Skip to main content

CARA MUDAH KURUS DAN BERKESAN TANPA BERLAPAR.

Image result for Kurus


Bila bercakap mengenai kurus untuk yang telah mengetahui serba sedikit produk shaklee pasti akan cakap ,

"Cik azza saya nak order HERBALEX   kurus.?"

Untuk yang mengenali cik azza mesti dah tahu kalau order sesuatu vitamin dari cik azza pasti akan ada sembang yang panjang disertai dengan leteran,Bukan leteran marah tau nasihat je..hihihi

Cik azza tidak nafikan HERBALEX memang akan dapat kurus dan kempis perut tetapi cik azza kurus setuju jika hanya pengambilan  HERBALEX untuk kurus sambil bila-bila.

"Eh dah kenapa pulak tak nak cadang HERBALEX sahaja kalau boleh kurus dan kempiskan perut."

Ok jom baca sedikit apa yang cik azza akan cakap kan nie ye.


Apa itu Herblax?

Herblax ni memang favourite ramai orang. Macamana boleh tak favourite jika badan akan rasa lebih ringan selepas makan Herblax. Rasa cergas nak buat kerja.
Macamana badan boleh jadi ringan lepas makan Herblax?
Herblax adalah campuran herba terpilih terbaik dalam bantu mencuci usus. Ida percaya ramai yang tahu bahawa 80% daripada penyakit berasal dari usus yang kotor.
Herblax terdiri dari 9 herba

  • Daun Senna
  • Kulit Pokok Buckthorn
  • Likuoris
  • Daun Alfalfa
  • Akar Culver
  • Jintan Hitam
  • Jintan Manis
  • Akar Rhubarb
  • Bunga Mallow Biru
9 Herba ni dirumus khas untuk bantu cuci usus.
Usus kita ni adalah tempat penyerapan nutrien dari makanan yang kita makan. Bila ia berkerak, apapun nutrien tak mungkin dapat diserap dengan berkesan.
Cuba bayangkan apa akan jadi bila badan kita tidak cukup nutrien,Banyak penyakit boleh datang.
Ada orang yang bijak akan melabur sedikit untuk top-up nutrien menggunakan supplemen, tetapi sia-sia. Ia masih tidak berkesan jika kerak pada usus tidak dibersihkan dahulu.
Herbalex bukan sahaja membantu mencuci usus kita tetapi juga tetapi juga boleh buang toksin.Untuk pengetahuan semua TOKSIN juga merupakan salah satu punca berat badan kita bertambah.
Sebab itu bila seseorang mengamalkan DIET tetapi berat badan naik semula mereka akan menyalahkan vitamin atau produk yang mereka amalkan.
Sekarang boleh fikir atau tidak yang mana diantara diatas yang paling berkesan 
DIET atau DETOX?
Semestinya DETOX adalah cara menurunkan berat badan yang paling berkesan kan.
Dengan itu jika pengambilan HERBALEX sahaja untuk menurunkan berat badan anda dan jika berat badan tidak turun susah untuk dijawab dan hanya anda sendiri menilainya.
Diantara produk yang bagus untuk DETOX dan sekali gus dapat menurunkan berat badan disamping kesihatan yang hebat adalah:
SET DETOX SHAKLEE yang terdiri daripada 5 jenis produk.
Related image
  • Vivix
  • Herblax
  • DTX Complex
  • Peppermint Ginger Plus
  • Alfalfa Complex.
Cuba tengok dalam set detox pun ada HERBALEX bukan,bermaksud disini herbalex merupakan salah satu supliment penting dalam SET DETOX SHAKLEE.

APA KEISTIMEWAAN SET DETOX SHAKLEE?

Ok disini cik azza tekankan walaupun anda telah mengambil set detox shaklee bukan bermakna anda boleh belasah apa sahaja makanan yang.Potion makan tetap kena jaga ye.

Shaklee juga ada menyediakn MENU DETOX khas untuk anda,semua menu ini diatur dengan lengkap dan disediakan oleh pakar nutrisi shaklee yang bertauliah 
Contoh menu Detox hari pertama.






Semua menu ini telah lengkap tersedia anda tak payah susah nak pening kepala fikirkan apa menu anda selama 7 hari untuk detox.

Set Detox telah lama diperkenalkan sejak tahun 2016 lagi,ramai yang telah alami kejutan Detox dan memang mereka rasa macam nak melompat lompat je.


TESTIMONI :TURUN 2.4KG 




TESTIMONI 2 : HARI KE 4 DARI 54KG TURUN 49.9KG





TESTIMONI 3: KULIT CERAH SEKATA KURANG BERMINYAK






TESTIMONI 4: 5 HARI HILANG 1,4KG




Agaknya lepas baca dan tengok testimoni masih ada yang boleh tahan lagi ke,SET DETOX yang membuat semua orang jadi mengigau setiap malam.

Jangan tunggu lagi,jangan berlengah lagi,JOM DETOX sekarang,Siapa nak bagi sekali dengan menu,siap dapat konsultasi percuma lagi jika anda membuat pembelian dengan cik azza.

Anda juga boleh membuat pembelian SET DETOX SHAKLEE dengan mengunakan system ESELL dan akan dihantar terus ke alamat yang telah anda lengkapkan.

Dan jangan lupa hubungi cik azza untuk mendapat cari pengambilan dan juga menu detox percuma ye.







I'am SHAKLEE Indenpendant Distributor
Azzatulazirah
SID 1290815
Fan Page : Dunia Cantik
IG: @cintahati_shaklee
Face Book : Sutera azyra.


