Skip to main content

MASKER PERCUMA DENGAN ALFAFA - CIK AZZA POT PET.

Hi semua tiba-tiba hati nie rasa menyirap je dengan anak sulung cik azza baru nie,rasa nak je cubit-cubit rasa geram gila la..tahu ke dia buat apa??
Bila semua ummi ayah tidur boleh dia buka botol baru alfafa cik azza lepas tu masuk kan sebiji sebiji dalam shaker ummi dia tahu tak buka yang kecil yang besaq tau dak...haaaaaaa geramnya.
Bangun je tido cik azza perasan separuh dari botol alfafa penuh shaker..hahahahaha
Mula-mula cik azza nak buang je tapi tiba2 teringat alfafa boleh buat masker n scrup la..

Haaaaa jangan ingat vitamin shaklee untuk telan je tau siap boleh buat masker lagi tau jimat duit hakak tau,,hahahaha tak payah dah nak pergi spa bagai..tapi kalau ada duit lebih pergi la tak salah pun belai manja diri sendiri..hihihi.

Tahu tak kenapa ramai orang suka sangat dengan ALFAFA nie selain daripada kuantiti dia yang banyak,harga yang menjimatkan juga , sebab tu la ramai orang suka dengan ALFAFA nie.Kalau hampa semua nak tahu ALFAFA bukan sahaja merawat dalaman tapi juga boleh mengecutkan jerawat tau dan mengurangkan minyak pada muka kita.

Hampa semua jangan la risau sebabnya ALFAFA nie terdiri daripada bahan semulajadi 100% berasaskan bahan daripada tumbuhan so hampa jangan la risau atau takut nak tempek dekat muka ye tak ada bahan kimia yang merosakan muka ye.
Nak buat masker ALFAFA nie senang je la macam makan koci,hampa ambil 3 biji alfafa rendam dalam piring atau bekas sesuai dengan air lebih kurang 1 sudu besar je lah ek rasanya dah cukup kot.
Kalau ada ESP,VITAMIN C atau VITAMIN E lagi bagus campur je sekali..Rasa tegang je muka sejuk je.
Daaaaaaaaa siap dah
Yang nie cik azza guna yang anak cik azza rendam tu..hampa biar la dalam 15 minit macam tu ok la
Nanti bila nak basuh hampa boleh je rinjis-rinjis air sikit dulu dekat muka tu lepas tu gosok-gosok la sikit macam scrup tu.Alfafa mampu menyerap minyak  pada muka dengan berkesan tau..dapat bantu menanggalkan sel2 mati pada kulit muka tu.
Hampa semua dah ada ALFAFA dekat rumah ke belum??tak ada mai order cepat memandangkan bulan nie ada Promosi kan grab je banyak-banyak--hihihi
Tak tahu nak order  macam mana?? tengok bawah nie
Nanti kalau dah order atau nak order mai whatsapp cik azza tau,cik azza guide hampa macam mana nak makan pulak..ok lah bye2..love u semua.




CARA PEMBELIAN SUPPLEMEN UNTUK MASKER


CARA 1

Anda boleh terus klik MASKER ALFAFA ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan



CARA 2

Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar bANDAR PERDA, BUKIT MERTAJAM dan SEBERANG PERAI.saya merupakan pengedar yang anda cari







Mencari pengedar shaklee pulau pinang
☺01132045363
☺Boleh juga guna ID cik azza pergi beli dekat branch shaklee *1217675
☺Cik azza membuat penghantaran dari rumah atau area berdekatan(COD) selepas 2 hari order atau jika ada produk dekat tangan cik azza hantar terus.
☺Cik azza juga membuat kiriman melalui pos dan rm 10 sm rm 20 ss.
☺Jangan malu nak bertanya jika tidak sakit akan berlarutan nanti yang lain pulak datang.

Comments

POPULAR POST

Peritnya angin dalam badan ketika hamil.-CIK AZZA POT PET

"Erkk..erkk..aduh banyaknya angin aku ni. Tak selesa rasa perut, kepala pun sakit,belakang sakit sangat menyucuk-nyucuk je..nak sapu minyak panas dekat perut kesian baby..
Nak tunggu babah balik lambat lagi..Tahan je sakit nie...

