Skip to main content

UNTUK WANITA YANG NAMPAK LEBIH TUA DARIPADA SEBENARNYA.



Related image

Bila sebut saja mengenai umur siapa paling takut wanita ataupun lelaki??
mesti lah wanita kan walaupun pasangan mereka 10 tahun lebih tua dari mereka..Betul tak???Haaaa tak nak mengaku la tu ye..

Normal la umur dah meningkat mesti la nampak tua..nie antara ayat penyedap hati..sebabnya cik azza pun pernah guna ayat nie tau..hihihi
Bila usia kita meningkat kolagen dalam badan akan hilang dan akan menampakkan wajah kita lebih tua daripada usia kita,terutamanya kaum wanita.

Ok TAK PERCAYA KAN?..Cuba tengok pasangan yang berkahwin dalam usia yang sama memang akan nampak ketara walaupun wajah nampak muka tetapi kedut diwajah sudah semakin jelas.Itulah realitinya ...mungkin boleh menutup semua itu dengan solekan tetapi sampai bila?Bila cuci muka kan nampak juga semua garisan itu kan dan wajah yang tua akan kelihatan.

AGAKNYA KENAPA YE?

  1. Tekanan ditempat kerja dan juga rumah
  2. Tak bersenam
  3. Kerap dan suka makanan segera.
  4. Tidur lewat dan tidak menentu waktu.
  5. Tak suka makan jamu /Suppliment
  6. Tak berpantang dengan cara yang betul.
  7. Sembelit dan susah buang air besar.
  8. Banyak berfikir.
  9. Suka makan pada lewat malam.
  10. Banyak mengamalkan minuman berkefian
  11. Tidak suka makan buah buahan
  12. Jarang sedekahkan senyuman manis anda.
  13. Cepat marah dan kerap berkerut.
  14. Suka pakai mekap tetapi tidak mencuci dengan cara dan mengunakan pencuci yang sempurna.
  15. Paling penting MALAS SOLAT semua orang tahu kan wudhu NUR dan pembersih wajah yang paling berkesan.
Selain daripada itu gantikan kolagen wajah anda yang telah hilang.

Image result for testimoni kolagen shaklee






Related image



wajah cantik, halus, mulus dan gebu dengan collagen powder shaklee







Image result for testimoni kolagen shaklee


Zaman lanie berlambak kolagen dalam pasaran kita macam-macam ada tunggu kita je buat pilihan yang tepat ada yang sekotak rm 15 ringgit,kita nie asal sebut je kolagen murah semua nak bedal je kan..AWAS ye fikir balik agak-agak kolagen yang kita beli itu ada ujian klinikal atau tidak.Jangan terlalu mengejar kecantikan sampai lupa kesengsaraan bakal kita tanggung lebih dari sepatutnya.

Semua wanita nak cantik kan tak kisah lah bagaimana cara sekali pun antara rajin dengan tidak je..
Jangan satu hari nanti orang cakap dah hendak berak baru nak korek lubang dah tak sempat dah kan.

Collagen sangat perlu untuk tubuh badan kita bagi mengekalkan keremajaan kulit dan tidak nampak tua sebelum usia. Memandangkan wanita lebih nampak berumur dari lelaki, apakata tindakan yang perlu diambil oleh kita adalah meningkatkan collagen dalam badan supaya nampak sihat kekal cergas dan bertenaga dengan penampilan anggun menawan.

Ia boleh ditingkatkan dengan pengambilan tambahan makanan tambahan kolagen bagi meningkatkan tahap kolegen dalam tubuh badan kita. Dari usia muda inilah kita kena membuat penjagaan kcantikan wajah dengan Collagen Powder Shaklee.


Image result for testimoni kolagen shaklee



Macam mana rasa teruja tak?sekarang pilihan ditangan kita sendiri tau..Tak payah nak habiskan duit cucuk kiri cucuk kanan takut kejap lagi tak tercucuk kita..
Jom kita amalkan penjagan kecantikan secara semulajdi dan selamat.Insyallah.

Kalau anda berminat untuk tidak tua sebelum usia cepat-cepat klik Kolagen dibawah dan terus sampai didepan pintu anda.

MUDAH,JIMAT DAN SELF SERVICE!!!


