Skip to main content

KEJANG KAKI DAN SEMBELIT HILANG SEMASA HAMIL, SUSU MERIAH KETIKA BERPANTANG, TIADA LAGI SAKIT BELAKANG, JERAWAT SEMAKIN PUDAR , KULIT SEMAKIN CERAH


Assalamualaikum wbt.

Saya Nurfaezah Binti Mohd Zulkifli. Berumur 28 tahun dan berasal dari negeri Pulau Pinang.
Saya bekerja sebagai Procurement Executive di sebuah syarikat swasta.

Alhamdulillah hasil dari perkahwinan saya bersama suami tercinta kami telah dikurniakan seorang puteri yang comel .


Image result for ibu berpantang


Al-kisahnya, saya telah mengalami masalah kejang kaki dan sembelit yang teruk semasa hamil dan kurang susu badan ketika berpantang. Selain itu, saya juga turut mengalami sakit di bahagian belakang bahu kanan akibat kemalangan jalan raya sejak 3 tahun yang lalu.

Saya mengalami kejang kaki yang teruk di bahagian kaki kanan pada setiap malam bermula sejak usia kandungan saya mencecah 6 bulan. Pada masa yang sama saya sering merasakan sakit yang berdenyut-denyut di bahagian belakang bahu kanan saya. Tetapi saya tidak pernah berjumpa doktor untuk mengetahui lebih lanjut tentang sakit yang saya alami.


Saya telah mencuba pil kalsium yang dibeli dari farmasi namun kejang kaki masih juga berlaku. Agak perit untuk saya lalui kesakitan yang saya alami setiap hari membuatkan saya mencari ikhtiar untuk mencuba suplemen yang dapat membantu mengatasi masalah kesihatan saya pada masa itu.


Pada suatu hari, saya tertarik dengan satu entry blog dari penulis Emalinmohd.blogspot.my yang menerangkan bagaimana Ostematrix Shaklee mampu mangatasi masalah kejang kaki dan sembelit buat ibu hamil. Saya terus nekad untuk mencuba dan menghubungi beliau.


Beliau iaitu Pn Emalin Mohd telah mencadangkan pengambilan Ostematrix untuk masalah kejang kaki dan sembelit yang saya alami. Saya akui saya amat terkejut dengan kesan pengambilan Ostematrix seawal 2 hari saya sudah tidak lagi mengalami mimpi ngeri dengan masalah kejang kaki dan sembelit saya. Saya meneruskan pengambilan Ostematrix sehinggalah saya bersalin dan berpantang kerana saya yakin Ostematrix mampu memberikan kalsium yang secukupnya untuk tubuh badan saya sambil menyusu badan.

Image may contain: 3 people, people smiling, text


Apabila berpantang saya mengalami masalah kekurangan susu badan dan membuatkan saya menambah set penyusuan ketika berpantang iaitu ESP, Alfalfa Complex, Omega Guard dan Vitamin C. Sebelum pengambilan set penyususan, susu yang dapat diperah hanya 1-2 oz untuk setiap sesi perahan. Selepas pengambilan set penyususan selama seminggu, saya seronok tak terhingga kerana mampu mengumpul sebanyak 8-10 oz untuk setiap sesi perahan. Alhamdulilah susu saya semakin meriah dan mampu menyimpan stok susu yang cukup untuk bayi saya.


Saya mula consume Vivix setelah bayi saya berusia 7 bulan. Pengambilan Vivix dalam masa hanya 4-5 hari membuatkan saya rasa amat terkejut kerana sakit di bahagian belakang bahu kanan yang saya alami sejak 3 tahun yang lalu telah sembuh dan tiada lagi rasa berdenyut yang pedih. Padahal sebelum consume Vivix hamper setiap malam saya pasti akan minta tolong hubby urutkan belakang bahu saya yang sakit. Asalnya saya cuba amalkan Vivix untuk sakit belakang yang saya alami tetapi saya tidak menyangka yang Vivix mampu membuatkan kulit saya makin cerah dan jerawat kian pudar dalam masa yang singkat tidak sampai sebulan dan baru minum setengah botol sesudu teh setiap hari.


Cumanya kesan pengambilan Vivix membuatkan saya mengalami healing crisis yang teruk iaitu muka jadi berjerawat batu, bernanah dan berdarah mungkin disebabkan saya juga mengalami masalah resdung yang teruk sejak di bangku sekolah. Keaadaan muka saya yang teruk membuatkan saya rasa malu untuk keluar rumah berjumpa kawan-kawan dan ke pejabat kerana kawan-kawan sering menegur apa yang dah terjadi pada wajah saya. Thanks to my husband yang supportive dan pujuk saya agar meneruskan pengambilan Vivix kerana katanya Vivix membantu mencuci darah kotor sebab itulah nanah dan darah asyik keluar tanpa henti selama 2 minggu consume Vivix.