Rasanya masalah angin dalam badan bukan sahaja menyerang ibu hamil kan..Tapi semua orang pernah merasainya..tahu tak setiap orang akan mengeluarkan antara satu hingga 
empat liter gas setiap hari dan mengeluarkan gas kira-kira 14 hingga 23 kali sehari.

Masalah angin ketika hamil adalah suatu perkara normal bagi ibu hamil.Pedih ulu hati adlah salah satu simptom angin dalam badan ini berpunca dari pengaliran cecair berasid dari dalam perut ke bahagian esophagus.Namun begitu ia tidaklah bahaya kepada bayi dalam kandungan.







Mengapa badan akan menghasilkan lebih banyak angin semasa mengandung?
Ini kerana kadar progesteron dalam badan ibu meningkat jauh lebih tinggi ketika hamil berbading normal.

Semakin kehamilan itu meningkat usianya, rahim akan semakin membesar dal…

TANDA BATU MERIYAN JATUH-CIK AZZA POT PET.

Batu meriyan????apa tu?cik azza nak cerita lebih-lebih pun cik azza bukan pandai sangat pasal batu-batu nie,tapi apa yang cik azza selalu dengar benda nie ibarat nyawa untuk seorang wanita terutama wanita yang baru sahaja melahirkan anak,tak kisah lah anak keberapa sekali pun.cik azza boleh cakap macam "tempat peranakan kita aka pintu rahim atau nama omputehnya G-spot"... entah lah.. 



Tapi bagi kaum hawa yang dah beranak mesti tahu akan batu meriyan...dan kena ambil tahu kalau sayangkan diri kita..orang tua2 selalu cakap "kena jaga tempat tu nanti laki lari"ambil kau dengar je laki lari alamak macam bahaya je nie...haaaaaaa cakap la kalau sayang,setia, dia sanggup terima seadanya,tapi kita kena la beringat juga sebab sayangkan dia la kita kena jaga diri kita sendiri untuk orang tersayang,untuk anak-anak.Pengalaman cik azza sendiri melahirkan anak sulung memang tak tahu apa2 pun,selepas melahirkan cik azza kena jaga nifail sebulan dekat hospital..Kiranya penjagaan pa…

SKILL SEKS UNTUK CEPAT DAN MUDAH HAMIL - CIK AZZA POT PET

Assalamualaikum..

Hari ini cik azza nak berkongsi pengalaman untuk mudah hamil (Insyallah jika di izinkan) ,Bukan mudah untuk kita sebagai wanita hamil dengan cepat dan kadang-kadang akan boleh mengakibatkan kita stress bila asyik diaju soalan yang sama je setiap masa..Betol dak??

Bila balik kampung je orang yang menyibuk mula bertanya "hai tak mengandung lagi ke" Merancang jangan lama-lama sangat" Semua ini akan menyebabkan kita mengalami tekanan perasaan.Tekanan perasaan pula boleh mengurangkan lagi peluang anda untuk hamil.Dalam kebanyakan kes, cuma perubahan kecil sahaja yang perlu dibuat untuk menolong anda hamil dengan cepat.






TIPS UNTUK MUDAH HAMIL (INSYALLAH JIKA DIIZINKAN ALLAH)
1. Waktu Terbaik Untuk Melakukan Hubungan Seksual:- Adalah penting bagi pasangan yang inginkan zuriat mengetahui tentang masa yang sesuai untuk melakukan hubungan seks iaitu pada waktu wanita subur (masa pengeluaran telur @ ovulasi). Bila dan bagaimana untuk mengetahui waktu subur anda? Anda …

BENGKAK KAKI (EDEMA) TANDA AWAL PENYAKIT BUAH PINGGANG.

Antara punca utama bengkak kaki dikalangan warga emas yg berumur 60 tahun ke atas ialah pembuluh darah yg kurang berfungsi dgn baik. Pembengkakan kaki/edema terjadi akibat pengumpulan cecair (yg terperangkap dalam tisu) atau kecederaan tisu/sendi.