Image result for testimoni kolagen shaklee


PENGEDAR SHAKLEE SEBERANG PERAI,BANDAR PERDA.
SMS/WHATSAPP :01132045363
FACEBOOK : Suteraazyra
FB PAGE : DUNIA CANTIK
EMAIL : azl1za@yahoo.com

Comments

POPULAR POST

Peritnya angin dalam badan ketika hamil.-CIK AZZA POT PET

"Erkk..erkk..aduh banyaknya angin aku ni. Tak selesa rasa perut, kepala pun sakit,belakang sakit sangat menyucuk-nyucuk je..nak sapu minyak panas dekat perut kesian baby..
Nak tunggu babah balik lambat lagi..Tahan je sakit nie...

Rasanya masalah angin dalam badan bukan sahaja menyerang ibu hamil kan..Tapi semua orang pernah merasainya..tahu tak setiap orang akan mengeluarkan antara satu hingga 
empat liter gas setiap hari dan mengeluarkan gas kira-kira 14 hingga 23 kali sehari.

Masalah angin ketika hamil adalah suatu perkara normal bagi ibu hamil.Pedih ulu hati adlah salah satu simptom angin dalam badan ini berpunca dari pengaliran cecair berasid dari dalam perut ke bahagian esophagus.Namun begitu ia tidaklah bahaya kepada bayi dalam kandungan.







Mengapa badan akan menghasilkan lebih banyak angin semasa mengandung?
Ini kerana kadar progesteron dalam badan ibu meningkat jauh lebih tinggi ketika hamil berbading normal.

Semakin kehamilan itu meningkat usianya, rahim akan semakin membesar dal…

TANDA BATU MERIYAN JATUH-CIK AZZA POT PET.

Batu meriyan????apa tu?cik azza nak cerita lebih-lebih pun cik azza bukan pandai sangat pasal batu-batu nie,tapi apa yang cik azza selalu dengar benda nie ibarat nyawa untuk seorang wanita terutama wanita yang baru sahaja melahirkan anak,tak kisah lah anak keberapa sekali pun.cik azza boleh cakap macam "tempat peranakan kita aka pintu rahim atau nama omputehnya G-spot"... entah lah.. 



Tapi bagi kaum hawa yang dah beranak mesti tahu akan batu meriyan...dan kena ambil tahu kalau sayangkan diri kita..orang tua2 selalu cakap "kena jaga tempat tu nanti laki lari"ambil kau dengar je laki lari alamak macam bahaya je nie...haaaaaaa cakap la kalau sayang,setia, dia sanggup terima seadanya,tapi kita kena la beringat juga sebab sayangkan dia la kita kena jaga diri kita sendiri untuk orang tersayang,untuk anak-anak.Pengalaman cik azza sendiri melahirkan anak sulung memang tak tahu apa2 pun,selepas melahirkan cik azza kena jaga nifail sebulan dekat hospital..Kiranya penjagaan pa…

SKILL SEKS UNTUK CEPAT DAN MUDAH HAMIL - CIK AZZA POT PET

Assalamualaikum..

Hari ini cik azza nak berkongsi pengalaman untuk mudah hamil (Insyallah jika di izinkan) ,Bukan mudah untuk kita sebagai wanita hamil dengan cepat dan kadang-kadang akan boleh mengakibatkan kita stress bila asyik diaju soalan yang sama je setiap masa..Betol dak??

Bila balik kampung je orang yang menyibuk mula bertanya "hai tak mengandung lagi ke" Merancang jangan lama-lama sangat" Semua ini akan menyebabkan kita mengalami tekanan perasaan.Tekanan perasaan pula boleh mengurangkan lagi peluang anda untuk hamil.Dalam kebanyakan kes, cuma perubahan kecil sahaja yang perlu dibuat untuk menolong anda hamil dengan cepat.






TIPS UNTUK MUDAH HAMIL (INSYALLAH JIKA DIIZINKAN ALLAH)
1. Waktu Terbaik Untuk Melakukan Hubungan Seksual:- Adalah penting bagi pasangan yang inginkan zuriat mengetahui tentang masa yang sesuai untuk melakukan hubungan seks iaitu pada waktu wanita subur (masa pengeluaran telur @ ovulasi). Bila dan bagaimana untuk mengetahui waktu subur anda? Anda …

LUKA CZER ATAU PEMBEDAHAN LAMBAT KERING?ANDA WAJIB CUBA CARA INI!!.

