Skip to main content

DERITA ANAK SEMBELIT MEMBUAT AKU MENGENALI SHAKLEE.

Cik azza sendiri tidak tahu mana nak mula bercerita mengenai pengalaman cik azza sendiri,antara semua cerita pengalaman pertama adalah susah sangat cik azza lupa,bila teringat rasa nak menagis je.

Kalau nak di ikutkan cik azza dah lama mendengar cerita dan nama shaklee tapi hati nie ketegaq(org kedah kata) menolak semua kebaikan shaklee.

Related image


Dan hendak dijadikan cerita anak sulung cik azza waktu itu dalam 1 tahun lebih mengalami kesukaran buang air besar yang amat susah,sumpah cik azza derita tengok dia teran nak membuang,bayangkan dalam umur macam tu apa yang dia tahu selain menangis.

Tiap kali nak membuang peluh satu badan,punggung luka berdarah, allah memang tak sanggup tengok dia macam tu.

Kalau korang cakap bawa la pergi hospital semua hospital pergi last2 bagi ubat yang sama,ubat bontot..Kesian kot asyik nak sumbat je memang taik keluar tapi cirit birit la.Maksudnya dia tak keluar semua tapi hanya keluar bahagian hujung sahaja.

"Eleh bawak la klinik swasta" siapa cakap tak bawa sayang dah la waktu tu anak baru sorang mau tak risau beratus kena sanggup ambil ubat tetap sama.

Nak dijadikan cerita sampai cik azza pergi satu klinik nie,doktor sendiri masuk dalam tandas,korek taik keluar sebabnya nie dah kali ke dua pergi tapi tetap sama.

Dipendekan cerita satu hari cik azza dengan suami menghantar adik balik rumah sewa beliau dan dalam perjalanan cik azza terpandang satu banner shaklee dekat rumah teres,apa lagi terus ambil no telefon yang ada dan esoknya telefon.Itupun lepas cik azza google apa yang sesuai dengan anak cik azza Vitamin pertama cik azza ambil adalah MEALSHAKE.

Alhamdulilah lepas col dan confirm order terus cik azza dan suami pergi ambil dekat rumah orang dia pun baik je.

Balik je terus cik azza bancuh dalam botol dia,seminggu pertama anak cik azza jadi cirit birit tau,kesian sangat luka lagi bontot dia..huhuhu

Tapi hati ibu kan terus tawakkal dan anggap ini mungkin kesan atau dia tengah proses najis yg lama dalam masa sama pastikan air dalam badan anak cukup je sebab dia dan cirit birit nanti tak cukup air akan buat dia lemah.

Selepas  dari tu alhamdulilah dia dah tak sembelit lagi sampai sekarang dah 6 tahun dah.Hanya allah sahaja dapat balas semua ini.

Dan lepas dari pengalaman itu la membuat cik azza berubah hati dan terus daftar sebagai pengedar Shaklee Pulau Pinang.

Tujuanya hanya satu membantu mereka yang hendak dibantu.

Cik azza Adalah Pengedar Shaklee Pulau Pinang

Jika anda ada masalah seperti cik azza wasap lah cik azza ok.

Selain daripada itu cik azza akan berkongsi dengan anda mengenai vitamin lain yang cik azza ambil.


CARI CIK AZZA?

Whatsapp : 01132045363
FB Page : Dunia Cantik
SID 1217675


Comments

TAJUK VIRAL

Peritnya angin dalam badan ketika hamil.-CIK AZZA POT PET

"Erkk..erkk..aduh banyaknya angin aku ni. Tak selesa rasa perut, kepala pun sakit,belakang sakit sangat menyucuk-nyucuk je..nak sapu minyak panas dekat perut kesian baby..
Nak tunggu babah balik lambat lagi..Tahan je sakit nie...

Rasanya masalah angin dalam badan bukan sahaja menyerang ibu hamil kan..Tapi semua orang pernah merasainya..tahu tak setiap orang akan mengeluarkan antara satu hingga 
empat liter gas setiap hari dan mengeluarkan gas kira-kira 14 hingga 23 kali sehari.

Masalah angin ketika hamil adalah suatu perkara normal bagi ibu hamil.Pedih ulu hati adlah salah satu simptom angin dalam badan ini berpunca dari pengaliran cecair berasid dari dalam perut ke bahagian esophagus.Namun begitu ia tidaklah bahaya kepada bayi dalam kandungan.







Mengapa badan akan menghasilkan lebih banyak angin semasa mengandung?
Ini kerana kadar progesteron dalam badan ibu meningkat jauh lebih tinggi ketika hamil berbading normal.