Pembengkakan kaki/edema yg dihasilkan oleh pengumpulan cecair dalam tisu dikenali sebagai perpheral oedema. Antara puncanya adalah :
Kegagalan ginjal/buah pinggangPenyakit jantungPembuluh darah kurang berfungsi Sistem limfa yg tersumbatPenyakit buah pinggangUbat tahan sakitUbat-ubatan utk rawatan kemurungan, diabetes & darah tinggiDuduk atau berdiri terlalu lamaDarah beku dibahagian kakiPembengkakan kaki akibat kecederaan sendi atau tisu biasanya sakit & mungkin disebabkan oleh : Tendon Achilles yang terputus/cederaKoyakan ligamen pada lututPatah tulang kaki,betis atau buku laliPenyakit GoutOsteoarthritisRheumatoid ArthritisLutut yang terseliuhBAGAIMANA EDEMA BOLEH TERJADI?
Sebenarnya ramai mengalami edema terutamanya mereka yang ada mas…

KENCING MANIS KETIKA HAMIL JOM ELAK KENA CUCUK INSULIN.

BAHAYA KENCING MANIS KETIKA HAMIL
Kencing manis semasa hamil juga dikenali sebagai Gestational diabetes mellitus, (GDM) dimana paras gula meningkat dan berlebihan dalam darah. Ini berlaku di kalangan ibu yang tidak mempunyai kencing manis sebelum hamil.
GDM biasanya boleh dikesan antara minggu ke-28 dan minggu ke-34 kehamilan bayi, dan biasanya akan hilang selepas bayi dilahirkan. Oleh itu,kencing manis semasa hamil adalah bersifat sementara. Kencing manis semasa hamil menjejaskan kira-kira 4% di kalangan ibu hamil.
Kebanyakan ibu hamil mempunyai uri yang boleh menghasilkan insulin tambahan untuk mengatasi rintangan insulin. Jika insulin yang dihasilkan tidak mencukupi, paras gula akan meningkat dalam darah. Biasanya GDM akan hilang selepas bayi dilahirkan.


BAGAIMANA GDM MENJEJASKAN KESIHATAN BAYI ? Berat bayi melebihi 4kg (macrosomia) dan menyebabkan kesukaran semasa bersalin.Gula darah bayi adalah terlalu rendah (hypoglycemia) dan tahap mineral yang rendah.Sakit kuning (jaundice)Bayi suk…

WASPADA BAHAYA DARAH TINGGI SELEPAS BERSALIN.

Ibu mengandung selalu ambil berat bahaya darah tinggi sebelum bersalin. Selepas bersalin mereka jarang untuk selalu periksa tekanan darah kerana beranggapan tekanan darah selepas bersalin pasti akan normal. Dulu darah tinggi kerana mengandung sahaja. Selepas bersalin , kita digalakkan untuk berpantang dan tempoh berpantang kita juga kena pastikan kita makan makanan berkhasiat, berzat untuk pastikan tekanan darah kita stabil.



Bahaya Darah Tinggi Selepas BersalinIni mungkin kesan sampingan suntikan epidural atau anestesia spina, dan anda mungkin mengalami sakit kepala yang teruk bila anda duduk atau berdiri. Dalam 72 jam pertama selepas bersalin, sakit kepala yang teruk juga mungkin tanda pra-eklampsia, bersama dengan penglihatan kabur dan/atau berasa loya. Tekanan darah tinggiTekanan darah anda patut diambil dalam masa enam jam pertama selepas bersalin. Jika angka di bawah (diastolik) melebihi 90, ini mungkin tanda anda mengalami pra-eklampsia dan berisiko menghidap eklampsia sepenuhnya. Tek…

TIROID KETIKA HAMIL BAHAYA ATAU TIDAK?-CIK AZZA POT PET

Memandangkan Princess Cahaya dah tidur boleh la cik azza godek-godek bercerita ye..Baru-baru ini adik ipar cik azza ada bagi tahu mengenai seorang kawan dia yang mempunyai masalah tiroid ketika hamil,Jom kita sembang sikit apa itu tiroid ketika hamil,cik azza ada juga google info untuk menambah pengetahuan.

APA ITU KELENJER TIROID?
Kelenjer tiroid adalah salah satu kelenjer endokrim yang terbesar,ia terletak di kawasan leher,iaitu dibawah halkum.Kelenjer titiod mengawal penggunaan tenaga oleh badan,menghasilkan tenaga dan mengawal sensitiviti badan kepada hormom-hormon lain.






APA PUNCA TIRIOD?

