KENAPA TOLAK OMEGA GUARD_KANAK KANAK

 Sejujurnya kalau ada yang Tanya azza perlu ke vitamin or supplement untuk kanak-kanak,
Jawapan azza senang je..kenapa perlu bagi kalau anak tak cerewet bab makanan, APA yang kita bagi semua kita belasah je..tak kisah lah ikan,daging,sayur-sayuran,buah- buahan,kekacang,kiranya semua yang terdapat dalam sister piramid lengkap lah dengan keperluan kanak-kanak.

Cuma persoalan azza dekat sini ada ke kanak-kanak macam tu??? Berapa orang?nak bilang dengan jari pun boleh rasanya.....tahu kenapa???sebab azza sendiri ada anak Dan serba sedikit tahu perihal pemakanan kanak-kanak...kalau bab nasi mesti akan cerewet,ada yang makan dengan kicap sahaja,ada yang makan telur sahaja,makan hot dog sambil tengok TV,agaknya kalau macam ITU cukup ke keperluan dalam badan dia,macam mana khasiat dia???pernah fikir tak..ataupun ibu-ibu dah seronok tengok anak-anak makan macam ITU.....jimat duit sikit Nak beli makanan lain


Disini kita sebagai IBU bapa perlu berfikir secara pandangan jauh...anak-anak semakin membesar mereka perlukan protein,nutrien Dan sat yang cukup dalam pembentukan gigi yang sihat,tembesaran,kalsium dalam pembentukan tulang yang kuat.




Disini azza nak kongsi vitamin yang sesuai untuk kanak-kanak selepas mereka mencapai usia 1 tahun..yang juga lah azza bagi anak azza minum selepas dia mengalami sembelit yang teruk.

1) MEALSHAKE

  • Mealshake adalah lengkap dengan 24 vitamin dan mineral yang diperlukan oleh kanak-kanak.
  • Merupakan minuman multivitamin perasa vanila tanpa pewarna dan perasa tiruan.
  • Mengandungi asid folik, biotin, kalsium dan magnesium yang penting untuk membina tulang dan sel-sel dalam proses membesar.
  • Kaya dengan protein untuk membantu menyihatkan sel-sel badan.
  • Mengandungi vitamin A, C, E, zinc dan selenium sebagai sumber antioksidan.
  • Mengandungi vitamin B yang lengkap dan zat besi untuk membentuk sel darah merah yang sihat 
  • dan sistem saraf yang sihat.


2. Omega Guard

Walaupun Omega Guard adalah sejenis minyak ikan dan mungkin adalah pilihan untuk diambil, namun bagi saya sendiri, anak-anak perlukan minyak ikan. Ini kerana mungkin seminggu sekali pun mereka tidak mengambil hidangan ikan. Ikan pula bukan ikan sebarangan, tetapi ikan yang mengandungi khasiat asid lemak omega 3, terutama ikan yang berminyak.
Keistimewaan Omega Guard:
Ultratulen dan Bergred Farmaseutikal
OmegaGuard dihasilkan melalui suatu proses penyulingan proprietari tiga molekul yang memekatkan asid lemak omega-3 yang bermanfaat dan semulajadi sementara menyingkirkan bahan-bahan berbahaya seperti merkuri dan plumbum yang terdapat di dalam kebanyakan jenis ikan.
Minyak Ikan Terbaik Di Dunia
Mengandungi satu rangkaian penuh 7 jenis asid lemak omega-3 semulajadi iaitu EPA, DHA, ALA dan lain-lain lagi. DHA penting untuk penglihatan, sementara EPA penting untuk fokus, fungsi otak dan IQ.
Omega Guard diekstrak daripada minyak ikan laut sejuk dan bukannya daripada minyak hati ikan menjadikannya 3x lebih tumpat daripada minyak hati ikan.

3. Vita C Chewable

Sekiranya anak anda telah pandai mengunyah, boleh pertimbangkan juga pengambilan Vita C  Chewable. Sekiranya masih belum pandai, cukup sekadar dengan Mealshake dan Omega Guard sahaja.

Antara kebaikan pengambilan vitamin C untuk kanak-kanak adalah:
  • Memelihara kandungan antioksidan semulajadi dalam tubuh
  • Antioksidan penting dalam melindungi sel kulit daripada rosak dan melambatkan penuaan
  • Chewable Vitamin C Shaklee menguatkan tulang, gigi dan gusi yang sihat
  • Meningkatkan sistem imun tubuh
  • Rasa oren semulajadinya sangat selamat untuk kanak-kanak
  • Tidak mengandungi sebarang pewarna, perasa, pemanis ataupun pengawet tambahan
  • Tabletnya lebih kecil jadi mudah untuk makan atau telan
  • 1 biji Chewable Vita C Shaklee bersamaan 1/2 biji oren iaitu bersamaan 100mg
Tapi bukan la semua kena bagi kepada anak-anak kita ikut kepada bajet juga kan..Bagi azza pada zaman sekarang kanak-kanak memang memerlukan makanan tambahan untuk diri mereka..jangan hanya apabila kita melihat mereka sihat dan kuat kita tidak pernah terfikir untuk melindungi mereka dari sebarang penyakit yang akan datang..MENCEGAH LEBIH BAIK DARI MENGUBATI..JANGAN KITA MENYESAL SUATU KETIKA NANTI..

Azza harap apa yang azza kongsi ini dapat lah dijadikan manfaat untuk kita bersama..Untuk dapatkan suppliment shaklee boleh cari azza..insyallah azza boleh kongsi pengalaman azza bersama-sama.amin



Nak dapatkan vitamin anda cepat whatsapp azza:-

No tel : 01132045363

Perunding Vitamin Anda 

Shaklee Independent Distributor 
  ID No : 1217675 
IG:cintahati_shaklee

Fb:Sutera azyra


Previous
Next Post »