Skip to main content

MASKER PERCUMA DENGAN ALFAFA - CIK AZZA POT PET.

Hi semua tiba-tiba hati nie rasa menyirap je dengan anak sulung cik azza baru nie,rasa nak je cubit-cubit rasa geram gila la..tahu ke dia buat apa??
Bila semua ummi ayah tidur boleh dia buka botol baru alfafa cik azza lepas tu masuk kan sebiji sebiji dalam shaker ummi dia tahu tak buka yang kecil yang besaq tau dak...haaaaaaa geramnya.
Bangun je tido cik azza perasan separuh dari botol alfafa penuh shaker..hahahahaha
Mula-mula cik azza nak buang je tapi tiba2 teringat alfafa boleh buat masker n scrup la..

Haaaaa jangan ingat vitamin shaklee untuk telan je tau siap boleh buat masker lagi tau jimat duit hakak tau,,hahahaha tak payah dah nak pergi spa bagai..tapi kalau ada duit lebih pergi la tak salah pun belai manja diri sendiri..hihihi.

Tahu tak kenapa ramai orang suka sangat dengan ALFAFA nie selain daripada kuantiti dia yang banyak,harga yang menjimatkan juga , sebab tu la ramai orang suka dengan ALFAFA nie.Kalau hampa semua nak tahu ALFAFA bukan sahaja merawat dalaman tapi juga boleh mengecutkan jerawat tau dan mengurangkan minyak pada muka kita.

Hampa semua jangan la risau sebabnya ALFAFA nie terdiri daripada bahan semulajadi 100% berasaskan bahan daripada tumbuhan so hampa jangan la risau atau takut nak tempek dekat muka ye tak ada bahan kimia yang merosakan muka ye.
Nak buat masker ALFAFA nie senang je la macam makan koci,hampa ambil 3 biji alfafa rendam dalam piring atau bekas sesuai dengan air lebih kurang 1 sudu besar je lah ek rasanya dah cukup kot.
Kalau ada ESP,VITAMIN C atau VITAMIN E lagi bagus campur je sekali..Rasa tegang je muka sejuk je.
Daaaaaaaaa siap dah
Yang nie cik azza guna yang anak cik azza rendam tu..hampa biar la dalam 15 minit macam tu ok la
Nanti bila nak basuh hampa boleh je rinjis-rinjis air sikit dulu dekat muka tu lepas tu gosok-gosok la sikit macam scrup tu.Alfafa mampu menyerap minyak  pada muka dengan berkesan tau..dapat bantu menanggalkan sel2 mati pada kulit muka tu.
Hampa semua dah ada ALFAFA dekat rumah ke belum??tak ada mai order cepat memandangkan bulan nie ada Promosi kan grab je banyak-banyak--hihihi
Tak tahu nak order  macam mana?? tengok bawah nie
Nanti kalau dah order atau nak order mai whatsapp cik azza tau,cik azza guide hampa macam mana nak makan pulak..ok lah bye2..love u semua.




CARA PEMBELIAN SUPPLEMEN UNTUK MASKER


CARA 1

Anda boleh terus klik MASKER ALFAFA ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan



CARA 2

Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar bANDAR PERDA, BUKIT MERTAJAM dan SEBERANG PERAI.saya merupakan pengedar yang anda cari







Mencari pengedar shaklee pulau pinang
☺01132045363
☺Boleh juga guna ID cik azza pergi beli dekat branch shaklee *1217675
☺Cik azza membuat penghantaran dari rumah atau area berdekatan(COD) selepas 2 hari order atau jika ada produk dekat tangan cik azza hantar terus.
☺Cik azza juga membuat kiriman melalui pos dan rm 10 sm rm 20 ss.
☺Jangan malu nak bertanya jika tidak sakit akan berlarutan nanti yang lain pulak datang.

Comments

TAJUK VIRAL

Peritnya angin dalam badan ketika hamil.-CIK AZZA POT PET

"Erkk..erkk..aduh banyaknya angin aku ni. Tak selesa rasa perut, kepala pun sakit,belakang sakit sangat menyucuk-nyucuk je..nak sapu minyak panas dekat perut kesian baby..
Nak tunggu babah balik lambat lagi..Tahan je sakit nie...

Rasanya masalah angin dalam badan bukan sahaja menyerang ibu hamil kan..Tapi semua orang pernah merasainya..tahu tak setiap orang akan mengeluarkan antara satu hingga 
empat liter gas setiap hari dan mengeluarkan gas kira-kira 14 hingga 23 kali sehari.

Masalah angin ketika hamil adalah suatu perkara normal bagi ibu hamil.Pedih ulu hati adlah salah satu simptom angin dalam badan ini berpunca dari pengaliran cecair berasid dari dalam perut ke bahagian esophagus.Namun begitu ia tidaklah bahaya kepada bayi dalam kandungan.