Punca terjadinya Tiroid adalah:
Kekurangan iodin (biasanya berlaku di kalangan penduduk Himalaya)Kehamilan - Ini kerana keperluan hormon lebih banyak diperlukan untuk ibu dan anak. Tiroid ini bersifat sementara dan hilang selepas kelahiranGoitrogen - elak memakan makanan mentah seperti sayur kubis serta bayam kerana meningkatkan risiko mendapat tiroidRadiasi - misalnya letupan nuklear di Russia menyeb…

LUKA CZER ATAU PEMBEDAHAN LAMBAT KERING?ANDA WAJIB CUBA CARA INI!!.

Pernah tak uols atau wife yang bsalin secara caeser mengalami masalah :
.
1) Luka bernanah & lambat kering ??
2) Rasa kurang selesa ??
3) Rasa pedih pada bahagian luka ??
4) Paling teruk.. jahitan terbuka & perlu dijahit kembali... aduhh pasti sakit kan ??
.

Untuk entry kali ini cik azza nak berkongsi dengan sahabat pembaca semua tidak kira para suami ataupun isteri bagaimana untuk keringkan luka pembedahan (czer ) untuk jangka masa yang singkat.Hanya dalam masa 7 hari luka sembuh dan ibu akan kembali bertenaga dengan izin allah. 1- Pergerakan Lebih AwalDapat sahaja lesen keluar wad balik rumah jangan asyik baring je seeloknya buat pergerakan awa; dengan berjalan keliling katil atau bilik,kalau rasa bilik besar jalan la separuh je jangan paksa diri sampai tersungkur pulak..hihihi
Pergerakan ini membantu pengaliran darah yang baik. Bagus untuk mempercepatkan proses penyembuhan luka.
Kalau rasa tak berani nak bangun sendiri seeloknya mintak bantuan suami atau keluarga,semua ini dapat men…

BETUL KE SENGUGUT PUNCA SUSAH MENGANDUNG.

50% dari wanita yang mengalami haid akan mengalami senggugut atau bahasa inggerisnya dikenali sebagai menstrual cramps atau period pain. Senggugut adalah istilah untuk sakit perut yang dialami oleh wanita semasa datang haid. BAGAIMANA SENGGUGUT TERJADI?
Setelah telur yang dibebaskan oleh ovari tidak disenyawakan oleh sperma, telur tersebut akan dibuang oleh rahim. Semasa proses pembuangan telur ini, rahim akan mengecut dan seterusnya salur darah di sekitar rahim akan mengecut untuk membuang telur tersebut. Proses pengecutan ini yang membuatkan sesetengah wanita berasa sangat sakit sehingga ada yang terpaksa ambil cuti kerana tak tahan dengan sakit senggugut. BAGAIMANA HILANGKAN SENGUGUT? Senggugut bukan lagi perkara asing dalam kalangan wanita yang sudah akil baligh.Tetapi bukan semua wanita akan mengalami keadaan seperti ini.Senggugut bukanlah satu penyakit tetapi hanyalah satu simptom ketika wanita itu datang bulan.Senggugut biasanya terjadi pada awal atau akhir datang bulan. Saya sendiri …

AIR KENCING KOTOR SEMASA MENGANDUNG .RISIKONYA?

Pernah tak ibu-ibu merungut bila kena tunggu nak kencing tiap kali bila nak check up perut..Pernah kan?toilet busuk lah,tersumbat lah..tapi kita lalui je sebab fikir prosedur kan..agak-agak kenapa kita kena periksa air kencing? Pernah fikir?ke malas nak fikir?
Azza percaya sangat-sangat kalau tanya ibu anak 10 pun belum tentu dia tahu bila tanya tentang "air kencing kotor" betul dak?
Yang kita tahu doktor akan bagi ubat dan kita balik makan je,kadang-kadang tak makan pun siap bebel-bebel lagi ada la.
Apa maksud "air kencing kotor" ada sampah ke? ada sisa makanan ke?
azza pernah bersembang dengan seorang kakak nie,masa sama-sama jumpa dekat klinik dia cakap air kencing adik ok ke? Ok je azza bagi tau kenapa? terus tanya akak tu Air kencing kak kotor dia kata...Tapi azza tengok dia bukan mengandung pun. Rupanya dia tengah berpantang...
aduh..
pengalaman akak terkena kencing kotor selepas berpantang..
memang menyakitkan.
setiap kali nak kencing rasa panas, pedih.. macam terbakar …