Skip to main content

CARA MENGHILANGKAN JERAGAT DENGAN CEPAT DAN BERKESAN.

Assalamualaikum,hi semua malam nie rasa sedih tau dak..huhuhu.Maklumlah bila usia dah semakin meningkat jeragat/pigmentasi pun semakin la galak menari dekat muka nie.Tiap hari lepas mandi asyik belek muka je,ingat selepas cuci muka boleh hilang ke semua jeragat awak tu cik azza ooii.

Image result for pigmentation

Apa Punca Menyebabkan Jeragat?

  1. Punca utama masalah jeragat adalah penghasilan berlebihan Melanin di dalam badan. Melaninlah yang bertanggungjawab untuk memberi warna kepada kulit.
  2. Pengambilan ubat-ubatan juga boleh menyebabkan jeragat. Contohnya seperti ubat perancang yang memberi kesan perubahan hormon akan memberi kesan kepada kulit.
  3. Hormon yang tidak stabil ketika hamil turut mempengaruhi penghasilan melanin pada sesetangah orang. Itu yang naik jeragat banyak ketika hamil, dan ada pula sebaliknya.
  4. Penyakit yang melibatkan Endoktrin yang mana ia mengganggu paras hormon turut menyebabkan peningkatan melanin.
  5. Terdedah kepada sinar matahari dalam jangka masa yang panjang juga akan meningkatkan paras melanin.

Bagaimana Cara Kurangkan Jeragat

  1. Mengambil ubat-ubatan untuk memudarkan jeragat. Selalunya ubat yang disarankan mengandungi hydroquinone seakan-akan peluntur kulit. Penggunaannya hanya untuk beberapa bulan dan tidak boleh diambil dalam jangka masa panjang.
  2. Rawatan laser. Namun, ini tidak menjamin jeragat akan selamanya hilang.
  3. Mengunakan Produk Pelindung Matahari seperti sunscreen, sunblock, uv protection cream dan sebagainya. Sebaiknya ia adalah produk semulajadi atau organik untuk elak bahan kimia berbahaya yang tinggi.
  4. Mengambil makanan tambahan yang berfungsi secara semulajadi untuk menghalang atau mengurangkan kesan penyebab berlakunya jeragat seperti menstabilkan hormon, melindungi kulit daripada sinaran UV dan membaiki sel rosak.
Sumber:Aya Chalo

CARA HILANGKAN JERAGAT DENGAN CEPAT DAN BERKESAN.

Bila kita tengok kakak nie cuba korang tengok dahi dan pipi kakak nie memang agak ketara jeragat dia,ingat senang ke nak hilangkan jeragat yang degil nie,memang ketegaq lah orang kedah kata.

Namun bersyukur sangat sangat sangat kerana dapat memperkenalkan youth kepada setiap wanita yang mempunyai masalah jeragat degil nie.
Semuanya untuk mendapatkan kembali keyakinan mereka terutama wanita atau lelaki yang kerap bertemu dengan orang diluar.

Bayangkan dengan pengunaan Youth dalam seminggu sudah nampak kesan yang ketara.

Ok lah cik azza amhil contoh jika anda mengunakan pencuci lain RM20 untuk sebulan kalau selama 12 bulan  RM 200,haaaaa jenoh hendak mencuci agaknya hilang tak jeragat kalau cuci sahaja selama setahun..Berani jamin tak akan hilang punya jika hanya mencuci.Bayangkan jika 3 tahun dan RM720
Hanya untuk pencuci sahaja ye.

Dengan shaklee Youth skin care bukan sekadar mencuci,merawat serta membaiki dijamin anda 10 tahun lebih muda dari usia sekarang.Siapa tak nak kan?

