Skip to main content

KERAP MORNING SICKNESS,JOM LEGAKAN SEMUA ITU SEKARANG.

Sesetengah wanita yang hamil diluar sana mengalami sedikit atau tiada langsung morning sickness sementara kebanyakan wanita hamil yang lain mengalaminya sepanjang hari dan kadangkala berlarutan sehingga trimester kedua. Tidak kira berapa teruk anda mengalaminya, morning sickness sebenarnya boleh dilegakan atau dalam beberapa kes dapat dielakkan dengan teknik yang betul.

Image result for morning sickness

Makanan Yang Anda Pilih

Bila mengalami morning sickness yang melibatkan loya atau muntah, mengawasi apa yang anda makan atau minum adalah akan menjadi sebab utama. Jenis makanan yang anda makan dan masa anda makan akan memberi kesan kepada apa yang anda rasai kemudiannya.


Memilih makanan yang segar dan sihat adalah lebih baik daripada makanan yang berminyak, pedas atau snek bergula. Ini akan memudahkan penghadaman. Jika makan apa-apa yang terlalu pekat membuat anda mual, makan makanan yang hambar. Makan makanan yang lebih kecil hidangannya dengan lebih kerap akan menjadi lebih mudah untuk badan untuk mencerna dan boleh menghalang anda daripada merasa tiba-tiba sakit.
 Cuba untuk mengelakkan perasaan 'terlalu penuh' atau terlalu lapar pada satu-satu masa.

Jika anda loya perkara pertama pada waktu pagi, cuba letakkan keropok dan air dekat dengan katil anda dan makan beberapa keping sebelum anda memulakan hari anda. Bangun perlahan-lahan dan elakkan tergesa-gesa atau melompat dari katil secara tiba-tiba.

Rehat dan Vitamin

Kekal terhidrat, mendapat tidur pada waktu malam yang baik dan menjaga badan anda dengan vitamin yang diperlukan juga boleh menghalang perasaan mual yang tidak diingini. Lebih sihat badan anda, lebih baik ia akan bertindak balas terhadap perubahan hormon. Cuba untuk tidur atau rehat apabila anda boleh dan elakkan terlalu penat jika boleh. Mengambil berat tentang badan anda semasa perubahan ini akan memberikan anda kemudahan sebagai balasan.

Ubat preskripsi

Jika morning sickness anda adalah sangat teruk, ubat-ubatan preskripsi boleh didapati. Ubat semula jadi tidak berkesan untuk sesetengah wanita, jadi pastikan anda berjumpa dengan doktor anda jika loya anda menjadi tidak terurus. Jika anda sedang mengambil ubat lain, ia adalah penting untuk memberitahu doktor anda kerana sesetengah ubat-ubatan morning sickness tidak boleh bergaul dengan baik dengan preskripsi yang lain.


Trimester pertama biasanya apabila morning sickness adalah paling teruk dan ia akan berkurangan apabila kehamilan anda berkembang. Ia boleh bertahan lebih lama bagi sesetengah wanita, tetapi kerana tahap hormon anda mula keluar walaupun, yang paling teruk loya anda harus berakhir. Mendapat banyak udara segar dan cuba untuk tetap tenang, bebas stress dan dalam kebanyakan kes, morning sickness boleh menjadi sekurang-kurangnya agak lega dengan beberapa perubahan gaya hidup yan
g mudah.

Sudah sedia dengan suppliment untuk kehamilan dan berpantang nanti?Ini semua merupakan perkara penting yang perlu ditekan dalam penjagaan ketika hamil dan selepas hamil.Bersedialah sebelum terlambat.

BAGAIMANA HENDAK DAPATKAN SEMUA SUPPLIMENT INI?

CARA 1

Anda boleh sahaja klik trimester yang anda sedang alami sekarang dan membeli terus dengan shaklee ,Penghantaran akan terus ke pintu rumah anda mengikut alamat yang telah anda tetapkan.
(Jika anda tidak dapat vitamin yang anda hendak melalui shaklee sila rujuk dibawah)

Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Bukit Mertajam, Bandar Perda, Seberang Perai, Bukit Minyak,KPJ Hospital Penang saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Seberang Perai,Bandar Perda, Bukit Mertajam,Bukit Mertajam.


Cik azza
ID:-1217675
Email: azl1za@yahoo.com
Call/SMS/WhatsApp: 01132045363

Comments

TAJUK VIRAL

Peritnya angin dalam badan ketika hamil.-CIK AZZA POT PET

"Erkk..erkk..aduh banyaknya angin aku ni. Tak selesa rasa perut, kepala pun sakit,belakang sakit sangat menyucuk-nyucuk je..nak sapu minyak panas dekat perut kesian baby..
Nak tunggu babah balik lambat lagi..Tahan je sakit nie...

Rasanya masalah angin dalam badan bukan sahaja menyerang ibu hamil kan..Tapi semua orang pernah merasainya..tahu tak setiap orang akan mengeluarkan antara satu hingga 
empat liter gas setiap hari dan mengeluarkan gas kira-kira 14 hingga 23 kali sehari.