Mengapa badan akan menghasilkan lebih banyak angin semasa mengandung?
Ini kerana kadar progesteron dalam badan ibu meningkat jauh lebih tinggi ketika hamil berbading normal.

Semakin kehamilan itu meningkat usianya, rahim akan semakin membesar dal…

TANDA BATU MERIYAN JATUH-CIK AZZA POT PET.

Batu meriyan????apa tu?cik azza nak cerita lebih-lebih pun cik azza bukan pandai sangat pasal batu-batu nie,tapi apa yang cik azza selalu dengar benda nie ibarat nyawa untuk seorang wanita terutama wanita yang baru sahaja melahirkan anak,tak kisah lah anak keberapa sekali pun.cik azza boleh cakap macam "tempat peranakan kita aka pintu rahim atau nama omputehnya G-spot"... entah lah.. 



Tapi bagi kaum hawa yang dah beranak mesti tahu akan batu meriyan...dan kena ambil tahu kalau sayangkan diri kita..orang tua2 selalu cakap "kena jaga tempat tu nanti laki lari"ambil kau dengar je laki lari alamak macam bahaya je nie...haaaaaaa cakap la kalau sayang,setia, dia sanggup terima seadanya,tapi kita kena la beringat juga sebab sayangkan dia la kita kena jaga diri kita sendiri untuk orang tersayang,untuk anak-anak.Pengalaman cik azza sendiri melahirkan anak sulung memang tak tahu apa2 pun,selepas melahirkan cik azza kena jaga nifail sebulan dekat hospital..Kiranya penjagaan pa…

BENGKAK KAKI (EDEMA) TANDA AWAL PENYAKIT BUAH PINGGANG.

Antara punca utama bengkak kaki dikalangan warga emas yg berumur 60 tahun ke atas ialah pembuluh darah yg kurang berfungsi dgn baik. Pembengkakan kaki/edema terjadi akibat pengumpulan cecair (yg terperangkap dalam tisu) atau kecederaan tisu/sendi.

Pembengkakan kaki/edema yg dihasilkan oleh pengumpulan cecair dalam tisu dikenali sebagai perpheral oedema. Antara puncanya adalah :
Kegagalan ginjal/buah pinggangPenyakit jantungPembuluh darah kurang berfungsi Sistem limfa yg tersumbatPenyakit buah pinggangUbat tahan sakitUbat-ubatan utk rawatan kemurungan, diabetes & darah tinggiDuduk atau berdiri terlalu lamaDarah beku dibahagian kakiPembengkakan kaki akibat kecederaan sendi atau tisu biasanya sakit & mungkin disebabkan oleh : Tendon Achilles yang terputus/cederaKoyakan ligamen pada lututPatah tulang kaki,betis atau buku laliPenyakit GoutOsteoarthritisRheumatoid ArthritisLutut yang terseliuhBAGAIMANA EDEMA BOLEH TERJADI?
Sebenarnya ramai mengalami edema terutamanya mereka yang ada mas…

TANDA RAHIM WANITA JATUH YANG MENJADI PUNCA KESUKARAN UNTUK HAMIL

Assalamualaikum.. Pernah dengar cerita pasal rahim jatuh?Selalunya berlaku kepada ibu yang baru lepas bersalin Ada tak ibu-ibu pernah periksa? Yang belum berkahwin pun boleh periksa tau..
Masalah rahim jatuh ini amat bahaya sekiranya tidak dirawat seawal mungkin.


Punca-punca rahim turun
Jatuh terhentak yg kuatAngkat benda yg beratTidak berpantang dengan baik selepas bersalin

WASPADA BAHAYA DARAH TINGGI SELEPAS BERSALIN.

Ibu mengandung selalu ambil berat bahaya darah tinggi sebelum bersalin. Selepas bersalin mereka jarang untuk selalu periksa tekanan darah kerana beranggapan tekanan darah selepas bersalin pasti akan normal. Dulu darah tinggi kerana mengandung sahaja. Selepas bersalin , kita digalakkan untuk berpantang dan tempoh berpantang kita juga kena pastikan kita makan makanan berkhasiat, berzat untuk pastikan tekanan darah kita stabil.



Bahaya Darah Tinggi Selepas BersalinIni mungkin kesan sampingan suntikan epidural atau anestesia spina, dan anda mungkin mengalami sakit kepala yang teruk bila anda duduk atau berdiri. Dalam 72 jam pertama selepas bersalin, sakit kepala yang teruk juga mungkin tanda pra-eklampsia, bersama dengan penglihatan kabur dan/atau berasa loya. Tekanan darah tinggiTekanan darah anda patut diambil dalam masa enam jam pertama selepas bersalin. Jika angka di bawah (diastolik) melebihi 90, ini mungkin tanda anda mengalami pra-eklampsia dan berisiko menghidap eklampsia sepenuhnya. Tek…