DUIT BOLEH DICARI,NAMUN BUAH PINGGANG LEBIH BERHARGA,DAN TIADA GANTINYA.


Gejala penyakit buah pinggang boleh berbeza dari seorang ke seorang. Malah, ada orang yang mempunyai penyakit buah pinggang mungkin tidak berasa sakit, atau mereka tidak boleh sedar tentang perubahan yang berlaku. Selalunya, sesetengah orang mungkin mula berasa kurang sihat, sehingga fungsi buah pinggang mereka telah merosot dengan ketara. Itulah sebabnya penyakit buah pinggang kadang-kadang dipanggil penyakit "senyap".

kidney functions - freedom to live


APAKAH FUNGSI UTAMA BUAH PINGGANG?


Untuk menyingkir sisa buangan
Jenis sisa yang selalunya disingkirkan oleh buah pinggang dipanggil "urea" dan "kreatinin".

Untuk mengawal jumlah cecair
Buah pinggang yang sihat mengawal jumlah cecair di dalam badan dan membantu membuang lebihan cecair dari darah.

Untuk mengawal tekanan darah
Tekanan darah perlu dikawal pada suatu tahap tertentu agar anda mempunyai cukup darah di seluruh tubuh anda. Mengawal tekanan darah pada tahap normal mengelakkan anda mendapat risiko masalah jantung. Jika tekanan darah tinggi, jantung harus berkerja lebih keras.

Untuk menyediakan penghasilan sel darah merah.
Buah pinggang menghasilkan hormon dipanggil erythropoietin, yang membantu tubuh menghasilkan sel darah merah.

Agar tulang kekal sihat.
Buah pinggang mengekalkan jumlah fosforus dan kalsium dalam darah; melalui imbangan ini, tulang akan kekal sihat.


Bagaimana saya tahu buah pinggang saya tidak berfungsi dengan baik?




Kejang Otot


Ini kadang-kadang boleh dialami oleh mereka yang mempunyai penyakit buah pinggang kronik.

Gatal-gatal

Bahan buangan di dalam darah boleh menyebabkan gatal-gatal yang teruk.

Rasa Tidak Sihat

Oleh kerana terdapat bahan-bahan toksik yang berlebihan dalam darah, anda boleh berasa tidak sihat. Anda boleh merasa mengantuk, keliru dan loya.

Sesak Nafas

Buah pinggang anda tidak boleh membantu dalam pengeluaran sel-sel darah merah, maka kandungan oksigen tidak mencukupi di dalam badan anda. Juga, jika cecair terkumpul di dalam paru-paru anda, anda akan berasa sesak nafas.

Perubahan Dalam Pengeluaran Air Kencing

Anda mungkin perasan bahawa air kencing adalah berbuih, darah dalam air kencing, air kencing berlebihan atau kurang daripada biasa, atau kerap bangun pada waktu malam untuk membuang air kecil.

Rasa yang Teruk di Dalam Mulut Anda

Sisa yang membina di dalam badan anda boleh menyumbang kepada rasa yang teruk di dalam mulut anda, kehilangan selera makan dan loya.

Rasa Letih dan Kelihatan Pucat

Buah pinggang anda tidak boleh membantu dalam pengeluaran sel-sel darah merah. Ini boleh menyebabkan anda sentiasa berasa letih dan kurang bertenaga.

Bengkak di Tangan, Kaki dan Kawasan di Sekitar Mata Anda

Buah pinggang anda tidak mampu untuk mengeluarkan cecair yang berlebihan, yang kemudiannya terperangkap dalam badan.

Jadi, jika buah pinggang anda secara beransur-ansur kehilangan fungsinya, perkara berikut akan berlaku
  • Buah pinggang tidak menapis darah anda dengan baik
  • Buah pinggang tidak mengeluarkan lebihan cecair dengan baik
  • Ia boleh memberi kesan kepada tekanan darah anda
  • Ia boleh menyebabkan anemia dan penyakit tulang

BAGAIMANA VIVIX SHAKLEE MEMBANTU DALAM MEMPERBAIKI MASALAH BERKAITAN BUAH PINGGANG?