Saya merasa sangat bersyukur dan seronok kerana dapat berkenalan dengan Shaklee. Di sebabkan Shaklee masalah-masalah kesihatan saya dapat diatasi dan hilang dengan serta-merta. Terima kasih juga kepada Puan Emalin Mohd yang banyak membantu dan mencadangkan suplemen yang sesuai dengan masalah kesihatan saya selama ini. Saya juga telah berazam untuk mengamalkan suplemen Shaklee dalam kehidupan harian saya bersama seluruh ahli keluarga saya demi kesihatan yang berpanjangan dan menyeluruh.


******************************************************


Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar  Bandar Perda, Bukit Minyak, .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Seberang Perai dan kawasan sekitar yang dipersetujui.

Bergantung kepada masa dan juga keadaan yang telah dipersetujui bersama.


I'am SHAKLEE Indenpendant Distributor
Azzatulazirah
Whatsapp :01132045363
SID : 1290815
Fan Page : Dunia Cantik
IG: @cintahati_shaklee
Face Book : Sutera azyra.


Selamat berpantang


"Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim, Kau Berkatilah usaha kami dan rahmatilah keluarga kami dengan rezeki yang halal"

"Berilah kelapangan kepada kami dalam mencari supplemen dan set bersalin terbaik agar kami dapat menjaga kesihatan diri dan bayi yang baru lahir ini"


"Bantulah kami menjalankan tanggungjawab sebagai ibu bapa dan menunaikan amanah yang engkau anugerahkan kepada kami"

"Sihatkanlah keluarga kami dengan set berpantang shaklee ini ya Allah."

"Amin ya Rabb"
@Hargasetbersalin

Comments

POPULAR POST

Peritnya angin dalam badan ketika hamil.-CIK AZZA POT PET

"Erkk..erkk..aduh banyaknya angin aku ni. Tak selesa rasa perut, kepala pun sakit,belakang sakit sangat menyucuk-nyucuk je..nak sapu minyak panas dekat perut kesian baby..
Nak tunggu babah balik lambat lagi..Tahan je sakit nie...

Rasanya masalah angin dalam badan bukan sahaja menyerang ibu hamil kan..Tapi semua orang pernah merasainya..tahu tak setiap orang akan mengeluarkan antara satu hingga 
empat liter gas setiap hari dan mengeluarkan gas kira-kira 14 hingga 23 kali sehari.

Masalah angin ketika hamil adalah suatu perkara normal bagi ibu hamil.Pedih ulu hati adlah salah satu simptom angin dalam badan ini berpunca dari pengaliran cecair berasid dari dalam perut ke bahagian esophagus.Namun begitu ia tidaklah bahaya kepada bayi dalam kandungan.







Mengapa badan akan menghasilkan lebih banyak angin semasa mengandung?
Ini kerana kadar progesteron dalam badan ibu meningkat jauh lebih tinggi ketika hamil berbading normal.

Semakin kehamilan itu meningkat usianya, rahim akan semakin membesar dal…

TANDA BATU MERIYAN JATUH-CIK AZZA POT PET.

Batu meriyan????apa tu?cik azza nak cerita lebih-lebih pun cik azza bukan pandai sangat pasal batu-batu nie,tapi apa yang cik azza selalu dengar benda nie ibarat nyawa untuk seorang wanita terutama wanita yang baru sahaja melahirkan anak,tak kisah lah anak keberapa sekali pun.cik azza boleh cakap macam "tempat peranakan kita aka pintu rahim atau nama omputehnya G-spot"... entah lah.. 



Tapi bagi kaum hawa yang dah beranak mesti tahu akan batu meriyan...dan kena ambil tahu kalau sayangkan diri kita..orang tua2 selalu cakap "kena jaga tempat tu nanti laki lari"ambil kau dengar je laki lari alamak macam bahaya je nie...haaaaaaa cakap la kalau sayang,setia, dia sanggup terima seadanya,tapi kita kena la beringat juga sebab sayangkan dia la kita kena jaga diri kita sendiri untuk orang tersayang,untuk anak-anak.Pengalaman cik azza sendiri melahirkan anak sulung memang tak tahu apa2 pun,selepas melahirkan cik azza kena jaga nifail sebulan dekat hospital..Kiranya penjagaan pa…

SKILL SEKS UNTUK CEPAT DAN MUDAH HAMIL - CIK AZZA POT PET

Assalamualaikum..

Hari ini cik azza nak berkongsi pengalaman untuk mudah hamil (Insyallah jika di izinkan) ,Bukan mudah untuk kita sebagai wanita hamil dengan cepat dan kadang-kadang akan boleh mengakibatkan kita stress bila asyik diaju soalan yang sama je setiap masa..Betol dak??

