INGIN HAMIL TAHUN 2017 APA YANG PERLU ANDA BUAT.

Image result for INGIN HAMIL



Setiap kali berjumpa kawan,balik kampung mesti sedara-sedara akan bertanya "bila nak hamil nie,"
"Bila nak dapat anak nie,
"Merancang ke"?

Adik ipar yang baru kahwin pun dah ada anak sendiri. Memang rasa tak nak balik kampung lah! Asal balik je 'Dah ada isi belum? Tekanan perasaan kan bila orang asyik tanya pasal anak ini. Lepas itu di tambah perasa kekasih lama suami dah berderet anaknya. Makan hati beb!

Kebanyakkan pasangan yang berkahwin semuanya inginkan cahaya mata tidak kisah lambat atau cepat,namun jika tidak dikurniakan,sedangkan usia sudah meningkat akan menyebabkan masalah lain akan timbul terutama dalam rumah tangga..Namun bukan itu yang azza nak ceritakan disini tau,lain kali kita cerita panjang ok..

Sudahlah pedulikan apa pandangan orang,apa orang nak kata,yang penting jangan stress,betul rezeki dia yang tetapkan tapi kita pun bukan boleh duduk goyang kaki sahaja kan,memang tak akan jadi anak pun dalam perut tu..(ayat pedas tak?)

Azza nak kongsikan dengan korang cara cepat hamil yang paling berkesan untuk pasangan yang dah lama berkahwin,ambil perhatian kalau boleh ambil buat nota..hahahaha.

Perkara pertama yang paling penting sekali petua untuk cepat hamil ialah tahu bilakan masa ovulasi isteri yang betul sebab masa itu ovum mengeluarkan telur untuk disenyawakan. Kalau tidak jadi sia-sia. Bagaimana nak tahu masa ovulasi isteri?Tak tahu bila?Insyallah meh azza ajaq sikit..

Image result for kalender untuk program hamil


  • Gunakan kalendar untuk mengenalpasti corak haid korang. Lakukan selama beberapa bulan. Tanda kedatangan haid sejak hari yang pertama hingga hari terakhir. Biasanya ovulasi bagi kitaran haid 27 hari, hari ovulasi ialah pada hari ke 14. Namun begitu ia bergantung pada kitaran haid setiap wanita. Ada hari yang ke 13 dan ada hari yang ke 16.
  • Perhatikan cecair yang keluar di bahagian intim. Jika cecair itu berwarna jernih seperti putih telur itu adalah petanda wanita sedang ovulasi tetapi apabila cecair menjadi seperti keruh atau hilang anda terlepas masa ovulasi.
  • Perhatikan suhu badan, Suhu badan ketika ovulasi selalunya sedikit meningkat 2-3 hari sebelum ovulasi. Lakukan ujian suhu termometer sejurus selepas bangun tidur.
  • Gunakan ovulasi kit yang terdapat di farmasi. Ia membantu mengesan hormon ovulasi di dalam badan anda. Lakukan seawal 2-3 hari sebelum tarikh anda di jangka ovulasi.
Haaaaa dah faham kan waktu ovulasi(waktu subur)lepas nie boleh la cuba tips-tips nie pulak..Ini peluang anda untuk berjaya hamil insyallah 

  • Lakukan hubungan seks dengan kerap: Lakukan hubungan seks seminggu dalam 2-3 kali semasa tarikh yang hampir dengan tarikh ovulasi iaitu waktu subur. Ini akan meningkatkan peluang untuk hamil. 
  • Jangan lakukan hubungan seks setiap hari jika menghampiri waktu subur kerana kepekatan sperma atau air mani akan sedikit menurun setiap kali selepas seks. Lakukan seks selang sehari atau dua hari sebelum waktu subur bagi meningkatkan kepekatan air mani dan sperma.
  • Amalkan gaya hidup sihat. Kekalkan berat badan yang unggul, ambil pemakanan yang berkhasiat, elakkan kafien dan elakkan tekanan. 
  • Amalkan pengambilan Bcomplex 2-3 bulan sebelum hamil kerana mengandungi asid folik yang mengurangkan kadar kecacatan pada bayi seperti spina bifida dan kecacatan tiub neural.

Namun ada juga perkara yang korang MESTI ELAKKAN untuk hamil ialah:
  • Jangan merokok. Asap rokok akan menyebabkan telur ovum tidak matang. Dapatkan nasihat doktor untuk berhenti merokok sebelum persenyawaan berlaku. Dikhuatiri jika persenyawaan berlaku janin akan cacat.
  • Jangan minum minuman yang berakohol kerana ia mengurangkan tahap kesuburan seseorang dan akan mengancam keselamatan bayi yang dikandungkankan. Seelok-eloknya sila berhenti minum alkohol.
  • Jangan ambil ubat-ubatan tanpa perkripsi doktor. Nyatakan kepada doktor yang anda merancang kehamilan  supaya ubat yang diberikan tidak mengganggu proses persenyawaan dan meningkatkan peluang kesuburan.
  • Jangan gunakan pelincir faraj kerana ia akan menyebabkan sperma mati dan mengurangkan kesuburan. Air liur juga mempunyai kesan yang sama. Jika anda memerlukan anda boleh mencuba minyak mineral atau minyak canola atau dapatkan nasihat doktor untuk mengetahui pelincir faraj yang sesuai.
  • Jangan bersenam secara keterlaluan. Kajian mendapati jika bersenam melebihi 5 jam dalam seminggu akan menurukan tahap kesuburan seseorang jika dia tidak mempunyai masalah berat badan walaupun hanya senaman aerobik.
Jika anda pasangan muda awal 30-an dan mempunyai kesihatan yang baik digalakkan mencuba sendiri dalam setahun tetapi jika tidak mendatangkan hasil sila berjumpa dengan pakar gynecology untuk mengenalpasti punca masalah ketidaksuburan.  