Vivix tidak bertindak sebagai ubat, tetapi ia lebih kepada makanan / suplemen (minuman) yang mengandungi resveratrol yang mempunyai kemampuan untuk melawan pelbagai penyakit kronik dan memperbaiki serta melindungi sel pada tahap DNA.
Mitochondria (penjana tenaga) di dalam sel menghasilkan tenaga yang kita perlukan oleh keseluruhan tubuh kita termasuklah untuk semua organ berfungsi dengan baik. Apabila kecekapan mitochondria menurun, fungsi sel turut menurun.
Ramuan Vivix ® menggalakkan biogenesis (pembentukan baru) mitochondria untuk meningkatkan tahap tenaga di dalam sel.
Selain melakukan aktiviti seharian seperti pergerakan tubuh, tenaga dalam bentuk ATP ini juga untuk proses penghadaman, perkumuhan dan segala aktiviti di peringkat sel. Tanpa tenaga ATP, sel-sel tubuh akan mati. Jika banyak sel yang mati dalam organ, ia menyebabkan kegagalan fungsi organ.
Akhirnya  organ tersebut tidak berfungsi langsung. Inilah yang berlaku pada pesakit buah pinggang, yang terpaksa menjalani hemodialysis kerana sel-sel buah pinggangnya telah mati dan membentuk parut (fibrosis) sehingga menyebabkan buah pinggangnya menjadi kecil dan kecut.
Jadi punca kegagalan organ dan penyakit kronik yang lain ialah apabila mitokondria gagal menghasilkan tenaga ATP yang secukupnya, menyebabkan sel tidak mempunyai cukup tenaga untuk menjalankan tugasnya sebagai sel yang aktif.
Vivix masih boleh dijadikan jalan ikhtiar untuk memperbaiki kesihatan walaupun seseorang pesakit buah pinggang itu sedang menjalani dialisis. Kerana Vivix bukan ubat, 100% semulajadi dan tidak mengandungi sebarang jenis drugs @ bahan kimia.
Ia tidak akan meninggalkan kesan sampingan yang buruk terhadap tubuh badan kita. (Tetapi kalau nak dapatkan nasihat daripada doktor yang merawat anda terlebih dahulu pun takde masalah)





Ini merupakan pengalaman sebenar bekas pesakit Buah Pinggang,Cerita beliau ada dikongsi Di Supermom Shaklee Story


MUHAMMAD ROSDI & HARTINI BADRI

Assalamualaikum, ini kisah bagaimana kami telah jatuh cinta cinta dengan Vivix Shaklee. Nama saya Muhamad Rosdi Ismail,38 tahun. Pada bulan September 2015, saya telah disahkan mengalami Nephrotic Syndrom iaitu buah pinggang bocor yang menyebabkan protein terkeluar melalui air kencing. Sesuatu yang agak mengejutkan dan merisaukan saya sebenarnya. Siapa tak sayang buah pinggang kan??

Sebenarnya sebelum tu lagi saya perasan air kencing berbuih tetapi saya tak fikir ia sesuatu yang pelik dan tanda penyakit ini. Tetapi bila tangan dan kaki membengkak, barulah saya menyedari ada yang tidak normal. Saya membuat pemeriksaan di Hospital. Dan semasa di hospital doktor menahan saya di wad kecemasan dan membuat pemeriksaan air kencing 24jam, juga pemeriksaan darah. Setelah disahkan mengalami Nephrotic Syndrom doktor memberi "sebeban" ubat yang pada saya sangat banyak untuk ditelan. Dengan ubat surut bengkak, ubat kolesterol, ubat darah tinggi. Ya, penyakit ini turut memberi saya pakej penyakit yang lain yang sebelum ini saya memang tidak pernah menghidapinya.

Doktor turut memberi steroid tetapi menyatakan jika saya bersetuju untuk membuat Biopsi iaitu prosedur mengambil sampel buah pinggang maka saya tak perlu mengambil steroid.

Saya berbincang dengan isteri, kami bersetuju untuk memulangkan sebungkus besar Steroid dan memberitahu Doktor kami ingin membuat Biopsi. Hakikat yang sebenarnya kami ingin berikhtiar dengan VIVIX SHAKLEE. Kalau sebelum ini saya antara yang culas memakan vitamin tapi dengan Vivix saya sangat konsisten. Maka saya meneruskan suplemen dan juga ubat doktor kecuali steroid. Saya sangat risau jika buah pinggang saya benar benar rosak maka perlu menjalani dialisis di usia 30an ini. Di saat anak-anak masih kecil ini. Nauzubillah.