KANDUNGAN BOTANIKAL YOUTH

Dengan 8 paten dan paten-pending, setiap produk YOUTH dirumus secara khusus untuk menangani pelbagai kesan penuaan.
  1. Apple Cell Extract & Gentle Vitamin  apple cell merupakan sel yang hampir sama dengan sel kulit manusia, sangat berkesan untuk mempercepatkan kadar pembaharuan sel kulit dan kedua-dua bahan ini berfungsi untuk menyegar dan melembut.
  2. Schisandra Chinensis Fruit Extract – berfungsi untuk menyokong struktur kulit muda dan memberi khasiat kepada kulit.
  3. Vital Repair+ (Vitamins, Botanicals) – untuk melawan radikal bebas dan memberi perlindungan kepada kulit.
  4. Lotus Japonicus Extract – untuk menyokong penghasilan kolagen dan elastin dan memberikan ketegangan tanpa kedutan kepada kulit.
  5. Muscadine Grape Polyphenols– untuk melindungi kolagen dan elastin serta perlindungan berkesan ke atas kulit.





YOUTH SHAKLEE SKINCARE

Set ini terdiri daripada 7 produk berikut yang akan memantapkan lagi kulit cantik anda.

1. Luminous gel oil cleanser

Pembersih pH seimbang TANPA Sabun 3-dalam-1, pembersih ini membasuh lembut, membersihkan dan mempersiapkan kulit kita untuk produk youth yang lain.

2. Perfecting skin toner

Mengelupas, menghidrat dan menyuburkan kulit kita.

3. Youth activating serum

Produk ini mesti ada dalam senarai wajib skincare kita.
Toner ini mempunyai teknologi yang telah dipatent iaitu Kompleks Pengaktifan Belia Shaklee
Yang mempunyai 10 x bahan aktif untuk memperbaharui kulit pada tahap sel.
Hasilnya, kulit kita akan menyokong pengeluaran kolagen dan menjadikan sel-sel kulit berfungsi lebih muda.

4. Age defense mineral moisturizer spf 30

Krim pelembap ini menghasilkan perlindungan dari sinaran SPF 30 UVA / UVB matahari dan melindungi juga untuk kulit kita daripada pencemaran alam sekitar
Wow, Perlindungan 2 dalam 1.
Tanpa bahan kimia.
Hanya bahan semulajadi.
Krim pelindung matahari ini dihasilkan dari bahan semulajadi dan biopolimer dari hidupan laut.

5. Advanced renewal night cream (rich or light)

Krim malam  yang baru ini menghidrat dan melembutkan kulit kita hingga jauh ke dalam kulit.
Dan menyokong proses pembaharuan kulit semasa kita tidur.
Adunan ramuan botani proprietari Shaklee akan membantu pengeluaran kolagen dan elastin untuk menjadikan kulit kelihatan lebih muda licin,lebih bercahaya.

6. Radiance C+E capsules

Vitamin C 20% tulen memulihkan sinaran kulit sihat dengan mengurangkan bintik-bintik pada kulit di sebabkan penuaan.
Ini juga akan melicinkan tekstur kulit dan Mencerahkan warna kulit 
Kapsul adalah berasaskan tumbuhan, biodegradable dan tidak menggunakan pengawet.

7. BB cream

Balsem kecantikan pelbagai fungsi 5 dalam 1 ini menyediakan lapisan menyempurnakan rupa dan tekstur kulit kita.
Tak cukup dengan itu, BB cream ini juga akan membetulkan, menghidrat, menyuburkan dan melindungi.
Krim ini mempunyai fungsi tambahan pelindung matahari dari bahan semula jadi untuk menyediakan Perlindungan SPF 30 UVA / UVB.

