Posts

Showing posts from January, 2018

KENAPA PERLU MAKAN SUPLEMEN?

Image
Suplemen atau makanan tambahan sudah menjadi satu keperluan buat kehidupan kita pada masa sekarang.


Macam dah jadi satu ‘trend’ masyarakat kita ambil suplemen kan?

Dan dari itu keluar la macam macam ‘brand’ suplemen atau makanan tambahan di pasaran.

Tapi masalah kita pada hari ini, setengah dari kita menganggap suplemen macam ubat. Bila sakit je perlu makan. Tak sakit tak payah

Ini adalah satu tanggapan yang salah. Ubah persepsi kita sebelum mengambil sebarang suplemen dahulu, sebabnya kalau makan sehari tak ada kesan nanti kita salahkan suplemen pulak. Erkk kan ?

Suplemen ialah makanan tambahan yang di hasilkan bagi membekalkan nutrisi berkhasiat yang cukup untuk menyokong kesihatan tubuh badan kita dengan lebih baik.

7 SEBAB KENAPA KITA PERLU SUPLEMEN.....

Ø   kita sering terdedah kepada pencemaran alam sekitar, contoh makanan minuman dan udara yang tercemar.
.
Ø  Badan kita memerlukan dos yang lebih tinggi sesetengah nutrien.
.
Ø  Buah-buahan dan sayur-sayuran mungkin terjejas atau…

KENAPA PENGGUNA STATIN PERLUKAN SUPLEMEN CoQ10?

Image
KENAPA PENGGUNA STATIN PERLUKAN SUPLEMEN CoQ10?

Pesakit yang ada kolestrol tinggi selalunya buat pilihan untuk ambik statin sebab dia murah dan memang boleh turunkan paras kolestrol.

Walau sudah sedia maklum kesan sampingan kepada hati & mungkin boleh menyebabkan kesakitan otot. Tapi, kesan sampingan itu memang dipantau. Selagi masih ok, selagi itu statin.

Dan ada juga yang stop statin bila kolestrol dah turun. Tapi masalahnya, nanti pesakit tu datang balik sebab kolesterol naik balik.

Haiihhh.. jagala makan betul2. Kena exercise juga.

Jarang yang nak ambik tahu kena statin boleh jadikan beri masalah pada otot. Rupanya dia menurunkan paras CoQ10 dalam badan. Dahla bila dah makin tua, CoQ10 memang dah makin kurang, ubat statin pula yang kasi turun lagi.

Kajian di Universiti Columbia menemui dalam masa 30 hari, statin menurunkan CoQ10 sebanyak separuh.

CoQ10 ni fungsi dia untuk bina tenaga di otot. Kalau dia kurang otot memang kurang tenaga & jadi sakit. Atau ada orang panggil sakit ur…

Nak Tahu Kenapa Masalah Kesuburan Perlukan Antioksida?

Image
*Perkongsian dari Dr Fyda Noh*

Bila kita makin meningkat umur, sel2 kita dah banyak yang rosak termasuklah sel telur. Sebab itu kesuburan akan berkurang dengan meningkatnya usia.

Vivix shaklee yang mempunyai kandungan Resveratrol yang sangat tinggi, bertindak sebagai anti-oksidan yang kuat berbanding anti-oksida yang lain. Maksudnya, ia bantu kurangkan tekanan oksidatif. Tekanan oksidatif nilah yang hasilkan radikal bebas secara semulajadi dalam badan kita yang boleh rosakkan sel. Tu belum lagi campur pencemaran dari luar.

Fungsi Resveratrol itu tadi juga adalah melindungi telur yang belum atau hampir atau sudah matang daripada dirosakkan oleh radikal bebas. Tau kan, wanita lahir dengan sejumlah telur siap-siap dalam ovari. Bila tiba masa, telur itu akan matang.

Apabila telur yang 'dilindungi' ini selamat daripada menjadi rosak, ianya mempunyai peluang yang lebih tinggi untuk membesar dengan baik & disenyawakan.


Berbalik pasal Vivix Shaklee. Jangan tak tau, Vivix dah terbukti m…

TIP TURUNKAN SUHU PANAS ANAK DEMAM

Image
Susahnya hati bila demam anak tak kebah-kebah. Panas je badan walau dah bagi ubat. Nak tidur malam pun tak berani sebab risau suhu naik tiba-tiba..
.
.
Nak share tip mudah ni..

