Posts

Showing posts from February, 2016

TIPS TAMBAHKAN SUSU BADAN.

Image
PENTINGNYA ILMU MENAMBAH SUSU IBU/BADAN
azza pasti setiap ibu mahukan yang terbaik untuk anak-anak kita kan,semua ibu mengimpikan dapat menyusukan anak masing-masing paling cepat pun 6 bulan kan.
NAMUN TERCAPAI KAH??? Hanya 35% sahaja berjaya dalam menyusukan anak-anak...Sehinggakan terdapat kes ibu bunuh diri kerana tidak dapat menyusukan anak dengan baik,dan kegagalan menghasilkan susu badan.


JANGAN!!!!JANGAN!!!JANGAN!!!! Bertenang JANGAN TENSION-TENSION.
Setiap masalah ada jalan pemyelesaian jangan la ambil mudah dalam setiap perkara ,jika kita ambil kira dengan masalah stress pula,stress adalah satu benda yang biasa dalam hidup kita sekarang .Namun kena ingat ye stress boleh memberi impak kepada penyusuan ibu.semasa kita sedang sakit untuk melahirkan anak,ibu-ibu pasti mengalami stress yang tinggi..pergilah ibu mana-mana bersalin itu pasti stress. 
Jom azza kongsi sedikit tips tambahkan susu ibu..insyallah.

1) MINDA,EMOSI SERTA DOA.
Seharusnya kita menetapkan yang minda kita akan menyusuka…

VITAMIN UNTUK ANAK_SELERA TERBAIK

Image
Bercakap pasal anak-anak.....PERLU KE SUPPLIMENT UNTUK MEREKA???

Ada jawapan tak untuk semua ini,
Persoalan nya mampu ke kita sebagai ibu-ibu tengok je anak membesar tanpa menikmati makanan yang mereka sukai..Bersyukurlah jika anak anda bukan seorang yang memilih makan dan belasah je apa yang kita makan dia boleh makan,kita tidak perlulah memberi supliment tambahan untuk mereka lagi
nanti terlebih muatan pulak kan...hehehe susah pulak nak cari suppliment untuk turunkan berat badan.Namun jika sebaliknya anda boleh memberinya makanan tambahan sebagai usaha membekalkan zat-zat penting untuk tumbesaran mereka dan kesihatan mereka..

Jom azza cerita kenapa azza beriya-iya cadangkan suppliment untuk anak-anak

"Mohammad Nifail Rizqin anak azza sendiri cukup susah nak makan,apa yang dia tau hanya minat  dengan susu dia je,sehari dalam 8 botol,dalam 4 hingga 5 hari dah habis 1kg,ffuuhhhh penat kot..huhuhu
Suatu hari tah macam mana azza ternampak banner SHAKLEE dari satu rumah dari situ azza tany…

Wanita perlu tahu semua ini kalau suka bersolek

Image
PENTINGNYA SEMUA INI PADA YANG BERGELAR WANITA
Setiap wanita yang mementingkan kecantikan perlu mengambil tahu semua ini,kadang-kadang kita sebagai wanita hanya ingin cantik,tahu membeli namun kita tidak sedar akan kesan yang paling mudah dan senang di abaikan..
Jom kita tengok apa yang PENTING sangat kan :-)

Tahukah anda, produk solekan juga mempunyai tarikh luput. Jadi jangan mengambil mudah soal ini kerana ia boleh memberi kesan buruk seperti alahan atau iritasi pada kulit. Jom semak tarikh luput produk solekan anda!

1. Maskara
Tarikh luput mascara sekitar tiga bulan sahaja. Jangan menggunakan produk ini selepas tempoh tersebut. Dapatkan maskara yang baru untuk menjamin keberkesanan produk dan mengelakkan jangkitan pada bahagian mata.

Tip:Pastikan anda menutup maskara dengan kemas agar maskara tidak keras. Jika maskara keras, titiskan sedikit minyak zaitun.

2. Eye Liner  (Penggaris Mata)
Penggaris mata juga tidak dapat bertahan lama. Untuk jenis cecair, tarikh luput sekitar tiga hingga emp…

BAHAYA!!!!COLLAGEN POWDER SHAKLEE

Image
Apa itu kolagen powder???Tisu penyambung yang membantu dalam mengekalkan kekuatan dan keanjalan kulit, rambut, kuku, ligamen, otot, tulang, sendi, tendon, mata, gusi, dan saluran darah.Kolagen banyak membantu kecantikan dan kesihatan. Selain mengekalkan badan yang muda, anti-penuaan, mencegah penyakit dan meningkatkan kesihatan badan.
Kesan KEHILANGAN COLLAGEN


 APA FUNGSI KOLAGEN / COLLAGEN?


Kolagen bertindak melindungi organ kita seperti hati, perut, jantung, paru-paru, saluran dara, sel otak dan organ dalaman lain. Kalau untuk organ luaran, kolagen membantu dalam kecantikan dan kesihatan. Kulit jadi licin dan berseri, tiada jerawat atau jeragat, jadi awet muda, jadi ejen anti penuaan dan paling best, boleh bantu mencegah penyakit.

Kedutan bahagian mata



SHAKLEE COLLAGEN POWDER


Serbuk Kolagen Shaklee
Pilihan anda yang terbaik!
Untuk perasaan lebih sihat, kulit lebih muda berseri.


Shaklee Collagen Powdermudah larut dengan minuman dan makanan kegemaran anda. Setiap hidangan dipek di dalam satu u…