TESTIMONIAL YOUTH SHAKLEE

Di sini kita boleh lihat apa beza REAL TESTIMONI skincare YOUTH dengan skincare biasa lain yang di pasaran, di mana :

Skincare YOUTH

  • melibatkan wanita muda juga yang berusia
  • testimoni rasmi/sebenar diambil dengan wajah tanpa secalit makeup
  • menggunakan jurugambar yang bertauliah
  • tidak menggunakan sebarang edit dan filter dari mana-mana aplikasi canggih

Skincare biasa yang lain

  • menggunakan model/brand ambassadors/artis yang sudah sedia cantik kulitnya
  • testimoni rasmi/sebenar dengan wajah yang menggunakan makeup tebal
  • guna camera HP pun boleh yang penting muka cantik
  • ada penggunaan aplikasi untuk edit dan tambah filter
Berdasarkan dari Testimoni Pengguna YOUTH :
  • Hampir 100% Pengguna Youth Shaklee Skincare mendapat kesan positif
  • Untuk Masalah Jerawat DI Wajah Remaja, Jerawat Pasir,jerawat batuperubahan dilihat seawal 7 hari penggunaan.
  • Untuk Masalah Kedutan di dahi (wrinkles) perubahan iaitu garis halus kedut hilang dalam masa 30 hari.
  • Untuk masalah Jerawat di wajah matang (maksudnya yang dah tua pun berjerawat) dan kulit berminyak, perubahan ketara dilihat selepas 30 hari Penggunaan Youth SHAKLEE
  • Untuk Masalah Kulit Jeragat Tompok / Hyperpigmentation / Kulit berjeragat kesan jeragat pudar kelihatan seawal 60 hari penggunaan.
  • Untuk masalah garisan halus di mata / kedutan dimata, kesan garisan / kedutan mulai hilang kelihatan seawal 30 hari.











Alhamdulilah selesai perkongsian cik azza untuk malam nie,percaya lah youth akan membantu anda dalam mengatasi masalah  jeragat,disamping itu juga anda boleh merawat dari segi dalaman dengan menambah supliment seperti GLA COMPLEX,COQ10,ESP dan juga VITAMIN C,
Bukan sekadar luaran dalaman juga kita akan bertambah baik baik dan baik.

Perlu ingat bukan semua supliment perlu kita beli,dan ini semua bergantung kepada tahap masalah yang anda alami.

Jika anda berminat dengan Youth skincare shaklee boleh hubungi cik azza dengan segera,untuk mengatasi masalah anda.Jangan pandang mudah dengan jeragat atau apa sahaja yang muncul diwajah kerana ianya sedikit sebanyak akan melemahkan keyakinan hidup kita.

Save no cik azza sekarang sampai satu masa anda akan terbuka hati untuk wasap cik azza pot pet.

Trusted SID Malaysia
01132045363
IG@cintahati_shaklee
FaceBook :Sutera azyra
FB Page :Dunia Cantik

Comments

POPULAR POST

Peritnya angin dalam badan ketika hamil.-CIK AZZA POT PET

"Erkk..erkk..aduh banyaknya angin aku ni. Tak selesa rasa perut, kepala pun sakit,belakang sakit sangat menyucuk-nyucuk je..nak sapu minyak panas dekat perut kesian baby..
Nak tunggu babah balik lambat lagi..Tahan je sakit nie...

Rasanya masalah angin dalam badan bukan sahaja menyerang ibu hamil kan..Tapi semua orang pernah merasainya..tahu tak setiap orang akan mengeluarkan antara satu hingga 
empat liter gas setiap hari dan mengeluarkan gas kira-kira 14 hingga 23 kali sehari.

Masalah angin ketika hamil adalah suatu perkara normal bagi ibu hamil.Pedih ulu hati adlah salah satu simptom angin dalam badan ini berpunca dari pengaliran cecair berasid dari dalam perut ke bahagian esophagus.Namun begitu ia tidaklah bahaya kepada bayi dalam kandungan.







Mengapa badan akan menghasilkan lebih banyak angin semasa mengandung?
Ini kerana kadar progesteron dalam badan ibu meningkat jauh lebih tinggi ketika hamil berbading normal.

Semakin kehamilan itu meningkat usianya, rahim akan semakin membesar dal…

TANDA BATU MERIYAN JATUH-CIK AZZA POT PET.