1- Kerap mandikan anak. Campurkan sedikit Basic-H ke dalam mandian anak. Basic-H membantu turunkan suhu badan anak

2- Selepas mandi, sapukan *herbal blend* ke seluruh badan anak. Ia juga membantu sejukkan badan anak anda
.
.
So bila ada 2 benda ni kat rumah insyaAllah tak risau sangat. Di samping tu jangan lupa berikan anak cecair yang mencukupi. Kedua-dua produk ni ORGANIK & SELAMAT. Bebas dari BAHAN KIMIA merbahaya 😍
.
.
Semoga bermanfaat 😄
.
.


CARI CIK AZZA?
Whatsapp : 01132045363 FB : Sutera azyra FB Page : Dunia Cantik IG : @Cintahati_shaklee

ADUHHHHH STRESS!!!! DAH CUBA MACAM-MACAM TAPI LEMAK TETAP DEGIL .

Image
Nak perut kempis ? boleh cuba tips di bawah. ANTARA KEBAIKAN MINUMAN DETOX:TIMUN DAN LEMON Minuman ini merangsang penyahtoksikan dan penyingkiran toksik dan lebihan hasil buangan dari badan dan membenarkan penyerapan zat makanan yang betul dari makanan. Ia juga melindungi badan daripada kesan buruk radikal bebas dan lain-lain sebatian toksik yang boleh merosakkan kesihatan anda. Minuman ini mempercepatkan proses pembakaran lemak di kawasan perut dan membantu anda menurunkan berat badan dengan cepat. Bahan-bahan untuk menyediakan minuman detoks adalah sangat mudah, anda hanya perlu sediakan ½ biji lemon, 1 biji timun, segenggam daun parsley, 1 sudu kecil halia yang diparut dan 1/3 air masak. Selepas itu, campur semua bahan-bahan dalam pengisar jus dan kisarkan. Minum setiap malam sebelum tidur. Insyallah jika dijadikan rutin hasilnya amat menakjubkan. CUKA EPAL + LEMON + KAYU MANIS.Cuka epal memang banyak khasiatnya.  Tambahkan 2 sudu cuka epal pada pengisar  yang sudah diisikan dengan 1 sudu…

TURUN 4KG DENGAN HANYA MAKAN BENDA INI.

Image
Betul ke boleh kurus dengan hanya Omega Guard..PEMBOHONG. Kalau Omega Lain cik azza tak pasti tetapi kalau di shaklee terdapat Omega Guard iaitu sumber sumber asid lemak omega 3 dari ikan salmon.
Cik azza tak nak membebel panjang2 malam nie korang layan lah 2 testimoni yang "Hot" ini nah



Produk tengah HOT siapa tak nak kan,dengan ada LANDMARK STUDY fuuuuuhhhhh tergugat iman kalau diorang boleh dah kenapa kita tak boleh kan.
Cik azza macam mana nak Order Omega Guard nie?
KLIK PILIHAN DIBAWAH.
1- SAYA HENDAK SEBOTOL SAHAJA
2-SAYA HENDAK 3 BOTOL 5% DISKAUN UNTUK JAN 2018 SHJ.
"JOM KURUS SEBELUM RAYA"
JOM KURUS!!!!! JOM KURUS!!!!! AKU NAK KURUS!!!!!
TUNGGU APA LAGI ?????? MENYESAL KO NANTI.

VITAMIN BANYAK KAN SUSU IBU.

Image
Saya menghadapi masalah kekurangan susu ketika anak saya berumur 1 tahun 6 bulan. Pelbagai simptom-simptom dan gejala susu semakin menyusut telah saya hadapi. Rakan saya, Fatimah Azzahra Ismail, telah mencadangkan kepada saya supaya minum MealShakes dan ESP Shaklee secara konsisten. Beliau berasa simpati terhadap saya kerana saya berhasrat untuk menyusukan anak sehingga umur 2 tahun namun anak baru menjengah umur 1 tahun susu badan saya sudah menyusut.


Saya juga mendengar banyak pendapat dari ramai orang bahawa ESP Shaklee merupakan supplemen Shaklee yang sangat bagus untuk ibu yang sedang menyusukan anak. Saya mengamalkan 1 sudu Mealshakes dan 2 sudu ESP pada waktu pagi manakala pada waktu malam pula saya cuma mengambil 1 sudu ESP sahaja.


