VITAMIN UNTUK ANAK_SELERA TERBAIK

Bercakap pasal anak-anak.....PERLU KE SUPPLIMENT UNTUK MEREKA???

Ada jawapan tak untuk semua ini,
Persoalan nya mampu ke kita sebagai ibu-ibu tengok je anak membesar tanpa menikmati makanan yang mereka sukai..Bersyukurlah jika anak anda bukan seorang yang memilih makan dan belasah je apa yang kita makan dia boleh makan,kita tidak perlulah memberi supliment tambahan untuk mereka lagi
nanti terlebih muatan pulak kan...hehehe susah pulak nak cari suppliment untuk turunkan berat badan.Namun jika sebaliknya anda boleh memberinya makanan tambahan sebagai usaha membekalkan zat-zat penting untuk tumbesaran mereka dan kesihatan mereka..

Jom azza cerita kenapa azza beriya-iya cadangkan suppliment untuk anak-anak

"Mohammad Nifail Rizqin anak azza sendiri cukup susah nak makan,apa yang dia tau hanya minat  dengan susu dia je,sehari dalam 8 botol,dalam 4 hingga 5 hari dah habis 1kg,ffuuhhhh penat kot..huhuhu
Suatu hari tah macam mana azza ternampak banner SHAKLEE dari satu rumah dari situ azza tanya dia ada ke supliment untuk selera makan dan sembelit.kerana anak azza mengalami sembelit yang teruk,kenapa azza cakap teruk???sebab doktor sendiri masuk tandas nak korek bontot dia,walaupun bagi makan ubat keluar hanya sekejap lepas 2 sembelit semula..hanya yang pernah alami sahaja tahu semua ini.



So akak tu pun bagi la suggestion untuk ambil MEALSHAKE,


KENAPA???????

6 fakta tentang Mealshake:

1. Nutrisi Lengkap
Menyediakan 24 jenis vitamin A- Z ,mineral dan ‘Trace Mineral’.Kekurangan ‘trace mineral’ akan memberi kesan kepada penyerapan vitamin-vitamin dan menyebabkan enzim tidak aktif. Ia juga mengandungi soya lecithin yang bertindak dengan vitamin larut lemak.
*Sesuai untuk mereka yang ‘susah’ menelan pil dan juga mereka yang ingin menjaga berat badan.
2. Membekalkan Nutrien Kepada Sel-sel
Kaya dengan protein (tidak mengandungi laktosa) yang membantu dalam membentuk kulit, kuku, rambut,organ-organ, darah, sel-sel imunisasi dan sebagainya.
*Badan lebih sihat. Malah Protien juga penting untuk penghasilan susu badan.Sangat sesuai untuk ibu-ibu yang menyusukan anak.
3. Untuk Pembesaran
Mengandungi asid folik, Biotin, kaya dengan kalsium dan magnesium yang diperlukan untuk membina tulang dan sel-sel dalam proses membesar.
*Sesuai untuk tumbuhbesaran anak-anak dan juga sesuai untuk ibu-ibu yang sedang mengandung.
4. Anti-oksida
Mengandungi vitamin A, C, E, zink dan selenium yang merupakan komponen anti-oksidan untuk anti-penuaan.
*Sesuai untuk mereka yang ingin kelihatan lebih muda dan mementingkan kecantikan.
5. Pemulihan Kulit
Mengandungi lengkap vitamin B-Kompleks, iron, copper untuk membentuk sel darah merah yang sihat, sekali gus meningkatkan warna kulit.
*Sesuai untuk mereka yang inginkan kulit yang cantik dan halus mulus.
6.Detox
Kaya dengan serat yang membantu (peristalsis kolon dan perut / buang air besar) untuk menyingkirkan lemak berlebihan dan bahan buangan daripada kolon dan perut.
*Sesuai untuk kanak-kana serta orang dewasa yang sering mengalami masalah sembelit

Selepas azza consume mealshake untuk nifail alhamdulilah sekarang azza perlu risau kalau tak ada nasi atau roti dalam rumah sebabnya,kadangkan pukul 11:30 malam pun dia akan mintak nasi.


