Skip to main content

Posts

Showing posts from April, 2018

GOLDENHAR syndrome?apa itu goldenhar syndrome?TANDA-TANDANYA?

Cik azza pernah berkongsi mengenai sindrom golden Har sebelum ini namun masih ramai yang memandang serong dan menganggap anak seperti ini tidak harus dipandang serius,masih ramai diluar sana tidak mengambil peduli apakah itu sindrom Golden Har.
Dan perkongsian cik azza hanya untuk bercerita pengalaman dan bukanya meraih simpati.

Pada sesiapa yang pernah membaca entry cik azza sebelum ini,cik azza  mempunyai seorang anak yang menghidap Sindrom Golden Har dan sekarang tahun 2018 telah berusia 6 tahun alhamdulilah sudah bersekolah dan tahun depan akan melangkah kepada dunia baru,persekolahan yang lebih mencabar.

Dia membesar seperti anak normal seperti anak yang sebaya dengannya,mempunyai IQ yang normal tidak terlalu bijak dan tidak juga terlalu rendah rendah IQ nya.Cuma di sini yang membezakan Nifail(anak cik azza) dengan kanak-kanak lain adalah dari segi fizikal ataupun struktur muka,telinga,mata dan paling ketara adalah percakapanya.

Mungkin di MALAYSIA tidak ramai yg tahu apa itu goldenh…

CARA MENGATASI HFMD TANPA UBAT.

Assalamualaikum, Saya nak share pengalaman handle anak alami HFMD baru-baru ni. Mulanya dari kakaknya di tadika, tetapi si kakaknya tak lah seteruk adik yang duduk di rumah ni. Tak terfikir pula HFMD akan berjangkit pada adiknya, jadi saya just tumpu pada kakaknya.
Satu pagi tu, sambil-sambil sapu lotion Herbal Blend pada tapak tangan kakaknya, terpandang la kaki adiknya yang dah mula ada tompok-tompok merah, tangan pun dah mula naik sikit-sikit. Lepas balik kerja, keadaan adik bertambah teruk bila tapak tangan, kaki dan mulutnya dah mula ada gelembung – gelembung air.
Pada mulanya kami syak hanya demam campak, tapi bila tengok badannya tak ada sangat gelembung air tu. Untuk kepastian kami pun terus bawa ke klinik, dan doktor sahkan memang HFMD. Kami hanya dapatkan ubat titis dalam mulut sahaja kerana nak cuba dengan Shaklee dahulu.
Malam tu juga, saya bekalkan Aleesha Nutriferon 1 sachet dan sapukan lotion Herbal blend sebelum tidur. Alhamdulillah malam tu dia tidur tanpa gangguan.
Untuk …

HYPERTHYROID SEMAKIN PULIH DAN BERAT BADAN ISTERI KEMBALI NORMAL DENGAN ...

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Saya Mohamad Isa Bin Shafii merupakan seorang suami kepada seorang isteri yang comel dan baru mendapat cahaya mata pertama pada bulan September 2016. Saya mula kenal Shaklee pada awal tahun 2016 untuk ikhtiar hamil. Alhamdulillah sebulan selepas ikhtiar saya dikurniakan zuriat. Selepas itu terus amalkan fullset berpantang Shaklee semasa wife bersalin dan terus menjadi sebahagian dari ahli Shaklee. Mula dari situ saya yakin dengan Shaklee dan akan terus berkongsi kebaikan yang ada pada Shaklee untuk orang ramai. Bagi saya, Sihat itu nikmat yang tak ternilai dari Allah. Duit boleh dicari tapi sihat tak boleh dicari di pasar malam. Oleh itu, kali ni saya nak kongsikan pengalaman sebenar saya dan isteri semasa amalkan suplimen Shaklee dan ini dan sembuh dari tiroid . Pada 4 bulan lepas, masa anak saya Harraz dah berumur 7 bulan. Saya seperti biasa akan membawanya ke klinik untuk check up. Selepas settle semua hal Harraz. Saya minta wife cekkan berat bada…

