Posts

Showing posts from November, 2016

TEKNIK MENERAN YANG BETUL- WANITA HAMIL HARUS TAHU.-CIK AZZA POT PET

Image
Hari nie azza nak kongsi macam mana teknik meneran yang betul..kadang-kadang kita nie walaupun anak dah ramai tapi jarang ambil tahu kan..apa yang kita tahu masuk labour room nak cepat-cepat teran je kan..ye lah..sakit dok tahan contraction lagi,mana dok kena seluk lagi..dah tak fikir dah teknik-teknik nak meneran nie buang masa je kan..


rasanya semua wanita takut,bimbang kan kalau ada koyak masa nak melahirkan,tambahan koyakan pada bahagian (perineum) atau kena gunting(episiotomy)..aarrrrrr ngeri kot.masa tu mesti fikir berapa la aku kena jahit nie dan macam-macam lagi lah."Kebiasaanya mesti dah lupa teknik nak meneran dengan betul ketika bersalin..untuk pengetahuan mommy2 semua teknik meneran yang betul dan pemakanan yang baik dapat mengelakkan koyak kan semasa kelahiran"


 Angkat kepala sehingga mencecah dada.  Mata pandang ke perut. Tangan pegang pergelangan kaki.  Elakkan mengeluarkan suara ketika meneran. Simpan tenaga untuk  meneran. Jangan sesekali mengangkat punggung a…

MANA DATANGNYA KEKUATAN IBU HAMIL..-CIK AZZA POT PET

Image
Jumpa azza lagi ye..saja ja rindu nak bersembang dengan sahabat2 semua..Maklum la company dah start bagi cuti 2 minggu untuk azza..KENAPAnak tunggu baby lahir la...hehehealhamdulilah azza dah 38 minggu dah..rasa berdebar pulak..ye la nifail pun dah 4 tahun 6 bulan dah,tahun depan nak sekolah dah..sekejap je rasanya. 
Ramai mengeluh alahai penatnya bila mengandung nak buat kerja apa pun asyik penat je..tambah dengan alahan lagi penat jangan cakap la...Ada juga yang cakap anak pertama biasa lah,Masalahnya anak 2,3,4,5,6,7 pun sama je..hahahaha..bila suami balik tengok alahai serabut,serabai je..Aduh kesian cik hubby kan..

azza bukan apa saja je sebab azza sendiri tengah hamil anak ke dua,Berusahalah untuk yang terbaik jangan layan je..Kuatkan semangat,kuatkan fizikal dan mental..sekurang kurangnya bangun,berjalan serta buat la kerja-kerja yang ringan...jangan asyik tidur je nanti badan jadi sembap je..Tapi kalau dah memang tak mampu ada apa perlu kita buat kan.. sebab setiap orang lain-lai…

KENAPA MASIH BERFIKIR,HERBAL BLEND KRIM AJAIB.-CIK AZZA POT PET

Image
SHAKLEE: TERIMA KASIH HERBAL BLEND .
Tahu kenapa azza tiba-tiba cakap terima kasih pada krim ajib nie,sebab dia banyak bantu azza tiap kali nifail kena gigit nyamuk ,gatal-gatal atau pun luka-luka kecil..
Setiap kali balik kampung cik hubby akan cakap bawak balik krim tak..sebab nifail bila kena gigit nyamuk belum sampai 1 minit terus bengkak je kulit dia,kalau cikit-cikit tak kisah sangat,mau satu badan kadang2..nyamuk pun minat sangat dengan kulit nifail..hehehehe..
Jangan cakap anak je mak bapak semua guna..kira macam krim harian la.. alhamdulilah setiap kali sapu kesan bengkak akan hilang,tak ada bekas nak garu-garu.memang azza tak nafikan sejak guna herbal blend nifail jarang ada bekas-bekas parut akibat digigit nyamuk ke,ruam ke..memang best sangat lah.

Kegunaan herbal blend ShakleeMembantu merawat eczema dan gatal-gatal gigitan seranggaMelembutkan kulit yang kasar (di kawasan lutut dan tangan/siku)Memperbaiki kulit pecah (contohnya tumit kaki)Menghilangkan parut termasuk demam campa…

Degilnya kahak-CIK AZZA POT PET

Image
Batuk,batuk,batuk degilnya nak hilang kan..Sebagai ibu bapa mesti la kita risau kan,jangan cakap kanak-kanak kita sebagai orang dewasa pun tidak tahan kalau mengalami selsema dan kahak kan..perit sangat2.Bila terjadi dekat anak kecik ya allah sedihnya tengok mereka,hanyatahu merengek sahaja,luluh hati seorang ibu..

Terdapat banyak cara nak hilangkan batuk kahak anak,dan setiap anak bukan sama kan..macam nifail alhamdulilah kalau bagi suppliment mesti dia kan minum..siap cakap "ami eeemmm dapnya"hihihi ada juga anak yang susah nak telan kan..kena la paksa lepas tu apa lagi semua muntah balik..ruginya. alhamdulilah sejak azza bagi nifail Omega Guard dia semakin aktif dan sihat ditambah lagi dengan dia sebagai anak istimewa azza tak nak dia mudah terkena penyakit..lebih baik cegah dari terus melarat kan..