Pernah tak uols atau wife yang bsalin secara caeser mengalami masalah :
.
1) Luka bernanah & lambat kering ??
2) Rasa kurang selesa ??
3) Rasa pedih pada bahagian luka ??
4) Paling teruk.. jahitan terbuka & perlu dijahit kembali... aduhh pasti sakit kan ??
.

Untuk entry kali ini cik azza nak berkongsi dengan sahabat pembaca semua tidak kira para suami ataupun isteri bagaimana untuk keringkan luka pembedahan (czer ) untuk jangka masa yang singkat.Hanya dalam masa 7 hari luka sembuh dan ibu akan kembali bertenaga dengan izin allah. 1- Pergerakan Lebih AwalDapat sahaja lesen keluar wad balik rumah jangan asyik baring je seeloknya buat pergerakan awa; dengan berjalan keliling katil atau bilik,kalau rasa bilik besar jalan la separuh je jangan paksa diri sampai tersungkur pulak..hihihi
Pergerakan ini membantu pengaliran darah yang baik. Bagus untuk mempercepatkan proses penyembuhan luka.
Kalau rasa tak berani nak bangun sendiri seeloknya mintak bantuan suami atau keluarga,semua ini dapat men…

MASALAH KEPUTIHAN TERUK DAN BERBAU YANG DIALAMI BERTAHUN-TAHUN PULIH DENGAN SET KESIHATAN RAHIM

KEPUTIHAN. Sejak zaman anak dara lagi dah ada masalah keputihan ni. Tapi tak tahulah ia makin lama makin teruk bila dibiarkan. Lagi lagi masa sekolah menengah dulu, aktif dengan badan beruniform. Hari hari ada latihan kawad kaki, belum dikira ber”camping” lagi. Bab kebersihan memanglah tak jaga sangat. Masa tu pula, takdelah didedahkan pasal masalah yang boleh dihidapi di tempat sulit macam sekarang ni. Dulu bab bab tu semua disembunyikan. Ia jadi isu yang memalukan.
Keputihan adalah perkara normal bagi setiap wanita. Keputihan dianggap normal jika cecair yang keluar adalah jernih, tak berwarna, tak berbau dan tak berasa gatal-gatal .. Keputihan menjadi bermasalah atau boleh juga dianggap berpenyakit jika cecair berwarna pekat, warna putih kekuningan , berbau , bergumpal dan berasa gatal.
Keputihan ni mulalah sedikit, tapi lama lama ia menjadi teruk bila semakin gatal saat berpeluh. Sehinggakan terpaksa memakai pad pantyliner setiap hari untuk elakkan gatal semakin menjadi jadi. Tapi, t…

BENGKAK KAKI (EDEMA) TANDA AWAL PENYAKIT BUAH PINGGANG.

Antara punca utama bengkak kaki dikalangan warga emas yg berumur 60 tahun ke atas ialah pembuluh darah yg kurang berfungsi dgn baik. Pembengkakan kaki/edema terjadi akibat pengumpulan cecair (yg terperangkap dalam tisu) atau kecederaan tisu/sendi.

Pembengkakan kaki/edema yg dihasilkan oleh pengumpulan cecair dalam tisu dikenali sebagai perpheral oedema. Antara puncanya adalah :
Kegagalan ginjal/buah pinggangPenyakit jantungPembuluh darah kurang berfungsi Sistem limfa yg tersumbatPenyakit buah pinggangUbat tahan sakitUbat-ubatan utk rawatan kemurungan, diabetes & darah tinggiDuduk atau berdiri terlalu lamaDarah beku dibahagian kakiPembengkakan kaki akibat kecederaan sendi atau tisu biasanya sakit & mungkin disebabkan oleh : Tendon Achilles yang terputus/cederaKoyakan ligamen pada lututPatah tulang kaki,betis atau buku laliPenyakit GoutOsteoarthritisRheumatoid ArthritisLutut yang terseliuhBAGAIMANA EDEMA BOLEH TERJADI?
Sebenarnya ramai mengalami edema terutamanya mereka yang ada mas…

TANDA RAHIM WANITA JATUH YANG MENJADI PUNCA KESUKARAN UNTUK HAMIL

Assalamualaikum.. Pernah dengar cerita pasal rahim jatuh?Selalunya berlaku kepada ibu yang baru lepas bersalin Ada tak ibu-ibu pernah periksa? Yang belum berkahwin pun boleh periksa tau..
Masalah rahim jatuh ini amat bahaya sekiranya tidak dirawat seawal mungkin.


