Skip to main content

PENGAMBILAN SUPLIMENT SATU PEMBAZIRAN.


Mungkin bagi sesetengah orang beraggapan supliment atau makanan tambahan hanyalah membebankan untuk mereka,kerana bagi mereka ada benda yang lagi penting untuk itu.
Tapi hakikaynya tanpa kesihatan yang baik agaknya apa akan terjadi...Fikirkan sendiri tak perlu cik azza jelaskan..

Bagi mereka supliment hanya untuk melariskan penjual tapi hasil dan kesan dia tak ada pun.."Aku sihat je" sakit jumpa la doktor..hahaha.
apa susah,pernah fikir macam nie kan mengaku cepat..hihihi.

Betul kalau kita sakit kita kena la jumpa doktor buat apa ambil supliment / vitamin lagi kan..cik azza pun kalau dah sakit jumpa je doktor.
Tetapi sebelum sakit jom la kita ikhtiar jangan la asyik sakit je kan..ke seronok dapat MC.

Sebenarnya sihat tak bermakna kita tak perlukan supliment,semua orang tidak kira sihat atau sakit perlukan supliment.

Zaman sekarang memang kita perlukan semua itu..Tahu kenapa?

Image result for semua supplement auta

  • KITA PERLU MELENGKAPKAN DOS VITAMIN DALAM KEHIDUPAN SEHARIAN.
  • Tubuh badan kita memerlukan dos vitamin yang lebih tinggi dari apa yang telah kita ambil daripada makanan seharian kita yang diambil. Contohnya Vitamin E dan Vitamin C yang diperolehi dari makanan semata-mata sudah tentu tidak mencukupi untuk memberi pencegahan terhadap penyakit dan anti-penuaan.

  • BUAH-BUAHAN YANG TELAH DICEMARI DAN DISEMBUR RACUN PEROSAK.
  • Sekarang kebanyakan sayur-sayuran dan buah-buahan telah dicemari racun perosak hingga menjejaskan kualiti sayur dan buah itu sendiri,ditambah pulak dengan bahan galian yang digunakan akan mengakibatkan dia tidak subur dan akan menganggu kualiti tanaman itu sendiri sehingga kehilangan zat yang terdapat didalam buah itu sendiri.Malah, terdapat juga buah dan sayur yang telah di 'wax' untuk memastikan ianya tahan lama.
Image result for semua supplement auta
  • ZAT MAKANAN YANG MUDAH HILANG.
  • Semua ini adalah termasuk cara penyimpanan,penyediaan,pengangkutan sedikit sebanyak akan mengurangkan zat yang terdapat didalam makanan tersebut.Kita boleh mengambil contoh dengan penyediaan makanan seperti vitamin c dan enzim yang terdapat didalamnya akan hilang akibat haba ketika proses penyediaan makanan tersebut.

  • PENGAMBILAN UBAT AKAN MENGANGGU PENYERAPAN ZAT.
  • Pengambilan ubat-ubatan menggangu penyerapan zat makanan
    Pengambilan pil penahan sakit, laksatif, ubat-ubatan, alkohol dan antibiotik mengganggu proses penyerapan zat makanan.

  • MAKANAN SEHARIAN YANG TIDAK SEIMBANG.
  • Makanan yang diperolehi seharian tidak pernah seimbang dan tidak mengikut piramid makanan,BETUL kan?Pengambilan lemak,manis,kafien,garam,makanan dalam tin,jajan dan semua ini akan menjejaskan dan menyebabkan zat yang disimpan didalam badan semakin berkurang..Agaknya pernah atau tidak kita mengambil tahu semua ini.

  • GAYA HIDUP YANG TIDAK SIHAT.
  • Ini adalah paling win untuk diperkatakan,makanan yang kita ambil kadang-kadang tidak tahu dari mana dan bagaimana proses penyediaan nya,Bayangkan kehidupan kota yang sibuk,makanan hanya pesanan dari luar,banyak makanan yang segera,Ditambah pula dengan amalan merokok dan persekitaran yang tak menentu.Aduh pernah ke selama ini anda fikir ye.

