PENGAMBILAN SUPLIMENT SATU PEMBAZIRAN.


Mungkin bagi sesetengah orang beraggapan supliment atau makanan tambahan hanyalah membebankan untuk mereka,kerana bagi mereka ada benda yang lagi penting untuk itu.
Tapi hakikaynya tanpa kesihatan yang baik agaknya apa akan terjadi...Fikirkan sendiri tak perlu cik azza jelaskan..

Bagi mereka supliment hanya untuk melariskan penjual tapi hasil dan kesan dia tak ada pun.."Aku sihat je" sakit jumpa la doktor..hahaha.
apa susah,pernah fikir macam nie kan mengaku cepat..hihihi.

Betul kalau kita sakit kita kena la jumpa doktor buat apa ambil supliment / vitamin lagi kan..cik azza pun kalau dah sakit jumpa je doktor.
Tetapi sebelum sakit jom la kita ikhtiar jangan la asyik sakit je kan..ke seronok dapat MC.

Sebenarnya sihat tak bermakna kita tak perlukan supliment,semua orang tidak kira sihat atau sakit perlukan supliment.

Zaman sekarang memang kita perlukan semua itu..Tahu kenapa?

Image result for semua supplement auta

  • KITA PERLU MELENGKAPKAN DOS VITAMIN DALAM KEHIDUPAN SEHARIAN.
  • Tubuh badan kita memerlukan dos vitamin yang lebih tinggi dari apa yang telah kita ambil daripada makanan seharian kita yang diambil. Contohnya Vitamin E dan Vitamin C yang diperolehi dari makanan semata-mata sudah tentu tidak mencukupi untuk memberi pencegahan terhadap penyakit dan anti-penuaan.

  • BUAH-BUAHAN YANG TELAH DICEMARI DAN DISEMBUR RACUN PEROSAK.
  • Sekarang kebanyakan sayur-sayuran dan buah-buahan telah dicemari racun perosak hingga menjejaskan kualiti sayur dan buah itu sendiri,ditambah pulak dengan bahan galian yang digunakan akan mengakibatkan dia tidak subur dan akan menganggu kualiti tanaman itu sendiri sehingga kehilangan zat yang terdapat didalam buah itu sendiri.Malah, terdapat juga buah dan sayur yang telah di 'wax' untuk memastikan ianya tahan lama.
Image result for semua supplement auta
  • ZAT MAKANAN YANG MUDAH HILANG.
  • Semua ini adalah termasuk cara penyimpanan,penyediaan,pengangkutan sedikit sebanyak akan mengurangkan zat yang terdapat didalam makanan tersebut.Kita boleh mengambil contoh dengan penyediaan makanan seperti vitamin c dan enzim yang terdapat didalamnya akan hilang akibat haba ketika proses penyediaan makanan tersebut.

  • PENGAMBILAN UBAT AKAN MENGANGGU PENYERAPAN ZAT.
  • Pengambilan ubat-ubatan menggangu penyerapan zat makanan
    Pengambilan pil penahan sakit, laksatif, ubat-ubatan, alkohol dan antibiotik mengganggu proses penyerapan zat makanan.

  • MAKANAN SEHARIAN YANG TIDAK SEIMBANG.
  • Makanan yang diperolehi seharian tidak pernah seimbang dan tidak mengikut piramid makanan,BETUL kan?Pengambilan lemak,manis,kafien,garam,makanan dalam tin,jajan dan semua ini akan menjejaskan dan menyebabkan zat yang disimpan didalam badan semakin berkurang..Agaknya pernah atau tidak kita mengambil tahu semua ini.

  • GAYA HIDUP YANG TIDAK SIHAT.
  • Ini adalah paling win untuk diperkatakan,makanan yang kita ambil kadang-kadang tidak tahu dari mana dan bagaimana proses penyediaan nya,Bayangkan kehidupan kota yang sibuk,makanan hanya pesanan dari luar,banyak makanan yang segera,Ditambah pula dengan amalan merokok dan persekitaran yang tak menentu.Aduh pernah ke selama ini anda fikir ye.

  • PENCEGAHAN DARI AWAL.
  • Pengambilan suplimen bukan bererti kita sihat atau sakit atau duit terlebih banyak tetapi langkah awal sebelum mengalami penyakit yang kronik.Menghindari kencing manis,kolestrol tinggi,sakit jantung.
  • Dan apabila memilih supliment periksa lah terlebih dahulu jangan main rempat je dan nak save duit.
  • Pilihlah supliment berasaskan bahan semulajadi seperti shaklee.


AKHIR SEKALI FIKIR ADAKAH ANDA PERLUKAN SUPLIMENT?ADAKAH ANDA SUDAH BUAT YANG TERBAIK UNTUK KELUARGA ANDA?

Anda perlukan vitamin dan mineral supplements bukan kerana anda tidak mendapatkan mereka dari makanan, tapi kerana makanan yang anda makan tidak menyediakan vitamin dan mineral terus dari tanah atau telah kehilangan vitamin dan mineral ini sebelum makanan ini sampai kepada anda.
Kebanyakan vitamin dan mineral pula tidak dapat dibuat sendiri oleh sistem tubuh kita, malah perlu diambil daripada makanan. Jika keadaan begini, berapakah nilai vitamin dan mineral yang kita berjaya ambil?
Lebih teruk lagi, dalam kesibukan kita atau perhatikan saja anak-anak kita, mereka tidak mengambil makanan seimbang, betul tidak? Samalah, kita pun selalu juga tidak mengambil makanan seimbang. Jadi keadaan ini lebih meningkatkan kemungkinan anda tidak mendapat cukup vitamin dan mineral.
Jadi, jika anda fikir anda mampu mendapatkan vitamin dan mineral daripada makanan yang anda makan, fikirkan semula!

Buatlah pilihan dengan tepat dan semuanya ditangan anda,cik azza sudah mulakan untuk melindungi keluarga cik azza alhamdulilah dapat menikmati makanan serta pemakanan tambahan daripada shaklee.
* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.
* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.


PENGEDAR SHAKLEE SEBERANG PERAI,BANDAR PERDA.
SMS/WHATSAPP :01132045363
FACEBOOK : Suteraazyra
FB PAGE : DUNIA CANTIK
EMAIL : azl1za@yahoo.com

Comments