Punca-punca rahim turun
Jatuh terhentak yg kuatAngkat benda yg beratTidak berpantang dengan baik selepas bersalin

TIROID KETIKA HAMIL BAHAYA ATAU TIDAK?-CIK AZZA POT PET

Memandangkan Princess Cahaya dah tidur boleh la cik azza godek-godek bercerita ye..Baru-baru ini adik ipar cik azza ada bagi tahu mengenai seorang kawan dia yang mempunyai masalah tiroid ketika hamil,Jom kita sembang sikit apa itu tiroid ketika hamil,cik azza ada juga google info untuk menambah pengetahuan.

APA ITU KELENJER TIROID?
Kelenjer tiroid adalah salah satu kelenjer endokrim yang terbesar,ia terletak di kawasan leher,iaitu dibawah halkum.Kelenjer titiod mengawal penggunaan tenaga oleh badan,menghasilkan tenaga dan mengawal sensitiviti badan kepada hormom-hormon lain.






APA PUNCA TIRIOD?

Punca terjadinya Tiroid adalah:
Kekurangan iodin (biasanya berlaku di kalangan penduduk Himalaya)Kehamilan - Ini kerana keperluan hormon lebih banyak diperlukan untuk ibu dan anak. Tiroid ini bersifat sementara dan hilang selepas kelahiranGoitrogen - elak memakan makanan mentah seperti sayur kubis serta bayam kerana meningkatkan risiko mendapat tiroidRadiasi - misalnya letupan nuklear di Russia menyeb…

WASPADA BAHAYA DARAH TINGGI SELEPAS BERSALIN.

Ibu mengandung selalu ambil berat bahaya darah tinggi sebelum bersalin. Selepas bersalin mereka jarang untuk selalu periksa tekanan darah kerana beranggapan tekanan darah selepas bersalin pasti akan normal. Dulu darah tinggi kerana mengandung sahaja. Selepas bersalin , kita digalakkan untuk berpantang dan tempoh berpantang kita juga kena pastikan kita makan makanan berkhasiat, berzat untuk pastikan tekanan darah kita stabil.



Bahaya Darah Tinggi Selepas BersalinIni mungkin kesan sampingan suntikan epidural atau anestesia spina, dan anda mungkin mengalami sakit kepala yang teruk bila anda duduk atau berdiri. Dalam 72 jam pertama selepas bersalin, sakit kepala yang teruk juga mungkin tanda pra-eklampsia, bersama dengan penglihatan kabur dan/atau berasa loya. Tekanan darah tinggiTekanan darah anda patut diambil dalam masa enam jam pertama selepas bersalin. Jika angka di bawah (diastolik) melebihi 90, ini mungkin tanda anda mengalami pra-eklampsia dan berisiko menghidap eklampsia sepenuhnya. Tek…

BAHAYA MAKAN VITAMIN HAMPIR TAMAT TEMPOH - CIK AZZA POT PET.

Pernah tak terfikir apa yang korang semua buat bila ada vitamin shaklee expired?BUANG????????huhuhuhuhuSedihnya cik azza dengar,tapi tak apa sebabnya sebelum nie pun cik azza ada juga dapat pertanyaan dari kawan IG
"Boleh ke saya makan Ostematik yang dah expired""eh shaklee nie penipu la jual vitamin hampir expired"Hambik kau seketoi kena atas kepala...Tapi tak apa cik azza tak boleh salahkan sesiapa pun sebab diorang tak tahu pun sama juga macam cik azza dulu,at least dia tanya kan bukan maki..kikikiki.
Semua orang akan takut bila makanan dah expired masuk dalam perut kan, Mulalah fikir untuk berhenti makan. Bila dah termakan..mula lah rasa takut… boleh ke makan vitamin? Mati ke aku makan? Apa kesan sampingannya?Apa kesan buruknya? Sakit?cirit birit? Semua disebabkan kita selalu menyamakan tarikh expired vitamin sama dengan tarikh expired makanan. Walhal sebenarnya tiada kesan burukpun…Jom cik azza kongsi sikit apa yang cik azza dapat dari hasil bacaan dan info goog…