  • PENCEGAHAN DARI AWAL.
  • Pengambilan suplimen bukan bererti kita sihat atau sakit atau duit terlebih banyak tetapi langkah awal sebelum mengalami penyakit yang kronik.Menghindari kencing manis,kolestrol tinggi,sakit jantung.
  • Dan apabila memilih supliment periksa lah terlebih dahulu jangan main rempat je dan nak save duit.
  • Pilihlah supliment berasaskan bahan semulajadi seperti shaklee.


AKHIR SEKALI FIKIR ADAKAH ANDA PERLUKAN SUPLIMENT?ADAKAH ANDA SUDAH BUAT YANG TERBAIK UNTUK KELUARGA ANDA?

Anda perlukan vitamin dan mineral supplements bukan kerana anda tidak mendapatkan mereka dari makanan, tapi kerana makanan yang anda makan tidak menyediakan vitamin dan mineral terus dari tanah atau telah kehilangan vitamin dan mineral ini sebelum makanan ini sampai kepada anda.
Kebanyakan vitamin dan mineral pula tidak dapat dibuat sendiri oleh sistem tubuh kita, malah perlu diambil daripada makanan. Jika keadaan begini, berapakah nilai vitamin dan mineral yang kita berjaya ambil?
Lebih teruk lagi, dalam kesibukan kita atau perhatikan saja anak-anak kita, mereka tidak mengambil makanan seimbang, betul tidak? Samalah, kita pun selalu juga tidak mengambil makanan seimbang. Jadi keadaan ini lebih meningkatkan kemungkinan anda tidak mendapat cukup vitamin dan mineral.
Jadi, jika anda fikir anda mampu mendapatkan vitamin dan mineral daripada makanan yang anda makan, fikirkan semula!

Buatlah pilihan dengan tepat dan semuanya ditangan anda,cik azza sudah mulakan untuk melindungi keluarga cik azza alhamdulilah dapat menikmati makanan serta pemakanan tambahan daripada shaklee.
* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.
* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.


PENGEDAR SHAKLEE SEBERANG PERAI,BANDAR PERDA.
SMS/WHATSAPP :01132045363
FACEBOOK : Suteraazyra
FB PAGE : DUNIA CANTIK
EMAIL : azl1za@yahoo.com

Comments

TAJUK VIRAL

Peritnya angin dalam badan ketika hamil.-CIK AZZA POT PET

"Erkk..erkk..aduh banyaknya angin aku ni. Tak selesa rasa perut, kepala pun sakit,belakang sakit sangat menyucuk-nyucuk je..nak sapu minyak panas dekat perut kesian baby..
Nak tunggu babah balik lambat lagi..Tahan je sakit nie...

Rasanya masalah angin dalam badan bukan sahaja menyerang ibu hamil kan..Tapi semua orang pernah merasainya..tahu tak setiap orang akan mengeluarkan antara satu hingga 
empat liter gas setiap hari dan mengeluarkan gas kira-kira 14 hingga 23 kali sehari.

Masalah angin ketika hamil adalah suatu perkara normal bagi ibu hamil.Pedih ulu hati adlah salah satu simptom angin dalam badan ini berpunca dari pengaliran cecair berasid dari dalam perut ke bahagian esophagus.Namun begitu ia tidaklah bahaya kepada bayi dalam kandungan.







Mengapa badan akan menghasilkan lebih banyak angin semasa mengandung?
Ini kerana kadar progesteron dalam badan ibu meningkat jauh lebih tinggi ketika hamil berbading normal.

Semakin kehamilan itu meningkat usianya, rahim akan semakin membesar dal…

TANDA BATU MERIYAN JATUH-CIK AZZA POT PET.

Batu meriyan????apa tu?cik azza nak cerita lebih-lebih pun cik azza bukan pandai sangat pasal batu-batu nie,tapi apa yang cik azza selalu dengar benda nie ibarat nyawa untuk seorang wanita terutama wanita yang baru sahaja melahirkan anak,tak kisah lah anak keberapa sekali pun.cik azza boleh cakap macam "tempat peranakan kita aka pintu rahim atau nama omputehnya G-spot"... entah lah.. 