Semakin kehamilan itu meningkat usianya, rahim akan semakin membesar dal…

TANDA BATU MERIYAN JATUH-CIK AZZA POT PET.

Batu meriyan????apa tu?cik azza nak cerita lebih-lebih pun cik azza bukan pandai sangat pasal batu-batu nie,tapi apa yang cik azza selalu dengar benda nie ibarat nyawa untuk seorang wanita terutama wanita yang baru sahaja melahirkan anak,tak kisah lah anak keberapa sekali pun.cik azza boleh cakap macam "tempat peranakan kita aka pintu rahim atau nama omputehnya G-spot"... entah lah.. 



Tapi bagi kaum hawa yang dah beranak mesti tahu akan batu meriyan...dan kena ambil tahu kalau sayangkan diri kita..orang tua2 selalu cakap "kena jaga tempat tu nanti laki lari"ambil kau dengar je laki lari alamak macam bahaya je nie...haaaaaaa cakap la kalau sayang,setia, dia sanggup terima seadanya,tapi kita kena la beringat juga sebab sayangkan dia la kita kena jaga diri kita sendiri untuk orang tersayang,untuk anak-anak.Pengalaman cik azza sendiri melahirkan anak sulung memang tak tahu apa2 pun,selepas melahirkan cik azza kena jaga nifail sebulan dekat hospital..Kiranya penjagaan pa…

BENGKAK KAKI (EDEMA) TANDA AWAL PENYAKIT BUAH PINGGANG.

Antara punca utama bengkak kaki dikalangan warga emas yg berumur 60 tahun ke atas ialah pembuluh darah yg kurang berfungsi dgn baik. Pembengkakan kaki/edema terjadi akibat pengumpulan cecair (yg terperangkap dalam tisu) atau kecederaan tisu/sendi.

Pembengkakan kaki/edema yg dihasilkan oleh pengumpulan cecair dalam tisu dikenali sebagai perpheral oedema. Antara puncanya adalah :
Kegagalan ginjal/buah pinggangPenyakit jantungPembuluh darah kurang berfungsi Sistem limfa yg tersumbatPenyakit buah pinggangUbat tahan sakitUbat-ubatan utk rawatan kemurungan, diabetes & darah tinggiDuduk atau berdiri terlalu lamaDarah beku dibahagian kakiPembengkakan kaki akibat kecederaan sendi atau tisu biasanya sakit & mungkin disebabkan oleh : Tendon Achilles yang terputus/cederaKoyakan ligamen pada lututPatah tulang kaki,betis atau buku laliPenyakit GoutOsteoarthritisRheumatoid ArthritisLutut yang terseliuhBAGAIMANA EDEMA BOLEH TERJADI?
Sebenarnya ramai mengalami edema terutamanya mereka yang ada mas…

TANDA RAHIM WANITA JATUH YANG MENJADI PUNCA KESUKARAN UNTUK HAMIL

Assalamualaikum.. Pernah dengar cerita pasal rahim jatuh?Selalunya berlaku kepada ibu yang baru lepas bersalin Ada tak ibu-ibu pernah periksa? Yang belum berkahwin pun boleh periksa tau..
Masalah rahim jatuh ini amat bahaya sekiranya tidak dirawat seawal mungkin.


Punca-punca rahim turun
Jatuh terhentak yg kuatAngkat benda yg beratTidak berpantang dengan baik selepas bersalin

WASPADA BAHAYA DARAH TINGGI SELEPAS BERSALIN.

Ibu mengandung selalu ambil berat bahaya darah tinggi sebelum bersalin. Selepas bersalin mereka jarang untuk selalu periksa tekanan darah kerana beranggapan tekanan darah selepas bersalin pasti akan normal. Dulu darah tinggi kerana mengandung sahaja. Selepas bersalin , kita digalakkan untuk berpantang dan tempoh berpantang kita juga kena pastikan kita makan makanan berkhasiat, berzat untuk pastikan tekanan darah kita stabil.



Bahaya Darah Tinggi Selepas BersalinIni mungkin kesan sampingan suntikan epidural atau anestesia spina, dan anda mungkin mengalami sakit kepala yang teruk bila anda duduk atau berdiri. Dalam 72 jam pertama selepas bersalin, sakit kepala yang teruk juga mungkin tanda pra-eklampsia, bersama dengan penglihatan kabur dan/atau berasa loya. Tekanan darah tinggiTekanan darah anda patut diambil dalam masa enam jam pertama selepas bersalin. Jika angka di bawah (diastolik) melebihi 90, ini mungkin tanda anda mengalami pra-eklampsia dan berisiko menghidap eklampsia sepenuhnya. Tek…