Batu meriyan????apa tu?cik azza nak cerita lebih-lebih pun cik azza bukan pandai sangat pasal batu-batu nie,tapi apa yang cik azza selalu dengar benda nie ibarat nyawa untuk seorang wanita terutama wanita yang baru sahaja melahirkan anak,tak kisah lah anak keberapa sekali pun.cik azza boleh cakap macam "tempat peranakan kita aka pintu rahim atau nama omputehnya G-spot"... entah lah.. 



Tapi bagi kaum hawa yang dah beranak mesti tahu akan batu meriyan...dan kena ambil tahu kalau sayangkan diri kita..orang tua2 selalu cakap "kena jaga tempat tu nanti laki lari"ambil kau dengar je laki lari alamak macam bahaya je nie...haaaaaaa cakap la kalau sayang,setia, dia sanggup terima seadanya,tapi kita kena la beringat juga sebab sayangkan dia la kita kena jaga diri kita sendiri untuk orang tersayang,untuk anak-anak.Pengalaman cik azza sendiri melahirkan anak sulung memang tak tahu apa2 pun,selepas melahirkan cik azza kena jaga nifail sebulan dekat hospital..Kiranya penjagaan pa…

SKILL SEKS UNTUK CEPAT DAN MUDAH HAMIL - CIK AZZA POT PET

Assalamualaikum..

Hari ini cik azza nak berkongsi pengalaman untuk mudah hamil (Insyallah jika di izinkan) ,Bukan mudah untuk kita sebagai wanita hamil dengan cepat dan kadang-kadang akan boleh mengakibatkan kita stress bila asyik diaju soalan yang sama je setiap masa..Betol dak??

Bila balik kampung je orang yang menyibuk mula bertanya "hai tak mengandung lagi ke" Merancang jangan lama-lama sangat" Semua ini akan menyebabkan kita mengalami tekanan perasaan.Tekanan perasaan pula boleh mengurangkan lagi peluang anda untuk hamil.Dalam kebanyakan kes, cuma perubahan kecil sahaja yang perlu dibuat untuk menolong anda hamil dengan cepat.






TIPS UNTUK MUDAH HAMIL (INSYALLAH JIKA DIIZINKAN ALLAH)
1. Waktu Terbaik Untuk Melakukan Hubungan Seksual:- Adalah penting bagi pasangan yang inginkan zuriat mengetahui tentang masa yang sesuai untuk melakukan hubungan seks iaitu pada waktu wanita subur (masa pengeluaran telur @ ovulasi). Bila dan bagaimana untuk mengetahui waktu subur anda? Anda …

KENCING MANIS KETIKA HAMIL JOM ELAK KENA CUCUK INSULIN.

BAHAYA KENCING MANIS KETIKA HAMIL
Kencing manis semasa hamil juga dikenali sebagai Gestational diabetes mellitus, (GDM) dimana paras gula meningkat dan berlebihan dalam darah. Ini berlaku di kalangan ibu yang tidak mempunyai kencing manis sebelum hamil.
GDM biasanya boleh dikesan antara minggu ke-28 dan minggu ke-34 kehamilan bayi, dan biasanya akan hilang selepas bayi dilahirkan. Oleh itu,kencing manis semasa hamil adalah bersifat sementara. Kencing manis semasa hamil menjejaskan kira-kira 4% di kalangan ibu hamil.
Kebanyakan ibu hamil mempunyai uri yang boleh menghasilkan insulin tambahan untuk mengatasi rintangan insulin. Jika insulin yang dihasilkan tidak mencukupi, paras gula akan meningkat dalam darah. Biasanya GDM akan hilang selepas bayi dilahirkan.


BAGAIMANA GDM MENJEJASKAN KESIHATAN BAYI ? Berat bayi melebihi 4kg (macrosomia) dan menyebabkan kesukaran semasa bersalin.Gula darah bayi adalah terlalu rendah (hypoglycemia) dan tahap mineral yang rendah.Sakit kuning (jaundice)Bayi suk…

BENGKAK KAKI (EDEMA) TANDA AWAL PENYAKIT BUAH PINGGANG.

