BAHAYA SET BERPANTANG SHAKLEE

BAHAYA SET BERPANTANG SHAKLEE

Assalamualaikum dan salam satu malaysia, wahhhhhh nampaknya dah ramai ibu-ibu yang melonjak-lonjak nak cuba set berpantang shaklee tanpa memikirkan kesan dan risiko dia kan...
Mesti ada ibu-ibu yang dah membeli dan stanby dekat rumah kan..wahhhhhh ruginya duit beli semua nie..tak rasa takut ke.
Tapi cik azza tak salahkan ibu-ibu kan sebab semua ibu nak yang terbaik untuk anak mereka kan,mana ada ibu yang sanggup buat anak mereka menderita kan (walaupun terdapat segelintirnya ada)
Jom cik azza cerita apa yang bahaya dengan SET BERPANTANG SHAKLEE, kita tengok satu-satu ye..
Antara produk yang disyorkan kepada Ibu berpantang…

-Ia bertindak sebagai penenang dan mengelakkan stress atau meroyan di kalangan Ibu yang sedang berpantang.
-Ia juga dapat meningkatkan pembentukkan sel darah merah dan sangat penting untuk menukarkan makanan yang kita ambil menjadi tenaga.-
-Memelihara kulit dari dalam dan penting untuk kecantikkan , sesuai dengan namanya B for Beauty..




2) Vitalea / Multivitamin dengan Zat Besi-
- Sangat penting kerana membekalkan 23 jenis vitamin dan mineral yang diperlukan oleh tubuh, tetapi sukar diperolehi sewaktu berpantang kerana kebanyakan makanan perlu dielakkan semasa berpantang.-

-Zat Besi sangat diperlukan oleh tubuh bagi menghasilkan sel darah merah, bagi menggantikan kehilangan darah semasa proses kelahiran- Ibu-ibu yang kekurangan vitamin ini akan kelihatan pucat, letih dan tidak bermaya.

3) Vitamin C
-Sangat penting bagi penyembuhan luka jahitan serta membaik pulih tisu yang rosak selepas bersalin.
-Juga penting untuk meningkatkan sistem pertahanan badan kerana sebiji vitamin C Shaklee bersamaan 7 biji setengah buah oren.
- Vitamin C juga penting dalam membentuk kolagen dan penting dalam kecantikan kulit



4) Zink
-Sangat penting bagi membaik pulih luka jahitan dan luka dalaman.
-Makanan yang kaya dengan zink ialah ikan haruan.  Namun adalah agak sukar untuk mendapat dan memasak ikan haruan setiap hari, ditambah pula dengan harganya yang agak mahal.
-Pengambilan vitamin zink ini adalah tepat untuk ibu berpantang kerana zink dapat membantu mengatasi masalah “kedinginan” selepas bersalin dan pengambilan zink oleh ibu menyusu akan menjamin bayi membesar dengan optimum.
-Selain itu rambut ibu tidak mudah gugur dan luka bersalin akan cepat baik.




5) Energizing soy Protein-  ESP
-Ramai yang tidak mengendahkan tentang keperluan protein dengan mengandaikan sudah memadai jika makan ikan, daging, telur serta minum air soya.
-Tahukah anda, protein cuma bertahan pada suhu tidak lebih 36°c . Jadi bila kita goreng dan memasak tentu suhunya lebih tinggi dari suhu tersebut.
-Ini akan mengganggu kandungan asid amino dalam protein tadi.
-Ramai yang tidak tahu, pengambilan protein yang mencukupi dengan asid amino yang lengkap membantu dalam penghasilan kulit yang cantik, rambut yang sihat kuku yang elok serta penghasilan susu ibu dengan kadar lebih cepat dan anak akan kenyang bila menyusu dan tidak meragam.
-Orang yang mengidap GOUT menjalani proses penyembuhan dengan ESP. Ini kerana kandungan asid amino dalam ESP Shaklee adalah lengkap dan selamat diambil


6) Alfalfa
-Untuk pengetahuan ibu-ibu diluar sana, Alfalfa adalah merupakan raja segala tumbuhan.
-Pengambilannya dapat melegakan sakit sendi dan belakang
-Bertindak seperti ‘kacip fatimah’ kepada wanita- Melegakan sembelit bagi ibu berpantang
-Membantu membanyakkan susu ibu.- Membuang angin dalam badan dan Memulihkan urat selepas bersalin



7) Omega Guard-
-Boleh mengurangkan kemurungan bagi ibu yang berpantang
-Boleh mengurangkan sakit kepala
-Boleh mengekalkan tekanan darah normal
- Mengurangkan masalah lupa pada wanita yang telah melahirkan anak.



8) Ostematrix
- Menguatkan tulang ibu yang baru lepas bersalin dan bayi
- Memperbaiki kekejangan dan kebas2
- Meringankan stress
- Sumber vitamin D dan mampu merawat penyakit rickets.


NAMPAK TAK BAHAYANYA AMBIL SET BERPANTANG SHAKLEE NIE,DAH NAMPAK KE BELUM MACAM MANA BAHAYA DIA:-

1)BADAN ANDA AKAN SIHAT
2)SIAP ADA PERAPAT LAGI TAU
3)KESIHATAN TERJAMIN INSYALLAH
4)BADAN SLIM LAGI LEPAS BERSALIN
5)BAYI SIHAT IBU PUN SIHAT
6)PENGELUARAN SUSU IBU YANG BAIK
7)KESAN JAHITAN CEPAT SEMBUH
8)BADAN RINGAN JE LEPAS BERSALIN
9)PROTEIN CUKUP UNTUK SI IBU DAN ANAK
10)TEKANAN DARAH YANG BAIK SELEPAS BERSALIN

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.*

Nak dapatkan vitamin anda cepat hubungi azza

Perunding Vitamin Anda 
azza
 Shaklee Independent Distributor 
  ID No : 1217675 
No tel : 01132045363

IG:cintahati_shaklee

Fb:Sutera azyra

**Jadilah ibu yang bijak dalam memilih jalan dan kesihatan yang terbaik untuk anda dan juga anak anda ,masa berpantang adalah masa yang paling penting dalam kehidupan seorang ibu dan juga isteri....Jom azza bantu anda sihat,slim dan cergas dalam kehidupan anda..maafkan cik azza ye bergurau bahaya set berpantang nie..insyallah cik azza akan bantu mana yang termampu ye..


Comments

Popular posts from this blog

PERLU KE UJIAN PAP SMEAR UNTUK WANITA ? ATAU SAJA UNTUK MENAKUTKAN.

TANDA BATU MERIYAN JATUH-CIK AZZA POT PET.

RAWAT DEMAM DENGGI-CIK AZZA POT PET.