Skip to main content

IDAM TUBUH BADAN CANTIK KENA AMALKAN PETUA INI.


Perut yang kempis, pinggang kecil serta bahagian punggung pejal menjadikan tubuh wanita begitu berharga. Inilah bentuk tubuh yang diidamkan kaum Hawa. Bukan senaman sahaja yang membantu anda memiliki tubuh idaman ini, banyak lagi petua yang menarik. Jom selongkar...


1. Berpantang biar serius
Selepas bersalin, ramai wanita mengeluh mengalami masalah berat badan dan isi menggeleber. Jangan risau, gunakan tempoh berpantang untuk merawat masalah dalaman dan mencantikkan kembali bentuk fizikal anda. Sapukan pati halia atau minyak panas pada bahagian tubuh yang bermasalah seperti perut, paha dan punggung. Pakai bengkung untuk membantu mengembalikan kelangsingan tubuh. Agak tak selesa tapi kalau anda rajin pakai bengkung, lemak yang ada cepat terbakar dan berat badan pun turun secara berperingkat.


Image result for berpantang cara betul


2. Postur yang betul

Wanita, jangan sesekali membongkokkan badan kerana ini akan menyebabkan tubuh kelihatan bongkok selain menyebabkan lemak mudah berkumpul di bahagian perut. Cara yang betul akan membantu mencantikkan bentuk badan anda. Mulai hari ini ubah cara anda berjalan, duduk dan berdiri. Ingat, tegakkan badan!


3. Pakai korset
Mungkin tubuh kurus tapi ada masalah perut buncit. Gunakan korset atau pakaian dalam yang membantu membentuk tubuh agar lebih menarik. Ini bagi menyokong bahagian tubuh khususnya payudara dan punggung agar berada dalam ‘acuan’. Cara ini juga membuatkan tubuh berbentuk dan mengelakkan anda makan dalam kuantiti yang banyak dalam satu masa.

Image result for memakai korset

4. Kena makan suplemen tambahan
Anda boleh pilih sama ada mengambil jamu, herba mahupun suplemen moden. Ini bukan sahaja membantu memulihkan kesihatan dan menjaga kecantikan dalaman, tapi mujarab untuk menurunkan berat badan. Ramuan herba dapat menjadikan tubuh langsing dan bahagian intim anjal serta lebih menarik.


Image result for supplement


5. Buang jauh-jauh amalan buruk
Jangan makan lewat malam kerana tubuh akan mudah naik kerana pada waktu ini tiada aktiviti fizikal yang dapat membantu membakar kalori. Tolong elakkan minum air bersulam makanan kerana ini cara paling senang buat perut buncit. Nak tubuh cergas dan segar, elakkan tidur siang terutama selepas Asar. Amalan ini menyebabkan tubuh lemah, berat badan mudah naik dan wajah menjadi lesu.


Senang, kan? Ingat, wanita kalau nak cantik luar dalam kena jaga ya. Bukan hanya paras rupa tapi dalaman itu dua kali ganda lebih penting!


*****************************************
BAGAIMANA NAK DAPATKAN SUPLIMENT INI.

Cara 1 - Anda boleh terus order disini SET DETOX  dan membuat pembelian terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan


Cara 2 - Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Bukit Mertajam, Bandar Perda, Seberang Perai, Bukit Minyak,KPJ Hospital Penang saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Seberang Perai,Bandar Perda, Bukit Mertajam,Bukit Mertajam.

Cik azza
ID:-1217675
Email: azl1za@yahoo.com
Call/SMS/WhatsApp: 01132045363

Comments

TAJUK VIRAL

Peritnya angin dalam badan ketika hamil.-CIK AZZA POT PET

"Erkk..erkk..aduh banyaknya angin aku ni. Tak selesa rasa perut, kepala pun sakit,belakang sakit sangat menyucuk-nyucuk je..nak sapu minyak panas dekat perut kesian baby..
Nak tunggu babah balik lambat lagi..Tahan je sakit nie...

Rasanya masalah angin dalam badan bukan sahaja menyerang ibu hamil kan..Tapi semua orang pernah merasainya..tahu tak setiap orang akan mengeluarkan antara satu hingga 
empat liter gas setiap hari dan mengeluarkan gas kira-kira 14 hingga 23 kali sehari.

Masalah angin ketika hamil adalah suatu perkara normal bagi ibu hamil.Pedih ulu hati adlah salah satu simptom angin dalam badan ini berpunca dari pengaliran cecair berasid dari dalam perut ke bahagian esophagus.Namun begitu ia tidaklah bahaya kepada bayi dalam kandungan.







Mengapa badan akan menghasilkan lebih banyak angin semasa mengandung?
Ini kerana kadar progesteron dalam badan ibu meningkat jauh lebih tinggi ketika hamil berbading normal.

