ANAK KEMBALI CERIA SELEPAS DERITA EKZEMA - CIK AZZA POT PET.


Tidak dinafikan setiap ibu akan takut dan bimbang jika berlaku perkara sebegini kepada anak-anak
Namun pernahkah terfikir jika perkara ini berlarutan,bersediakah ibu -ibu dengan langkah pencegahan atau hanya berserah kepada takdir semata mata.Eczema satu nama yang tidak asing lagi,kesian melihat mereka.Kita akan bersedia mengubatinya dengan pelbagai jenis ubat atau krim.
Namun pernahkah terfikir atau memeriksa kesan ubat untuk jangka masa panjang mereka??

Apa itu ekzema?


Image result for kesan eczema teruk



Ekzema ialah kondisi kulit yang kering dan gatal yang di sesuatu masa mengakibatkan lebih kurang 15 dan 20 peratus kanak-kanak. Ekzema selalu ternampak buat pertama kali sebelum anak berusia dua tahun. 

Berita baik ialah kebanyakan kanak-kanak yang menghidap ekzema akan beransur pulih menjelang umur belasan tahun. Ekzema tidak dapat dipulihkan, tetapi boleh dikawal dengan rawatan yang sesuai. 

Ekzema juga dikenali sebagai ekzema atopik atau dermatitis. Atopi bermakna kecenderungan mendapat penyakit seperti ekzema, asma dan demam alergi. Kesannya sama: kulit kering, gatal, merah dan rekah, yang kadangkala meleleh cecair dan berdarah. Ruang yang lazimnya terkena ialah tangan, muka, leher, siku dan belakang lutut. 

Ekzema bermakna penghalang kulit tidak berfungsi sebaik yang patut. Ini boleh membuatkan kulit bayi anda lebih senang diserang infeksi dan alergi yang boleh membuat keadaan lebih teruk. 




Apa yang menyebabkan ekzema?


Kita tak tahu apa yang menyebabkan ekzema tetapi ianya lazim berlaku dalam keluarga-keluarga tertentu. Kondisi alergi termasuk ekzema, asma dan demam alergi semakin meningkat tetapi tiada yang mengetahui apa sebabnya. 

Ekzema menjejaskan kulit semasa ianya "meradang" atau "bersemarak". Kulit bayi anda mungkin bertompok-tompok merah dan gatal selalu, tetapi masa dia meradang tempat-tempat ini menjadi lebih teruk dan mungkin memerlukan rawatan yang lebih intensif. 

Radang ekzema boleh berlaku jika ada iritasi kulit yang disebabkan oleh kimia, seperti bahan pencuci dalam mandian buih, syampu, serbuk cuci dan pelembut fabrik. Ini diberi nama ekzema sentuhan. Kanak-kanak menghidapi ekzema atopik boleh mendapat ekzema sentuhan juga, jadi kedua-duanya boleh menyerang sama-sama. Gunakan emolien bukan sabun dan bahan pencuci dalam mandian dan anda boleh juga menukar serbuk cuci anda dan melihat jika ini meredakan ekzema bayi anda. 

Ekzema alergi sentuhan boleh juga diperolehi. Ini selalunya adalah reaksi kepada bahan spesifik seperti nikel dalam barang kemas. Adalah didapati, reaksi alergi itu boleh merebak dan menjangkiti lain-lain tempat juga. 

Ekzema amat menjengkelkan bayi sebab mereka tak mengelak daripada menggaru, dan ini boleh mencetuskan infeksi. Dalam beberapa kes, ekzema boleh mengganggu tidur anak anda dan menjejaskan keyakinanya, yang boleh mendatangkan kesan ke atas kualiti hidupnya. 


Rawatan untuk eczema supaya lebih sihat

Related image


Walaupun penyakit eczema tidak dapat disembuhkan dengan sepenuhnya,Namun begitu janganlah terlalu bimbang kerana terdapat rawatan yang sistematik yang dapat meminimunkan kesan penyakit itu dan sekaligus akan dapat mengelak daripada terus merebak dan menjadi lebih kronik

Dalam kehidupan seharian kita perlu lebih bersedia mengubah gaya hidup yang lebih sihat dengan cara mengawal pemakanan dan juga sentiasa lah bersenam

Dalam pada masa yang sama pilihlah cara pemakanan yang siaht dan hidarilah gaya hidup makanan yang boleh menyebabkan kegatalan dan alahan contohnya seperti makanan laut.


Rawatan eczema dengan Set Eczema Shaklee

Bayi Berusia Kurang Dari 1 Tahun

  1. Untuk para ibu yang menyusu anak yang mengidap eczema, anda disyorkan untuk mengambil ESP dan Omega Guard. Ianya akan disalurkan menerusi penyusuan susu ibu kepada anak. Di samping itu, ibu pun mendapat khasiatnya.
  2. Krim Herbal Blend boleh disapukan untuk bayi yang mengalami ekzema kering bagi mengurangkan rasa gatal dan pedih.
  3. Sekiranya ada luka-luka pada kulit boleh dirawat dengan menyapu Vitamin E pada bahagian luka.