Sebelum merancang kehamilan, anda perlukan badan yang sihat untuk hamil samada isteri atau suami. Pengambilan suplemen membantu meningkatkan peluang untuk hamil. Antara suplemen yang membantu meningkatkan tahap kesuburan ialah:






Resveratrol boleh perbaiki sel. Kalau perbaiki sel, bermakna sel-sel untuk persenyawaan pun turut sama la repair.
Seterusnya meningkatkan kesuburan dalam ikhtiar hamil anda suami isteri.
Yang mana sel-sel ni la yang akan BERPOTENSI terpilih menjadi sel-sel yang terlibat dalam PERSENYAWAAN,
Yang mana akan MEMBANTU mempertingkatkan PELUANG anda HAMIL,
Maka, Vivix ni paling sesuai untuk anda cuba.
Vivix ni tidak mampu confirmkan anda hamil..
Tapi yang confirm ia boleh tolong,
Adalah:
✅ Menggalakkan penuaan yang sihat – badan jadi mudaaa macam orang tua tadi
✅ Sel-sel pembiakan menjadi lebih sihat
✅ Membantu pencegahan kanser (serviks & prostat)
✅ Dan memperbaiki daya tahan badan

Vivix kesuburan


TESTIMONI BERJAYA HAMIL DENGAN VIVIX

10 tahun menanti zuriat ke dua..
Alhamdulillah usaha dengan vivix untuk kesuburan..

Image may contain: 1 person, text

Assalamualaikum.
Saya Daud Mohamad. Berumur 33 tahun, telah berkahwin 11 tahun yang lalu dan dikurniakan seorang anak kini berumur 10 tahun.
.
Setiap kali berjumpa dengan adik beradik dan saudara mara. Soalan yang pertama ditanya mesti soal anak. Bila lagi nak tambah anak? Takkan sorang je? Merancang ke?
.
Fuh sabar je lah yang tanya tu tak fikir langsung perasaan orang. Kesian kat isteri saya jadi stress bila orang tanya macam tu. Kadang-kadang yang tanya tu tak tengok batang hidung sendiri. Sebab ada yang tanya tu anak dia sendiri dah lama kahwin tapi masih belum dikurniakan anak. Emm tak tau nak cakap apa kan.
.
Jawapan yang biasa saya berikan “belum ada rezeki lagi dan Allah sebaik-baik perancang”. Saya dan isteri dah buat pemeriksaan doktor masing-masing tiada masalah.
.
Sebelum ni isteri makan produk Shaklee tak konsisten. Alhamdulillah sejak saya suruh wife minum Vivix konsisten selama sebulan lebih dan saya juga turut minum sekali. Akhirnya wife saya berjaya hamil setelah 10 tahun menunggu. Masa wife kata period tak datang lagi terus dia suruh saya beli pregnancy test. Alhamdulillah positif asbab minum Vivix dan semuanya dengan Izin Allah juga.
.
Berkat kesabaran dan doa yang tak pernah putus. InsyaAllah kami bakal menimang cahaya mata yang kedua pada bulan Julai 2017 nanti. Kini kandungan isteri saya dah 4 bulan lebih. Moga segalanya dipermudahkan.
.
Bagi mereka yang belum dikurniakan anak. Cubalah Vivix sebagai ikhtiar. Vivix ni berfungsi untuk memperbaiki sel-sel tubuh kita yang rosak akibat dari pemakanan yang tak seimbang, radikal bebas dan gaya hidup yang tidak sihat. InsyaAllah apabila sel-sel tubuh kita elok, kesihatan kita bertambah baik. Dan pengambilan Vivix dapat membantu meningkatkan kesihatan kita secara menyeluruh. InsyaAllah.
.
Alhamdulillah. Inilah Shaklee Effect saya.

BAGAIMANA NAK DAPATKAN VIVIX INI?


CARA ORDER VIVIX




Cara 1 - Anda boleh terus order VIVIX dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan



Cara 2 - Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Bukit Mertajam, Bandar Perda, Seberang Perai, Bukit Minyak,KPJ Hospital Penang .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Seberang Perai,Bandar Perda, Bukit Mertajam,Bukit Mertajam.



Cik azza
ID:-1217675
Email: azl1za@yahoo.com
Call/SMS/WhatsApp: 01132045363

Comments

Popular posts from this blog

PERLU KE UJIAN PAP SMEAR UNTUK WANITA ? ATAU SAJA UNTUK MENAKUTKAN.

TANDA BATU MERIYAN JATUH-CIK AZZA POT PET.

RAWAT DEMAM DENGGI-CIK AZZA POT PET.