Semakin kehamilan itu meningkat usianya, rahim akan semakin membesar dal…

TANDA BATU MERIYAN JATUH-CIK AZZA POT PET.

Batu meriyan????apa tu?cik azza nak cerita lebih-lebih pun cik azza bukan pandai sangat pasal batu-batu nie,tapi apa yang cik azza selalu dengar benda nie ibarat nyawa untuk seorang wanita terutama wanita yang baru sahaja melahirkan anak,tak kisah lah anak keberapa sekali pun.cik azza boleh cakap macam "tempat peranakan kita aka pintu rahim atau nama omputehnya G-spot"... entah lah.. 



Tapi bagi kaum hawa yang dah beranak mesti tahu akan batu meriyan...dan kena ambil tahu kalau sayangkan diri kita..orang tua2 selalu cakap "kena jaga tempat tu nanti laki lari"ambil kau dengar je laki lari alamak macam bahaya je nie...haaaaaaa cakap la kalau sayang,setia, dia sanggup terima seadanya,tapi kita kena la beringat juga sebab sayangkan dia la kita kena jaga diri kita sendiri untuk orang tersayang,untuk anak-anak.Pengalaman cik azza sendiri melahirkan anak sulung memang tak tahu apa2 pun,selepas melahirkan cik azza kena jaga nifail sebulan dekat hospital..Kiranya penjagaan pa…

BENGKAK KAKI (EDEMA) TANDA AWAL PENYAKIT BUAH PINGGANG.

Antara punca utama bengkak kaki dikalangan warga emas yg berumur 60 tahun ke atas ialah pembuluh darah yg kurang berfungsi dgn baik. Pembengkakan kaki/edema terjadi akibat pengumpulan cecair (yg terperangkap dalam tisu) atau kecederaan tisu/sendi.

Pembengkakan kaki/edema yg dihasilkan oleh pengumpulan cecair dalam tisu dikenali sebagai perpheral oedema. Antara puncanya adalah :
Kegagalan ginjal/buah pinggangPenyakit jantungPembuluh darah kurang berfungsi Sistem limfa yg tersumbatPenyakit buah pinggangUbat tahan sakitUbat-ubatan utk rawatan kemurungan, diabetes & darah tinggiDuduk atau berdiri terlalu lamaDarah beku dibahagian kakiPembengkakan kaki akibat kecederaan sendi atau tisu biasanya sakit & mungkin disebabkan oleh : Tendon Achilles yang terputus/cederaKoyakan ligamen pada lututPatah tulang kaki,betis atau buku laliPenyakit GoutOsteoarthritisRheumatoid ArthritisLutut yang terseliuhBAGAIMANA EDEMA BOLEH TERJADI?
Sebenarnya ramai mengalami edema terutamanya mereka yang ada mas…

TANDA RAHIM WANITA JATUH YANG MENJADI PUNCA KESUKARAN UNTUK HAMIL

Assalamualaikum.. Pernah dengar cerita pasal rahim jatuh?Selalunya berlaku kepada ibu yang baru lepas bersalin Ada tak ibu-ibu pernah periksa? Yang belum berkahwin pun boleh periksa tau..
Masalah rahim jatuh ini amat bahaya sekiranya tidak dirawat seawal mungkin.


Punca-punca rahim turun
Jatuh terhentak yg kuatAngkat benda yg beratTidak berpantang dengan baik selepas bersalin

WASPADA BAHAYA DARAH TINGGI SELEPAS BERSALIN.

Ibu mengandung selalu ambil berat bahaya darah tinggi sebelum bersalin. Selepas bersalin mereka jarang untuk selalu periksa tekanan darah kerana beranggapan tekanan darah selepas bersalin pasti akan normal. Dulu darah tinggi kerana mengandung sahaja. Selepas bersalin , kita digalakkan untuk berpantang dan tempoh berpantang kita juga kena pastikan kita makan makanan berkhasiat, berzat untuk pastikan tekanan darah kita stabil.



Bahaya Darah Tinggi Selepas BersalinIni mungkin kesan sampingan suntikan epidural atau anestesia spina, dan anda mungkin mengalami sakit kepala yang teruk bila anda duduk atau berdiri. Dalam 72 jam pertama selepas bersalin, sakit kepala yang teruk juga mungkin tanda pra-eklampsia, bersama dengan penglihatan kabur dan/atau berasa loya. Tekanan darah tinggiTekanan darah anda patut diambil dalam masa enam jam pertama selepas bersalin. Jika angka di bawah (diastolik) melebihi 90, ini mungkin tanda anda mengalami pra-eklampsia dan berisiko menghidap eklampsia sepenuhnya. Tek…