Antara kebaikan Mealshake ini ialah : 

  • rasa vanila yang menjadi kegemaran kanak-kanak
  • sesuai untuk kanak-kanak berumur 1 tahun keatas 
  • sesuai untuk seisi keluarga
  • Boleh menjadi instant sahur meal/ breakfast sekeluarga
  • Rendah lemak namun kaya dengan 19 vitamin utama, protein, fiber dan mineral sertakalsium yang penting untuk tumbesaran kanak-kanak.
  • Meal Shakes memberikan tenaga dan menguatkan sistem imun kanak-kanak
  • Memberikan kecergasan dan meningkatkan kesihatan
  • Mengurangkan eczema kepada kanak-kanak dan juga orang dewasa
  • Meningkatkan selera makan anak
  • Jika anak yang kerap demam lazimnya akan kembali sihat lebih cepat daripada biasa
  • Pilihan terbaik buat mereka yang tidak pandai telan supplement berbentuk "tablet"
  • menangani masalah sembelit pada kanak-kanak
  • amat bagus untuk kanak-kanak yang obesiti 

Anak shaklee saya sendiri
Tengah malam goreng makanan dekat dia
Suppliment ke 2 yang azza bagi dekat dia adalah OMEGA GUARD azza bagi omega guard lepas sebulan azza ambil mealshake,gembira jangan cakap la bila tengok dia pot,pot dengan baik je tambah selera makan yang menjadi-jadi.
sekarang azza hanya pantau pemakanan dia yang berkhasiat sahaja tak nak la OBESITI pulak nanti kan.


Sebelum itu mari kita berkenalan dulu dengan Omega-3


Omega-3 terdiri daripada EPA dan DHA. Terdapat pelbagai fungsi EPA dan pelbagai tugas DHA kepada tubuh badan kita.

Fungsi EPA
  • Mencegah kanser
  • Mencegah pembekuan darah
  • Mengawal kadar kolestrol yang berlebihan
  • Baik untuk pesakit jantung
  • Menghindar tekanan perasaan
  • Mencegah penyakit darah tinggi                

Tugas DHA
  • Mencegah asma
  • Meningkatkan daya seksual
  • Mencegah sakit kulit
  • Mengelakkan kanser payu dara
  • Mengelak kanser prostat
  • Menghindar daripada migrain, rasa kebas pada anggota badan
  • Mengelakkan rasa sejuk pada kaki dan tangan

Apakah kebaikan Omega Guard Shaklee?


Melindungi Jantung Anda*
Omega Guard Shaklee membekalkan asid lemak omega-3 yang berpotensi ultratulen dengan spektrum penuh bergred farmaseutikal.

Membantu Mengurangkan Risiko Penyakit Jantung
Satu penyelidikan yang menyokong fakta tersebut tetapi bukan muktamad menunjukkan bahawa pengambilan asid-asid lemak omega-3 seperti EPA dan DHA boleh mengurangkan risiko penyakit jantung koronari. 

Penyelidikan juga menunjukkan bahawa paras asid lemak omega-3 yang tinggi dapat memperbaiki kesihatan kardiovaskular di samping membantu memelihara tekanan darah dan paras trigliserida yang normal. Tambahan lagi, omega-3 dapat memelihara kesihatan otak, penglihatan dan fungsi-fungsi sendi.

Ultratulen dan Bergred Farmaseutikal
OmegaGuard dihasilkan melalui suatu proses penyulingan proprietari tiga molekul yang memekatkan asid lemak omega-3 yang bermanfaat dan semulajadi sementara menyingkirkan bahan-bahan berbahaya seperti merkuri dan plumbum yang terdapat di dalam kebanyakan jenis ikan.

Omega Guard Shaklee -DHA dan EPA


Minyak Ikan Terbaik Di Dunia
Mengandungi satu rangkaian penuh 7 jenis asid lemak omega-3 semulajadi iaitu EPA, DHA, ALA dan lain-lain lagi. EPA menyihatkan jantung dan sendi anda manakala DHA pula penting bagi perkembangan dan fungsi otak.*
Sumber : Shaklee Malaysia



Pertanyaan, konsultasi dan pesanan produk boleh hubungi saya di:
azzatulazirah/Normadiah
♥ sms/whatsApp: 01132045363
♥ Fb:Dunia sihat sila klik LIKE utk info terkini




Comments

Popular posts from this blog

PERLU KE UJIAN PAP SMEAR UNTUK WANITA ? ATAU SAJA UNTUK MENAKUTKAN.

TANDA BATU MERIYAN JATUH-CIK AZZA POT PET.

RAWAT DEMAM DENGGI-CIK AZZA POT PET.