Tapi bagi kaum hawa yang dah beranak mesti tahu akan batu meriyan...dan kena ambil tahu kalau sayangkan diri kita..orang tua2 selalu cakap "kena jaga tempat tu nanti laki lari"ambil kau dengar je laki lari alamak macam bahaya je nie...haaaaaaa cakap la kalau sayang,setia, dia sanggup terima seadanya,tapi kita kena la beringat juga sebab sayangkan dia la kita kena jaga diri kita sendiri untuk orang tersayang,untuk anak-anak.Pengalaman cik azza sendiri melahirkan anak sulung memang tak tahu apa2 pun,selepas melahirkan cik azza kena jaga nifail sebulan dekat hospital..Kiranya penjagaan pa…

BENGKAK KAKI (EDEMA) TANDA AWAL PENYAKIT BUAH PINGGANG.

Antara punca utama bengkak kaki dikalangan warga emas yg berumur 60 tahun ke atas ialah pembuluh darah yg kurang berfungsi dgn baik. Pembengkakan kaki/edema terjadi akibat pengumpulan cecair (yg terperangkap dalam tisu) atau kecederaan tisu/sendi.

Pembengkakan kaki/edema yg dihasilkan oleh pengumpulan cecair dalam tisu dikenali sebagai perpheral oedema. Antara puncanya adalah :
Kegagalan ginjal/buah pinggangPenyakit jantungPembuluh darah kurang berfungsi Sistem limfa yg tersumbatPenyakit buah pinggangUbat tahan sakitUbat-ubatan utk rawatan kemurungan, diabetes & darah tinggiDuduk atau berdiri terlalu lamaDarah beku dibahagian kakiPembengkakan kaki akibat kecederaan sendi atau tisu biasanya sakit & mungkin disebabkan oleh : Tendon Achilles yang terputus/cederaKoyakan ligamen pada lututPatah tulang kaki,betis atau buku laliPenyakit GoutOsteoarthritisRheumatoid ArthritisLutut yang terseliuhBAGAIMANA EDEMA BOLEH TERJADI?
Sebenarnya ramai mengalami edema terutamanya mereka yang ada mas…

TANDA RAHIM WANITA JATUH YANG MENJADI PUNCA KESUKARAN UNTUK HAMIL

Assalamualaikum.. Pernah dengar cerita pasal rahim jatuh?Selalunya berlaku kepada ibu yang baru lepas bersalin Ada tak ibu-ibu pernah periksa? Yang belum berkahwin pun boleh periksa tau..
Masalah rahim jatuh ini amat bahaya sekiranya tidak dirawat seawal mungkin.


Punca-punca rahim turun
Jatuh terhentak yg kuatAngkat benda yg beratTidak berpantang dengan baik selepas bersalin

WASPADA BAHAYA DARAH TINGGI SELEPAS BERSALIN.

Ibu mengandung selalu ambil berat bahaya darah tinggi sebelum bersalin. Selepas bersalin mereka jarang untuk selalu periksa tekanan darah kerana beranggapan tekanan darah selepas bersalin pasti akan normal. Dulu darah tinggi kerana mengandung sahaja. Selepas bersalin , kita digalakkan untuk berpantang dan tempoh berpantang kita juga kena pastikan kita makan makanan berkhasiat, berzat untuk pastikan tekanan darah kita stabil.



Bahaya Darah Tinggi Selepas BersalinIni mungkin kesan sampingan suntikan epidural atau anestesia spina, dan anda mungkin mengalami sakit kepala yang teruk bila anda duduk atau berdiri. Dalam 72 jam pertama selepas bersalin, sakit kepala yang teruk juga mungkin tanda pra-eklampsia, bersama dengan penglihatan kabur dan/atau berasa loya. Tekanan darah tinggiTekanan darah anda patut diambil dalam masa enam jam pertama selepas bersalin. Jika angka di bawah (diastolik) melebihi 90, ini mungkin tanda anda mengalami pra-eklampsia dan berisiko menghidap eklampsia sepenuhnya. Tek…