Masalah angin ketika hamil adalah suatu perkara normal bagi ibu hamil.Pedih ulu hati adlah salah satu simptom angin dalam badan ini berpunca dari pengaliran cecair berasid dari dalam perut ke bahagian esophagus.Namun begitu ia tidaklah bahaya kepada bayi dalam kandungan.







Mengapa badan akan menghasilkan lebih banyak angin semasa mengandung?
Ini kerana kadar progesteron dalam badan ibu meningkat jauh lebih tinggi ketika hamil berbading normal.

Semakin kehamilan itu meningkat usianya, rahim akan semakin membesar dal…

TANDA BATU MERIYAN JATUH-CIK AZZA POT PET.

Batu meriyan????apa tu?cik azza nak cerita lebih-lebih pun cik azza bukan pandai sangat pasal batu-batu nie,tapi apa yang cik azza selalu dengar benda nie ibarat nyawa untuk seorang wanita terutama wanita yang baru sahaja melahirkan anak,tak kisah lah anak keberapa sekali pun.cik azza boleh cakap macam "tempat peranakan kita aka pintu rahim atau nama omputehnya G-spot"... entah lah.. 



Tapi bagi kaum hawa yang dah beranak mesti tahu akan batu meriyan...dan kena ambil tahu kalau sayangkan diri kita..orang tua2 selalu cakap "kena jaga tempat tu nanti laki lari"ambil kau dengar je laki lari alamak macam bahaya je nie...haaaaaaa cakap la kalau sayang,setia, dia sanggup terima seadanya,tapi kita kena la beringat juga sebab sayangkan dia la kita kena jaga diri kita sendiri untuk orang tersayang,untuk anak-anak.Pengalaman cik azza sendiri melahirkan anak sulung memang tak tahu apa2 pun,selepas melahirkan cik azza kena jaga nifail sebulan dekat hospital..Kiranya penjagaan pa…

BENGKAK KAKI (EDEMA) TANDA AWAL PENYAKIT BUAH PINGGANG.

Antara punca utama bengkak kaki dikalangan warga emas yg berumur 60 tahun ke atas ialah pembuluh darah yg kurang berfungsi dgn baik. Pembengkakan kaki/edema terjadi akibat pengumpulan cecair (yg terperangkap dalam tisu) atau kecederaan tisu/sendi.

Pembengkakan kaki/edema yg dihasilkan oleh pengumpulan cecair dalam tisu dikenali sebagai perpheral oedema. Antara puncanya adalah :
Kegagalan ginjal/buah pinggangPenyakit jantungPembuluh darah kurang berfungsi Sistem limfa yg tersumbatPenyakit buah pinggangUbat tahan sakitUbat-ubatan utk rawatan kemurungan, diabetes & darah tinggiDuduk atau berdiri terlalu lamaDarah beku dibahagian kakiPembengkakan kaki akibat kecederaan sendi atau tisu biasanya sakit & mungkin disebabkan oleh : Tendon Achilles yang terputus/cederaKoyakan ligamen pada lututPatah tulang kaki,betis atau buku laliPenyakit GoutOsteoarthritisRheumatoid ArthritisLutut yang terseliuhBAGAIMANA EDEMA BOLEH TERJADI?
Sebenarnya ramai mengalami edema terutamanya mereka yang ada mas…

TANDA RAHIM WANITA JATUH YANG MENJADI PUNCA KESUKARAN UNTUK HAMIL

Assalamualaikum.. Pernah dengar cerita pasal rahim jatuh?Selalunya berlaku kepada ibu yang baru lepas bersalin Ada tak ibu-ibu pernah periksa? Yang belum berkahwin pun boleh periksa tau..
Masalah rahim jatuh ini amat bahaya sekiranya tidak dirawat seawal mungkin.


Punca-punca rahim turun
Jatuh terhentak yg kuatAngkat benda yg beratTidak berpantang dengan baik selepas bersalin

WASPADA BAHAYA DARAH TINGGI SELEPAS BERSALIN.

Ibu mengandung selalu ambil berat bahaya darah tinggi sebelum bersalin. Selepas bersalin mereka jarang untuk selalu periksa tekanan darah kerana beranggapan tekanan darah selepas bersalin pasti akan normal. Dulu darah tinggi kerana mengandung sahaja. Selepas bersalin , kita digalakkan untuk berpantang dan tempoh berpantang kita juga kena pastikan kita makan makanan berkhasiat, berzat untuk pastikan tekanan darah kita stabil.



Bahaya Darah Tinggi Selepas BersalinIni mungkin kesan sampingan suntikan epidural atau anestesia spina, dan anda mungkin mengalami sakit kepala yang teruk bila anda duduk atau berdiri. Dalam 72 jam pertama selepas bersalin, sakit kepala yang teruk juga mungkin tanda pra-eklampsia, bersama dengan penglihatan kabur dan/atau berasa loya. Tekanan darah tinggiTekanan darah anda patut diambil dalam masa enam jam pertama selepas bersalin. Jika angka di bawah (diastolik) melebihi 90, ini mungkin tanda anda mengalami pra-eklampsia dan berisiko menghidap eklampsia sepenuhnya. Tek…