Comments

TAJUK VIRAL

Peritnya angin dalam badan ketika hamil.-CIK AZZA POT PET

"Erkk..erkk..aduh banyaknya angin aku ni. Tak selesa rasa perut, kepala pun sakit,belakang sakit sangat menyucuk-nyucuk je..nak sapu minyak panas dekat perut kesian baby..
Nak tunggu babah balik lambat lagi..Tahan je sakit nie...

Rasanya masalah angin dalam badan bukan sahaja menyerang ibu hamil kan..Tapi semua orang pernah merasainya..tahu tak setiap orang akan mengeluarkan antara satu hingga 
empat liter gas setiap hari dan mengeluarkan gas kira-kira 14 hingga 23 kali sehari.

Masalah angin ketika hamil adalah suatu perkara normal bagi ibu hamil.Pedih ulu hati adlah salah satu simptom angin dalam badan ini berpunca dari pengaliran cecair berasid dari dalam perut ke bahagian esophagus.Namun begitu ia tidaklah bahaya kepada bayi dalam kandungan.







Mengapa badan akan menghasilkan lebih banyak angin semasa mengandung?
Ini kerana kadar progesteron dalam badan ibu meningkat jauh lebih tinggi ketika hamil berbading normal.

Semakin kehamilan itu meningkat usianya, rahim akan semakin membesar dal…

TANDA BATU MERIYAN JATUH-CIK AZZA POT PET.

Batu meriyan????apa tu?cik azza nak cerita lebih-lebih pun cik azza bukan pandai sangat pasal batu-batu nie,tapi apa yang cik azza selalu dengar benda nie ibarat nyawa untuk seorang wanita terutama wanita yang baru sahaja melahirkan anak,tak kisah lah anak keberapa sekali pun.cik azza boleh cakap macam "tempat peranakan kita aka pintu rahim atau nama omputehnya G-spot"... entah lah.. 



Tapi bagi kaum hawa yang dah beranak mesti tahu akan batu meriyan...dan kena ambil tahu kalau sayangkan diri kita..orang tua2 selalu cakap "kena jaga tempat tu nanti laki lari"ambil kau dengar je laki lari alamak macam bahaya je nie...haaaaaaa cakap la kalau sayang,setia, dia sanggup terima seadanya,tapi kita kena la beringat juga sebab sayangkan dia la kita kena jaga diri kita sendiri untuk orang tersayang,untuk anak-anak.Pengalaman cik azza sendiri melahirkan anak sulung memang tak tahu apa2 pun,selepas melahirkan cik azza kena jaga nifail sebulan dekat hospital..Kiranya penjagaan pa…

BENGKAK KAKI (EDEMA) TANDA AWAL PENYAKIT BUAH PINGGANG.

Antara punca utama bengkak kaki dikalangan warga emas yg berumur 60 tahun ke atas ialah pembuluh darah yg kurang berfungsi dgn baik. Pembengkakan kaki/edema terjadi akibat pengumpulan cecair (yg terperangkap dalam tisu) atau kecederaan tisu/sendi.

Pembengkakan kaki/edema yg dihasilkan oleh pengumpulan cecair dalam tisu dikenali sebagai perpheral oedema. Antara puncanya adalah :
Kegagalan ginjal/buah pinggangPenyakit jantungPembuluh darah kurang berfungsi Sistem limfa yg tersumbatPenyakit buah pinggangUbat tahan sakitUbat-ubatan utk rawatan kemurungan, diabetes & darah tinggiDuduk atau berdiri terlalu lamaDarah beku dibahagian kakiPembengkakan kaki akibat kecederaan sendi atau tisu biasanya sakit & mungkin disebabkan oleh : Tendon Achilles yang terputus/cederaKoyakan ligamen pada lututPatah tulang kaki,betis atau buku laliPenyakit GoutOsteoarthritisRheumatoid ArthritisLutut yang terseliuhBAGAIMANA EDEMA BOLEH TERJADI?
Sebenarnya ramai mengalami edema terutamanya mereka yang ada mas…

TANDA RAHIM WANITA JATUH YANG MENJADI PUNCA KESUKARAN UNTUK HAMIL

Assalamualaikum.. Pernah dengar cerita pasal rahim jatuh?Selalunya berlaku kepada ibu yang baru lepas bersalin Ada tak ibu-ibu pernah periksa? Yang belum berkahwin pun boleh periksa tau..
Masalah rahim jatuh ini amat bahaya sekiranya tidak dirawat seawal mungkin.


Punca-punca rahim turun
Jatuh terhentak yg kuatAngkat benda yg beratTidak berpantang dengan baik selepas bersalin

WASPADA BAHAYA DARAH TINGGI SELEPAS BERSALIN.

Ibu mengandung selalu ambil berat bahaya darah tinggi sebelum bersalin. Selepas bersalin mereka jarang untuk selalu periksa tekanan darah kerana beranggapan tekanan darah selepas bersalin pasti akan normal. Dulu darah tinggi kerana mengandung sahaja. Selepas bersalin , kita digalakkan untuk berpantang dan tempoh berpantang kita juga kena pastikan kita makan makanan berkhasiat, berzat untuk pastikan tekanan darah kita stabil.



Bahaya Darah Tinggi Selepas BersalinIni mungkin kesan sampingan suntikan epidural atau anestesia spina, dan anda mungkin mengalami sakit kepala yang teruk bila anda duduk atau berdiri. Dalam 72 jam pertama selepas bersalin, sakit kepala yang teruk juga mungkin tanda pra-eklampsia, bersama dengan penglihatan kabur dan/atau berasa loya. Tekanan darah tinggiTekanan darah anda patut diambil dalam masa enam jam pertama selepas bersalin. Jika angka di bawah (diastolik) melebihi 90, ini mungkin tanda anda mengalami pra-eklampsia dan berisiko menghidap eklampsia sepenuhnya. Tek…