Kanak-Kanak Berusia 1 Tahun Ke Atas

  1. Bagi mengawal dan merawat eczema, kanak-kanak setahun ke atas boleh ambil Omega Guard
  2. Omega Guard menguatkan membran sel, mencegah radang kulit dan mengurangkan kegatalan.
  3. Boleh juga ambil Meal Shake yang kaya dengan multivitamin untuk tisu kulit dan hilangkan parut.
  4. Kombinasi Krim Herbal Blend  dan Vitamin E untuk rawatan luka akibat eczema.


Remaja dan dewasa

  1. Apabila eczema menyerang sel kulit akan rosak. Justeru, pengambilan ESP membantu penghasilan sel kulit yang sihat, anjal dan gebu.
  2. VITAMIN E atau GLA COMPLEX (dalam GLA juga ada vitamin E) berkhasiat merawat kulit yang rosak dan juga dapat membantu memudarkan parut dengan berkesan. 
  3. Vitamin E Shaklee mengandungi ekstrak biji anggur yang mempercepat proses membaikpulih kulit dan juga mempertingkat sistem imunisasi melawan eczema.
  4. OMEGA GUARD berfungsi mengekalkan kulit dalam keadaan lembap. Pesakit eczema mempunyai kulit yang sangat sensitif. OMEGA GUARD  mencegah keradangan kulit & mengurangkan kegatalan.
  5. ESP dan OMEGA GUARD memastikan supaya ekzema tidak merebak dan merawat kulit dari dalam.
  6. Krim HERBAL BLEND adalah herba semulajadi untuk melegakan gatal dan pedih akibat luka ekzema.
  7. Pengambilan ALFAFA sangat disyorkan untuk mempertingkat kekuatan sistem dalaman tubuh dengan bertindak menyahtoksin.





CERITA SI CILIK BILA ANAK SIHAT UMMI SENTIASA CERIA ALHAMDULILAH

Image may contain: 3 people, baby


Assalamualaikum w.b.t & Salam Sejahtera
Saya Dyla, mama kepada 4 cahayamata iaitu 2 perempuan dan 2 lelaki.
.
.
Pengalaman anak ke-2 pada tahun 2009 yang disahkan g6pd dan ada masalah ekzema menjadi punca saya cuba produk Shaklee 
.
.
Mula kenal Shaklee tahun 2012 dengan Set Hamil Trimester 2&3. Masa tu memang nak sangat cuba dan usaha dengan produk Shaklee ni sebab tak nak anak yang ke-3 nanti ada masalah ekzema jugak. 
.
.
Masa anak ke-2 tu, tanda-tanda ekzema keluar masa dalam tempoh berpantang. Sayu hati bila kulit yang lembut, putih & gebu dulu dah bertukar jadi merah-merah. Bila time panas jek, menggaru-garu. Macam tak boleh berpeluh, kalau berpeluh lagi teruk. Banyak aktiviti luar rumah terpaksa di hadkan. 
.
.
So, untuk berpantang anak ke-3 ni sebarang jamu memang tolak tepi. Doktor pun ada bekalkan vitamin masa anak ke-2 dulu.
.
.
Selepas rasa sendiri Set Hamil Shaklee tu, banyak sangat perubahannya, yang paling best badan bertenaga, hilang kejang kaki, hilang sembelit, bangun pagi pun senang walaupun kerap ke toilet, tidak mudah penat bila di tempat kerja dan malam plak ke kelas pengajian luar kampus walaupun tengah hamil. Memang terbaik!
.
.
Alhamdulillah.... anak ke-3 tiada masalah ekzema dan kulit pun cantik dan berjaya menyusukannya sehingga usia 2 tahun, hanya dengan vitaminShaklee.
.
.
Anak ke-4 pula, memang mengamalkan vitamin Shaklee dari awal kehamilan hingga sekarang usianya 6 bulan. Alhamdulillah dapat menyusu secara eksklusif selama 6 bulan pertamanya. Hanya dengan Set Menyusu Premium Shaklee. Memang terbaik sebab ia menyeluruh dapat membantu memenuhi keperluan nutrisi mama dan baby.
.
.
Alhamdulillah... yang paling penting tiada lagi masalah ekzema yang merisaukan. Kulit pun alhamdulillah cantik.
.
.
Syukur!






OMEGA GUARD

Omega Guard mempunyai Omega-3 yang bersifat anti inflamasi yang dapat mengawal keradangan kulit serta dapat menghaluskan kulit dan meningkatkan imuniti kulit terhadap jangkitan.


Rawatan Luar (Sapu). HERBAL BLEND

Boleh disapu pada tempat yang terdapat jangkitan eczema. Herbal Blend Shaklee sangat sesuai bagi mereka yang mempunyai masalah eczema kering dan kulit kasar. *tidak sesuai bagi eczema berair.





MEALSHAKE 

Meal Shakes  baik untuk pemulihan luka dan proses penggantian sel baru yang lebih sihat. Sel badan yang sihat memudahkan penyerapan nutrien dalam badan seterusnya memulihkan luka eczema dengan cepat.



********************************************************

Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Bukit mertajam,Bandar Perda dan Seberang Perai .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar yang anda cari


Dapatkan keahlian Shaklee secara percuma dengan pembelian dua botol VIVIX. Faedah menjadi ahli antaranya adalah dapat menikmati harga produk yang jauh lebih murah antara RM10-RM100 .



Cik azza
Email: azl1za@yahoo.com
Call/SMS/WhatsApp: 01132045363
COD Area: Bandar Perda,Bukit Minyak dan kawasan yang dipersetujui.
Previous
Next Post »