BAHAYA MAKANAN KERAP DIPANASKAN-CIK AZZA POT PET.

Sebelum nie memang cik azza selalu buat,ish jangan cakap sebelum nie zaman muda- muda dulu lagi cik azza dah terbiasa dengan panaskan makanan.Bukan apa kononnya tak nak membazirkan,masak tengah hari boleh panas malamnya,masak malam pagi esok boleh makan lagi.Semuanya nak mudah kan.
Tapi tak tau la kenapa cik azza terfikir tak bahaya ke asyik panaskan makanan nie kan,padahal nak masuk dalam perut juga nanti.Semua nie mula bila cik azza bersalin anak ke 2 dan menyusu badan sepenuhnya dari situ cik azza mula ambil vitamin dan juga makanan berkhasiat dan sejak itu juga cik azza cari bahaya ke panaskan makanan nie.

Jom tengok makanan apa yang bahaya bila kita selalu panaskan.


1) AYAM.



Haaaaa biaq betol ayam tak boleh dipanaskan,ayam memang feberet semua orang kan tambah tambah untuk anak2..KENAPA TAK BOLEH PANAS AYAM?
Sebabnya ayam mengandungi dan kaya dengan protein
Protein nie bila kita dah panaskan akan mengubah struktur protein itu dan membahayakan proses pencernaan,baik makan je sejuk2 macam itu..tapi kalau nak panaskan juga boleh je guna dengan api kecil je

2) UBI KENTANG.

Bila kita dah terbiasa panaskan kentang ia akan menyebabkan kehilangan nutrien didalamnya dan sekaligus akan menyebabkan toksin dalam badan kita.


3) CENDAWAN


Salah satu lagi nie haa cendawan,nampak mudah je kan,cendawan je pun bukan bahaya,untuk pengetahuan semua cendawan juga boleh mengakibatkan sistem percernaan masalah.


4) SAYUR BAYAM

Sayur bayam?kenapa dengan sayur bayam?sayur bayam nie bila kita panaskan semula akan mengakibatkan nitrates tersebut bertukar menjadi nitrites.Nitrites nie pulak merupakan karsigonetik kepada badan kita antaranya mengakibatkan kanser.

5) TELUR AYAM

Kalau ada yang panaskan telur ayam macam pelik juga kan,sebabnya kalau makan sejuk pun sedap juga..hihihi
Bukan apa bila kita panaskan makanan selain jimat dia juga sedapkan
Tapi kita kena la ingat kan makanan yang bersantan dan dipanaskan selalu akan aseton dan radikal yang boleh membahayakan kesihatan.

Semakin banyak ilmu nutrisi yang kita tambah semakin banyak yang kita kan ketahui.
semua orang tak nak ada penyakit kan terutamanya penyakit kanser
mintak la dijauhkan dari kita kan.



Kalau ada yang berminat hendak dapatkan vitamin semulajadi untuk  boleh la hubungi cik azza 
Cik azza 
01132045363
Pengedar Shaklee Malaysia
ID:1217675



Previous
Next Post »