Berjaya Turun 16Kg dengan 4 Tips Mudah

Detoks Usus/Buang Toksin Dengan Herb-LaxMengandungi  daun Senna yang digunakan cara tradisional sebagai laksatif semulajadi. Melawaskan dan membantu proses perkumuhan supaya lebih lancar. Pecahkan Lemak Dengan LecithinMembantu memecahkan lemak secara efektif. Lemak akan disingkirkan dengan lebih efektif setelah dipecahkan kepada molekul-molekul kecil oleh Lecithin. Bakar Lemak Dengan Omega GuardOmega Guard membantu membakar lemak dengan berkesan. Ia juga akan menyingkirkan lemak-lemak/plak di dalam salur darah. Jadi, proses penurunan berat badan  semakin cepat dan memberikan kesan yang sangat baik kepada jantung kita. Singkirkan Lemak Dengan AlfalfaAlfalfa kaya dengan pelbagai nutrien mampu menyingkirkan lemak secara semulajadi. Kajian klinikal membuktikan bahawa penggunaan jangka masa panjang akan menghapuskan lemak, mengurangkan kolesterol, mencegah penyakit jantung, strok dan darah tinggi. Hanya Alfalfa sahaja yang mengandungi saponin, seperti span yang bertindak sebagai serat yang men…

AMALAN BERPANTANG SELEPAS BERSALIN SERTA BENTUK BADAN IDAMAN.

Pada  zaman sekarang ramai wanita diluar sana yang telah lama melupakan amalan berpantang selepas bersalin.Walaupun amalan ini amatlah penting namun lama kelamaan amalan ini kian dipandang remeh dan diambil ringan oleh ramai wanita terutama amalan berpantang dari segi pemakanan,berurut,bertungku,bertangkas dan juga berbengkung. Betul ramai beranggapan amalan berpantang ini merupakan sesuatu yang membosankan,tetapi kita sebagai wanita haruslah bersabar dan kita juga harus ingat yang amalan ini semuanya akan memberi kebaikan kepada kesihatan dan juga mempengaruhi kecantikan diri kita sendiri. Selama kita tidak berpantang banyak yang telah kita lakukan,kita bebas melakukan semua benda selama ini sebelum kita bersalin,Namun selepas bersalin dan berpantang amalan baru terpaksa kita ikut kerana bimbang akan menjadi bentan dan sebagainya.Betul,amalan ini memang leceh tapi tentu sekali kita tidak akan mendapat kesan dalam jangka masa yang pendek,Dan semua ini akan terkesan dengan jangka masa pa…

Serbuk Pencuci Yang Berkesan, Bebas Kimia dan Selamat Untuk Kulit Elergi

Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar  Bandar Perda, Bukit Minyak, .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Seberang Perai dan kawasan sekitar yang dipersetujui.
Bergantung kepada masa dan juga keadaan yang telah dipersetujui bersama.

I'am SHAKLEE Indenpendant Distributor Azzatulazirah
Whatsapp :01132045363 SID : 1290815 Fan Page : Dunia Cantik IG: @cintahati_shaklee Face Book : Sutera azyra.




"Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim, Kau Berkatilah usaha kami dan rahmatilah keluarga kami dengan rezeki yang halal"
"Berilah kelapangan kepada kami dalam mencari supplemen dan set keperluan terbaik agar kami dapat menjaga kesihatan diri dan kebersihan"

KEJANG KAKI DAN SEMBELIT HILANG SEMASA HAMIL, SUSU MERIAH KETIKA BERPANTANG, TIADA LAGI SAKIT BELAKANG, JERAWAT SEMAKIN PUDAR , KULIT SEMAKIN CERAH

Assalamualaikum wbt.

Saya Nurfaezah Binti Mohd Zulkifli. Berumur 28 tahun dan berasal dari negeri Pulau Pinang.
Saya bekerja sebagai Procurement Executive di sebuah syarikat swasta.

Alhamdulillah hasil dari perkahwinan saya bersama suami tercinta kami telah dikurniakan seorang puteri yang comel .



Al-kisahnya, saya telah mengalami masalah kejang kaki dan sembelit yang teruk semasa hamil dan kurang susu badan ketika berpantang. Selain itu, saya juga turut mengalami sakit di bahagian belakang bahu kanan akibat kemalangan jalan raya sejak 3 tahun yang lalu.
Saya mengalami kejang kaki yang teruk di bahagian kaki kanan pada setiap malam bermula sejak usia kandungan saya mencecah 6 bulan. Pada masa yang sama saya sering merasakan sakit yang berdenyut-denyut di bahagian belakang bahu kanan saya. Tetapi saya tidak pernah berjumpa doktor untuk mengetahui lebih lanjut tentang sakit yang saya alami.


Saya telah mencuba pil kalsium yang dibeli dari farmasi namun kejang kaki masih juga berlaku. Agak perit…