Selepas mengambil MealShakes dan ESP secara konsisten selama 6 bulan, saya lihat bayi saya selalu kenyang dan saya sendiri puas menyusukannya. Alhamdulillah, kini anak saya dapat menyusu badan sehingga 2 tahun.





Saranan saya kepada ibu-ibu yang mempunya…

BOLEH KE VITAMIN BUAT AKU HAMIL?HAMILKAN KUASA ALLAH?KERNA KEDEGILAN AKHIRNYA.

Image
Seperti pasangan suami isteri yang lain, kehadiran zuriat adalah sangat dinanti-nantikan selepas berkahwin. Begitu juga dengan saya, Noor Hasyimah, dan suami, Mohd Syarikin. Kami bernikah pada Disember 2011. 3 tahun kami menanti, sebelum dikurniakan anak pertama kami. Macam-macam dugaan kami lalui dan tempuhi bersama. Pelbagai usaha kami lakukan supaya saya dapat hamil. Semoga perkongsian kami ini dapat memberi inspirasi dan motivasi serta semangat pada mereka yang sedang berusaha untuk hamil seperti kami dahulu.

Sebenarnya di awal usia pernikahan kami, saya disahkan hamil. Iaitu seawal bulan kedua pernikahan. Seperti pasangan lain, kami tidak menyangka sebegini cepat saya akan hamil. Namun bersyukur dan gembira dengan amanah yang Allah berikan ini. Saya tidak mengalami sebarang morning sickness. Tidak muntah-muntah, loya. Tiada masalah masa tu.
Namun, apabila masuk minggu ke-8, saya mengalami masalah discharge. Saya terus rujuk ke salah satu klinik swasta disini. Doctor scan dan masa tu…

ULSER SUNGGUH MENYAKITKAN!! HILANGKAN DENGAN CEPAT DAN BERKESAN.

Image
Under Weight?

Cik Laa mempunyai berat badan di bawah BMI yg sepatutnya iaitu under weight. Dengan ketinggian 154cm, berat badan Cik Laa hanyalah 41kg ke 43kg. Masalah biasa bagi orang yang kurang berat badan ni ialah selalu mengalami ulser mulut atau dikenali sebagai mata ikan.

Beberapa tahun dahulu, ulser mulut merupakan sesuatu yang mengganggu hidup Cik Laa. Kenapa mengganggu? kerana Cik Laa akan terkena ulser mulut hampir setiap bulan. Sejak dari sekolah rendah, memang sentiasa ada ulser di bibir, di gusi dan paling sakit di anak tekak atau lelangit.

Sekali terkena, dua atau tiga biji. Paling sakit bila dia tercantum dan jadi satu luka yang sangat besar. Kadang kala tidak boleh makan, sukar bercakap dan membawa kepada sakit gigi dan sakit kepala. Tempoh masa untuk baik mengambil masa dua ke tiga minggu. Pernah sampai Cik Laa ke klinik sebab tidak tahan sakit ulser tersebut. Ubat titik Oral Aid Lotion beli kat farmasi adalah teman baik Cik Laa.

Faktor terjadinya Ulser.

Hasil daripada pem…

KEPUTIHAN TERUK,BUSUK,BERBAU SEHINGGA SUAMI KOMPLEN.

Image
KEPUTIHAN. Sejak zaman anak dara lagi dah ada masalah keputihan ni. Tapi tak tahulah ia makin lama makin teruk bila dibiarkan. Lagi lagi masa sekolah menengah dulu, aktif dengan badan beruniform. Hari hari ada latihan kawad kaki, belum dikira ber”camping” lagi. Bab kebersihan memanglah tak jaga sangat. Masa tu pula, takdelah didedahkan pasal masalah yang boleh dihidapi di tempat sulit macam sekarang ni. Dulu bab bab tu semua disembunyikan. Ia jadi isu yang memalukan.
. Keputihan adalah perkara normal bagi setiap wanita. Keputihan dianggap normal jika cecair yang keluar adalah jernih, tak berwarna, tak berbau dan tak berasa gatal-gatal .. Keputihan menjadi bermasalah atau boleh juga dianggap berpenyakit jika cecair berwarna pekat, warna putih kekuningan , berbau , bergumpal dan berasa gatal.
Keputihan ni mulalah sedikit, tapi lama lama ia menjadi teruk bila semakin gatal saat berpeluh. Sehinggakan terpaksa memakai pad pantyliner setiap hari untuk elakkan gatal semakin menjadi jadi. Tapi, …

CARA ATASI HB RENDAH SEMASA HAMIL.