Bila balik kampung je orang yang menyibuk mula bertanya "hai tak mengandung lagi ke" Merancang jangan lama-lama sangat" Semua ini akan menyebabkan kita mengalami tekanan perasaan.Tekanan perasaan pula boleh mengurangkan lagi peluang anda untuk hamil.Dalam kebanyakan kes, cuma perubahan kecil sahaja yang perlu dibuat untuk menolong anda hamil dengan cepat.






TIPS UNTUK MUDAH HAMIL (INSYALLAH JIKA DIIZINKAN ALLAH)
1. Waktu Terbaik Untuk Melakukan Hubungan Seksual:- Adalah penting bagi pasangan yang inginkan zuriat mengetahui tentang masa yang sesuai untuk melakukan hubungan seks iaitu pada waktu wanita subur (masa pengeluaran telur @ ovulasi). Bila dan bagaimana untuk mengetahui waktu subur anda? Anda …

LUKA CZER ATAU PEMBEDAHAN LAMBAT KERING?ANDA WAJIB CUBA CARA INI!!.

Pernah tak uols atau wife yang bsalin secara caeser mengalami masalah :
.
1) Luka bernanah & lambat kering ??
2) Rasa kurang selesa ??
3) Rasa pedih pada bahagian luka ??
4) Paling teruk.. jahitan terbuka & perlu dijahit kembali... aduhh pasti sakit kan ??
.

Untuk entry kali ini cik azza nak berkongsi dengan sahabat pembaca semua tidak kira para suami ataupun isteri bagaimana untuk keringkan luka pembedahan (czer ) untuk jangka masa yang singkat.Hanya dalam masa 7 hari luka sembuh dan ibu akan kembali bertenaga dengan izin allah. 1- Pergerakan Lebih AwalDapat sahaja lesen keluar wad balik rumah jangan asyik baring je seeloknya buat pergerakan awa; dengan berjalan keliling katil atau bilik,kalau rasa bilik besar jalan la separuh je jangan paksa diri sampai tersungkur pulak..hihihi
Pergerakan ini membantu pengaliran darah yang baik. Bagus untuk mempercepatkan proses penyembuhan luka.
Kalau rasa tak berani nak bangun sendiri seeloknya mintak bantuan suami atau keluarga,semua ini dapat men…

MASALAH KEPUTIHAN TERUK DAN BERBAU YANG DIALAMI BERTAHUN-TAHUN PULIH DENGAN SET KESIHATAN RAHIM

KEPUTIHAN. Sejak zaman anak dara lagi dah ada masalah keputihan ni. Tapi tak tahulah ia makin lama makin teruk bila dibiarkan. Lagi lagi masa sekolah menengah dulu, aktif dengan badan beruniform. Hari hari ada latihan kawad kaki, belum dikira ber”camping” lagi. Bab kebersihan memanglah tak jaga sangat. Masa tu pula, takdelah didedahkan pasal masalah yang boleh dihidapi di tempat sulit macam sekarang ni. Dulu bab bab tu semua disembunyikan. Ia jadi isu yang memalukan.
Keputihan adalah perkara normal bagi setiap wanita. Keputihan dianggap normal jika cecair yang keluar adalah jernih, tak berwarna, tak berbau dan tak berasa gatal-gatal .. Keputihan menjadi bermasalah atau boleh juga dianggap berpenyakit jika cecair berwarna pekat, warna putih kekuningan , berbau , bergumpal dan berasa gatal.
Keputihan ni mulalah sedikit, tapi lama lama ia menjadi teruk bila semakin gatal saat berpeluh. Sehinggakan terpaksa memakai pad pantyliner setiap hari untuk elakkan gatal semakin menjadi jadi. Tapi, t…

BENGKAK KAKI (EDEMA) TANDA AWAL PENYAKIT BUAH PINGGANG.

Antara punca utama bengkak kaki dikalangan warga emas yg berumur 60 tahun ke atas ialah pembuluh darah yg kurang berfungsi dgn baik. Pembengkakan kaki/edema terjadi akibat pengumpulan cecair (yg terperangkap dalam tisu) atau kecederaan tisu/sendi.

Pembengkakan kaki/edema yg dihasilkan oleh pengumpulan cecair dalam tisu dikenali sebagai perpheral oedema. Antara puncanya adalah :
Kegagalan ginjal/buah pinggangPenyakit jantungPembuluh darah kurang berfungsi Sistem limfa yg tersumbatPenyakit buah pinggangUbat tahan sakitUbat-ubatan utk rawatan kemurungan, diabetes & darah tinggiDuduk atau berdiri terlalu lamaDarah beku dibahagian kakiPembengkakan kaki akibat kecederaan sendi atau tisu biasanya sakit & mungkin disebabkan oleh : Tendon Achilles yang terputus/cederaKoyakan ligamen pada lututPatah tulang kaki,betis atau buku laliPenyakit GoutOsteoarthritisRheumatoid ArthritisLutut yang terseliuhBAGAIMANA EDEMA BOLEH TERJADI?
Sebenarnya ramai mengalami edema terutamanya mereka yang ada mas…

TANDA RAHIM WANITA JATUH YANG MENJADI PUNCA KESUKARAN UNTUK HAMIL

Assalamualaikum.. Pernah dengar cerita pasal rahim jatuh?Selalunya berlaku kepada ibu yang baru lepas bersalin Ada tak ibu-ibu pernah periksa? Yang belum berkahwin pun boleh periksa tau..
Masalah rahim jatuh ini amat bahaya sekiranya tidak dirawat seawal mungkin.


