saya hantar Adam ke taska. Dalam usia 4 bulan ketika itu, Adam mudah dijangkiti batuk selesema, lebih-lebih lagi taska di bawah Kementerian tempat saya bekerja 100% menggunakan penghawa dingin.


Dalam sebulan memang payah nak tengok hidung Adam kering. Sentiasa berhingus.. Batuk dan selesema berpisah tiada. Sebelum ini saya pernah kejarkan Adam ke hospital seawal pukul 2 pagi disebabkan batuk berpanjangan sehingga sukar untuk bernafas. Setiap kali itulah Adam kena ambil nebulizer. Bergema segenap ruang hospital dengan suara Adam yang meraung sebab tak nak pakai topeng pelik dengan bunyi yang menakutkan itu.


Ketika berusia setahun, saya perasan hidung Adam selalu berdarah. Kadang kala da…

RESDUNG DAN VERTIGO SEMBUH SELEPAS AMALKAN INI.

Hai Cikta nak berkongsi kisah pengalaman suami diserang resdung yang kronik. 

Bercerita tentang resdung, mesti ramai yang seperti Cikta. Cikta sebelum ni menganggap resdung atau dikenali dengan nama sinusitis ni sebagai satu penyakit biasa. Sehinggalah suatu hari suami Cikta sendiri terpaksa dirawat di Hospital kerana menghidapi sinus yang teruk.





Bermula dengan kerap bersin dan selsema diawal pagi. Suami Cikta juga kerap diserang vertigo. Mula-mula memang ingat suami hanya mengalami tekanan darah rendah. Tapi lepas buat checkup Doktor diagnosed sebagai vertigo iaitu keadaan berasa dirinya atau persekitaran seperti berpusing-pusing, telinga berdengung , pandangan kabur, mual dan muntah-muntah. Vertigo ini akan menyerang 5 6 kali setahun. Yang paling merisaukan bila dapat tau vertigo boleh menyebabkan masalah pendengaran atau pekak. 

Pada March 2017, suami Tiba-tiba diserang demam panas. Disitulah segalanya bermula, bila check darah denggi semua negative. 3hari masuk lebih kurang 12botol a…