Image
Setiap kali hamil mesti risau  mengenai HB kena marah dengan nurse dah satu hal,walaupun diorang marah demi kebaikan kita dan juga anak dalam kandungan.

Namun sekarang sudah ramai ibu-ibu diluar sana mengetahui cara untuk menaikan HB antaranya adalah kakak Cahaya Farah walaupun mengandung diusia lewat tetapi alhamdulilah tak ada sebarang masalah.

Jom baca kisah beliau:-


Saya Farah dari Bangi. Mengandung umur 37 tahun, Alhamdulillah selamat melahirkan masa umur 38 tahun. Sepanjang tempoh kehamilan ada beberapa masalah:

i. darah rendah (HB rendah)
ii. berat badan turun 3 Kg

Trimester pertama ambil B-Complex dan ESP sahaja.
Bila darah asyik rendah dan berat turun 3 Kg masa kandungan 5 bulan (awal bulan puasa).
.

Hati ibu ini risau dan cemas. Nekad konsisten Set Premium Hamil tambah dengan Performance Drink untuk beri tenaga semasa berpuasa.
.

Alhamdulillah raya, berat naik pula 4 Kg. Ibu hamil ini cemas lagi. Rupa-rupanya banyak makan kuih raya semasa berbuka dan hari raya. Saya teruskan supplemen …

MILK BOOSTER SEMULAJADI DAN PERAPAT WANITA.

Image
Alfafa yang tumbuh dah terdapat dicalifornia dan kaya dengan pelbagai jenis zat,termasuk kalsium,fosforrous, zat besi dan magnesium serta klorofil, bioflavanoid, pelbagai mineral surih dan vitamin


Kebaikan Alfalfamencuci hati dan usus, melawan alahan penyakit, memperbaiki masalah saluran penghadaman, Menyingkirkan lemak dan kolestrol, melawan tumor, melegakan keletihan, mencegah/melawan atritis.. utk mslh kulit ia sgt sesuai krn dpt membuat kulit jd bersih sbb alfalfa juga bertindak menyingkirkan toksik yg bagus utk m’dptkn kulit yg halus & bersih…utk yg ingin menguruskn bdn ia sgt2 la sesuai sbb bertindak menyingkirkn lemak juga toksik yg berlebihan dlm bdn…utk jangka masa panjang ia bagus bg mengelakkn penyakit2 dalaman bagi wanita seperti keputihan serta sesuai untuk meningkatkan stamina pasangan suami isteri, resdung, nafas berbau & menmbhkn lg susu ibu bg bf mommy krn ia adalah raja segala tumbuhan krn ianya diperkaya oleh segala zat vitamin utk tubuh bdn. Dikatakan tumbuhan…

DAHULU GULA TINGGI SEKARANG SEMAKIN NORMAL,PULIHKAN KENCING MANIS.

Image
Vivix kencing manis
Pengambilan Vivix Shaklee yang berterusan membantu merawat diabetes selain berfungsi sebagai antioksidan yang melindungi sel-sel badan dari kerosakan akibat serangan dari radikal bebas bebas. Ada juga penyakit diabetes sembuh dengan mengamalkan vivix Shaklee. Ini semuanya kuasa Allah. Kita berikhtiar dan Allah yang menentukannya.



Vivix adalah satunya suplemen di dunia yang mampu menembusi DNA manusia. Vivix sangat bagus untuk merawat penyakit 3 serangkai iaitu kencing manis, penyakit jantung dan darah tinggi. Jika ada antara kita yang menhadapi penyakit 3 serangkai, saya syorkan amalkan Vivix Shaklee.
Bagaimana Vivix Shaklee membantu merawat diabetes?
Ramuan Vivix yang terdiri daripada campuran botani yang kaya dengan resveratrol dan polifenol dapat memberi manfaat kepada pesakit diabetes dengan: Memperlahankan atau mengurangkan Sindrom Resistansi Insulin (“metabolic syndrome”)
Vivix adalah antioksidan yang berkuasa untuk membantu melindungi dan membaiki sel yang rosak. …