Punca-punca rahim turun
Jatuh terhentak yg kuatAngkat benda yg beratTidak berpantang dengan baik selepas bersalin

TIROID KETIKA HAMIL BAHAYA ATAU TIDAK?-CIK AZZA POT PET

Memandangkan Princess Cahaya dah tidur boleh la cik azza godek-godek bercerita ye..Baru-baru ini adik ipar cik azza ada bagi tahu mengenai seorang kawan dia yang mempunyai masalah tiroid ketika hamil,Jom kita sembang sikit apa itu tiroid ketika hamil,cik azza ada juga google info untuk menambah pengetahuan.

APA ITU KELENJER TIROID?
Kelenjer tiroid adalah salah satu kelenjer endokrim yang terbesar,ia terletak di kawasan leher,iaitu dibawah halkum.Kelenjer titiod mengawal penggunaan tenaga oleh badan,menghasilkan tenaga dan mengawal sensitiviti badan kepada hormom-hormon lain.






APA PUNCA TIRIOD?

Punca terjadinya Tiroid adalah:
Kekurangan iodin (biasanya berlaku di kalangan penduduk Himalaya)Kehamilan - Ini kerana keperluan hormon lebih banyak diperlukan untuk ibu dan anak. Tiroid ini bersifat sementara dan hilang selepas kelahiranGoitrogen - elak memakan makanan mentah seperti sayur kubis serta bayam kerana meningkatkan risiko mendapat tiroidRadiasi - misalnya letupan nuklear di Russia menyeb…

WASPADA BAHAYA DARAH TINGGI SELEPAS BERSALIN.

Ibu mengandung selalu ambil berat bahaya darah tinggi sebelum bersalin. Selepas bersalin mereka jarang untuk selalu periksa tekanan darah kerana beranggapan tekanan darah selepas bersalin pasti akan normal. Dulu darah tinggi kerana mengandung sahaja. Selepas bersalin , kita digalakkan untuk berpantang dan tempoh berpantang kita juga kena pastikan kita makan makanan berkhasiat, berzat untuk pastikan tekanan darah kita stabil.



Bahaya Darah Tinggi Selepas BersalinIni mungkin kesan sampingan suntikan epidural atau anestesia spina, dan anda mungkin mengalami sakit kepala yang teruk bila anda duduk atau berdiri. Dalam 72 jam pertama selepas bersalin, sakit kepala yang teruk juga mungkin tanda pra-eklampsia, bersama dengan penglihatan kabur dan/atau berasa loya. Tekanan darah tinggiTekanan darah anda patut diambil dalam masa enam jam pertama selepas bersalin. Jika angka di bawah (diastolik) melebihi 90, ini mungkin tanda anda mengalami pra-eklampsia dan berisiko menghidap eklampsia sepenuhnya. Tek…

BAHAYA MAKAN VITAMIN HAMPIR TAMAT TEMPOH - CIK AZZA POT PET.

Pernah tak terfikir apa yang korang semua buat bila ada vitamin shaklee expired?BUANG????????huhuhuhuhuSedihnya cik azza dengar,tapi tak apa sebabnya sebelum nie pun cik azza ada juga dapat pertanyaan dari kawan IG
"Boleh ke saya makan Ostematik yang dah expired""eh shaklee nie penipu la jual vitamin hampir expired"Hambik kau seketoi kena atas kepala...Tapi tak apa cik azza tak boleh salahkan sesiapa pun sebab diorang tak tahu pun sama juga macam cik azza dulu,at least dia tanya kan bukan maki..kikikiki.
Semua orang akan takut bila makanan dah expired masuk dalam perut kan, Mulalah fikir untuk berhenti makan. Bila dah termakan..mula lah rasa takut… boleh ke makan vitamin? Mati ke aku makan? Apa kesan sampingannya?Apa kesan buruknya? Sakit?cirit birit? Semua disebabkan kita selalu menyamakan tarikh expired vitamin sama dengan tarikh expired makanan. Walhal sebenarnya tiada kesan burukpun…Jom cik azza kongsi sikit apa yang cik azza dapat dari hasil bacaan dan info goog…