Antara punca utama bengkak kaki dikalangan warga emas yg berumur 60 tahun ke atas ialah pembuluh darah yg kurang berfungsi dgn baik. Pembengkakan kaki/edema terjadi akibat pengumpulan cecair (yg terperangkap dalam tisu) atau kecederaan tisu/sendi.

Pembengkakan kaki/edema yg dihasilkan oleh pengumpulan cecair dalam tisu dikenali sebagai perpheral oedema. Antara puncanya adalah :
Kegagalan ginjal/buah pinggangPenyakit jantungPembuluh darah kurang berfungsi Sistem limfa yg tersumbatPenyakit buah pinggangUbat tahan sakitUbat-ubatan utk rawatan kemurungan, diabetes & darah tinggiDuduk atau berdiri terlalu lamaDarah beku dibahagian kakiPembengkakan kaki akibat kecederaan sendi atau tisu biasanya sakit & mungkin disebabkan oleh : Tendon Achilles yang terputus/cederaKoyakan ligamen pada lututPatah tulang kaki,betis atau buku laliPenyakit GoutOsteoarthritisRheumatoid ArthritisLutut yang terseliuhBAGAIMANA EDEMA BOLEH TERJADI?
Sebenarnya ramai mengalami edema terutamanya mereka yang ada mas…

WASPADA BAHAYA DARAH TINGGI SELEPAS BERSALIN.

Ibu mengandung selalu ambil berat bahaya darah tinggi sebelum bersalin. Selepas bersalin mereka jarang untuk selalu periksa tekanan darah kerana beranggapan tekanan darah selepas bersalin pasti akan normal. Dulu darah tinggi kerana mengandung sahaja. Selepas bersalin , kita digalakkan untuk berpantang dan tempoh berpantang kita juga kena pastikan kita makan makanan berkhasiat, berzat untuk pastikan tekanan darah kita stabil.



Bahaya Darah Tinggi Selepas BersalinIni mungkin kesan sampingan suntikan epidural atau anestesia spina, dan anda mungkin mengalami sakit kepala yang teruk bila anda duduk atau berdiri. Dalam 72 jam pertama selepas bersalin, sakit kepala yang teruk juga mungkin tanda pra-eklampsia, bersama dengan penglihatan kabur dan/atau berasa loya. Tekanan darah tinggiTekanan darah anda patut diambil dalam masa enam jam pertama selepas bersalin. Jika angka di bawah (diastolik) melebihi 90, ini mungkin tanda anda mengalami pra-eklampsia dan berisiko menghidap eklampsia sepenuhnya. Tek…

TIROID KETIKA HAMIL BAHAYA ATAU TIDAK?-CIK AZZA POT PET

Memandangkan Princess Cahaya dah tidur boleh la cik azza godek-godek bercerita ye..Baru-baru ini adik ipar cik azza ada bagi tahu mengenai seorang kawan dia yang mempunyai masalah tiroid ketika hamil,Jom kita sembang sikit apa itu tiroid ketika hamil,cik azza ada juga google info untuk menambah pengetahuan.

APA ITU KELENJER TIROID?
Kelenjer tiroid adalah salah satu kelenjer endokrim yang terbesar,ia terletak di kawasan leher,iaitu dibawah halkum.Kelenjer titiod mengawal penggunaan tenaga oleh badan,menghasilkan tenaga dan mengawal sensitiviti badan kepada hormom-hormon lain.






APA PUNCA TIRIOD?

Punca terjadinya Tiroid adalah:
Kekurangan iodin (biasanya berlaku di kalangan penduduk Himalaya)Kehamilan - Ini kerana keperluan hormon lebih banyak diperlukan untuk ibu dan anak. Tiroid ini bersifat sementara dan hilang selepas kelahiranGoitrogen - elak memakan makanan mentah seperti sayur kubis serta bayam kerana meningkatkan risiko mendapat tiroidRadiasi - misalnya letupan nuklear di Russia menyeb…

LUKA CZER ATAU PEMBEDAHAN LAMBAT KERING?ANDA WAJIB CUBA CARA INI!!.