Alhamdulillah dengan izin Allah, setelah sebotol Vivix bacaan protein di dalam urin menampakkan penurunan. Dan setelah 3botol Vivix iaitu lebih kurang 3bulan saya ada temujanji dengan Doktor pakar di Selayang. Dan Alhamdulillah saya sangat bersyukur apabila Doktor mengesahkan air kencing saya tiada lagi protein, tekanan darah normal dan ujian darah semua menunjukkan result yang cantik. Doktor juga stopkan semua ubat dan yang paling best Doktor sendiri yang beritahu TAK PERLU BUAT BIOPSI.

Kalau sebelum ini saya dan isteri merasakan Vivix mahal tetapi bila dalam situasi ini barulah kami menyedari duit boleh dicari, namun buah pinggang itu lebih berharga, tiada gantinya.

Terima kasih Allah. Terima kasih Shaklee.

Sekiranya anda atau ahli keluarga anda menghidapi penyakit ini atau yang berkaitan ataupun penyakit kronik lain seperti diabetis, strok, darah tinggi dan kanser. Ikhtiarlah dengan VIVIX. Saya percaya Allah tak turunkan penyakit tanpa penawarnya. Tugas kita untuk berikhtiar, selebihnya berdoalah dan bertawakal lah kepada Allah. 
Sesungguhnya Dia Yang Maha Berkuasa Menyembuhkan.

Muhamad Rosdi Ismail
 — with Ahim Awang.




NOTA PENTING:
  • TINDAKAN SEGERA WAJIB diambil apabila buah pinggang dah mula mengalami masalah terutamanya jika BUAH PINGGANG ROSAK.
  • Kerana bila rosak, ia akan terus merosak dan turut melibatkan masalah lain seperti kencing manis, tekanan darah tinggi, masalah kolesterol, anemia, kekurangan vitamin D, fosforus & kalsium.
  • BUAH PINGGANG ROSAK tidak akan dapat dipulihkan kembali 100%, tetapi peluang untuk memperbaikinya dan mengelakkannya daripada melarat ke bahagian organ lain masih ada.
********************************************
BAGAIMANA SAYA HENDAK DAPATKAN VIVIX AJAIB INI?

Sekiranya anda berminat dan ingin mendapatkan sebotol vivix ,anda boleh sahaja membuat Pembelian vivix secara online disini (KLIK DISINI).Harga sebotol vivix adalah RM 503.50 sahaja.Selepas membuat pembelian VIVIX akan dihantar terus ke alamat anda ,dan jangan lupa untuk menghubungi kami dengan kadar segera untuk konsultasi dan juga cara pengambilan yang betul berserta dengan bukti (invoice) pembelian 

Image result for ESELL PHOTO SHAKLEE

Berita baik untuk anda yang inginkan pemjimatan yang menarik kerana kami menawarkan harga jimat dengan mendaftar sebagai ahli dan terus menikmati pemjimatan sehingga 20%
.
Nak lagi jimat ?BELI 2 BOTOLVIVIX dan anda akan menikmati serta mendapat keahlian secara percuma,penghantaran percuma(untuk vivix) serta cashback untuk bulan seterusnya,siapa tak nak semua benda free kan.
.
Hubungi kami dengan kadar segera sebelum terlambat untuk mendaftar keahlian dan membuat pembelian VIVIX dengan dengan harga ahli dengan segera.


Image result for HUBUNGI SAYA PHOTO

Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Bukit Mertajam, Bandar Perda, Seberang Perai, Bukit Minyak,KPJ Hospital Penang saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Seberang Perai,Bandar Perda, Bukit Mertajam,Bukit Mertajam.

Cik azza
ID:-1217675
Email: azl1za@yahoo.com
Call/SMS/WhatsApp: 01132045363

Comments

Popular posts from this blog

PERLU KE UJIAN PAP SMEAR UNTUK WANITA ? ATAU SAJA UNTUK MENAKUTKAN.

TANDA BATU MERIYAN JATUH-CIK AZZA POT PET.

RAWAT DEMAM DENGGI-CIK AZZA POT PET.