Pernah tak uols atau wife yang bsalin secara caeser mengalami masalah :
.
1) Luka bernanah & lambat kering ??
2) Rasa kurang selesa ??
3) Rasa pedih pada bahagian luka ??
4) Paling teruk.. jahitan terbuka & perlu dijahit kembali... aduhh pasti sakit kan ??
.

Untuk entry kali ini cik azza nak berkongsi dengan sahabat pembaca semua tidak kira para suami ataupun isteri bagaimana untuk keringkan luka pembedahan (czer ) untuk jangka masa yang singkat.Hanya dalam masa 7 hari luka sembuh dan ibu akan kembali bertenaga dengan izin allah. 1- Pergerakan Lebih AwalDapat sahaja lesen keluar wad balik rumah jangan asyik baring je seeloknya buat pergerakan awa; dengan berjalan keliling katil atau bilik,kalau rasa bilik besar jalan la separuh je jangan paksa diri sampai tersungkur pulak..hihihi
Pergerakan ini membantu pengaliran darah yang baik. Bagus untuk mempercepatkan proses penyembuhan luka.
Kalau rasa tak berani nak bangun sendiri seeloknya mintak bantuan suami atau keluarga,semua ini dapat men…

BETUL KE SENGUGUT PUNCA SUSAH MENGANDUNG.

50% dari wanita yang mengalami haid akan mengalami senggugut atau bahasa inggerisnya dikenali sebagai menstrual cramps atau period pain. Senggugut adalah istilah untuk sakit perut yang dialami oleh wanita semasa datang haid. BAGAIMANA SENGGUGUT TERJADI?
Setelah telur yang dibebaskan oleh ovari tidak disenyawakan oleh sperma, telur tersebut akan dibuang oleh rahim. Semasa proses pembuangan telur ini, rahim akan mengecut dan seterusnya salur darah di sekitar rahim akan mengecut untuk membuang telur tersebut. Proses pengecutan ini yang membuatkan sesetengah wanita berasa sangat sakit sehingga ada yang terpaksa ambil cuti kerana tak tahan dengan sakit senggugut. BAGAIMANA HILANGKAN SENGUGUT? Senggugut bukan lagi perkara asing dalam kalangan wanita yang sudah akil baligh.Tetapi bukan semua wanita akan mengalami keadaan seperti ini.Senggugut bukanlah satu penyakit tetapi hanyalah satu simptom ketika wanita itu datang bulan.Senggugut biasanya terjadi pada awal atau akhir datang bulan. Saya sendiri …

AIR KENCING KOTOR SEMASA MENGANDUNG .RISIKONYA?

Pernah tak ibu-ibu merungut bila kena tunggu nak kencing tiap kali bila nak check up perut..Pernah kan?toilet busuk lah,tersumbat lah..tapi kita lalui je sebab fikir prosedur kan..agak-agak kenapa kita kena periksa air kencing? Pernah fikir?ke malas nak fikir?
Azza percaya sangat-sangat kalau tanya ibu anak 10 pun belum tentu dia tahu bila tanya tentang "air kencing kotor" betul dak?
Yang kita tahu doktor akan bagi ubat dan kita balik makan je,kadang-kadang tak makan pun siap bebel-bebel lagi ada la.
Apa maksud "air kencing kotor" ada sampah ke? ada sisa makanan ke?
azza pernah bersembang dengan seorang kakak nie,masa sama-sama jumpa dekat klinik dia cakap air kencing adik ok ke? Ok je azza bagi tau kenapa? terus tanya akak tu Air kencing kak kotor dia kata...Tapi azza tengok dia bukan mengandung pun. Rupanya dia tengah berpantang...
aduh..
pengalaman akak terkena kencing kotor selepas berpantang..
memang menyakitkan.
setiap kali nak kencing rasa panas, pedih.. macam terbakar …