Skip to main content

SAKIT LUTUT AKIBAT AKTIF BERSUKAN - CIK AZZA POT PET.

DERITA AKIBAT SAKIT LUTUT .
Assalamualaikum.
Saya Nor Shahizan Rahimi bt Mohd Saad a.k.a Che Yan nak berkongsi kisah perjalanan "cinta Shaklee" saya mengenali Shaklee sudah lama cuma sikap acuh tak acuh dalam pengambilan vitamin membuatkan lambat benar Shaklee "menakluki" hati saya sepenuhnya. Setelah merasai #shakleeeffect yang sebenar selepas berpantang anak ketiga maka cinta saya pada produk Shaklee "jatuh berkali-kali" hasil bimbingan SID hebat bergelar "Ratu Vivix".
.

Image result for SAKIT LUTUT


Selepas Set Berpantang Premium Shaklee saya cuba untuk menyelesaikan masalah sakit lutut yang saya alami. Sebenarnya sakit lutut ini merupakan kesan jangka panjang yang saya alami hasil daripada penglibatan aktif saya dalam bidang sukan gimnastik peringkat sekolah dahulu.
.
Semakin menganjak usia kesan kecederaan yang lama dulu semakin terasa. Anak-anak pula semakin lasak dan memerlukan saya untuk bergerak aktif mengawal mereka. Semakin lama pergerakan saya semakin terganggu. Tugas sebagai guru memerlukan saya naik turun tangga. Setiap kali pergerakan turun dan naik tangga, lutut saya akan berbunyi seolah ada geseran dan bukan stakat itu sahaja, saya terpaksa "double step" kat tangga, maksudnya saya perlu jejak kedua-dua belah kaki untuk setiap anak tangga. Rasa sakit akan bertambah kronik apabila saya perlu ke tandas dan tandas pula jenis tandas cangkung.
.
Vitamin untuk "daily essential" memang sudah menjadi rutin. Setelah mebuat sedikit pembacaan dan meminta pendapat dari upline, maka untuk masalah lutut dan sendi saya ambil Vivix, Collegen, Ostemetrix dan Omega Guard.
.
Saya terus menjalani rutin kehidupan seperti biasa. Sampai satu masa saya tersedar yang saya sudah tidak sakit lutut lagi. Saya juga mendapati bahawa struktur kulit juga nampak lebih sihat. Lebih mengharukan apabila ada yang mengandaikan saya belum berkeluarga semasa menghadiri kursus sedangkan saya ibu kepada 3 orang anak. Bonus berganda apabila suami juga mula perasan yang kulit saya semakin halus. Katanya "masa bila pulak sayang selalu pakai losyen tak ada bau pun". Suami saya memang ada masalah dengan bau-bauan. tersalah bau biarpun bau itu wangi akan menyebabkan beliau sakit kepala dan menyebabkan saya memang sukar nak beramal dengan segala macam losyen.
.
Satu lagi perkara yang saya perasan ialah masalah alergik saya pada terung. Pada kebiasaannya setiap kali saya termakan terung, bahagian dagu dan sekeliling bibir saya akan ditumbuhi biji-biji halus yang mengandungi air dan kawasan kulit bahagian itu akan hitam serta lambat untuk sembuh. Baru-baru ini saya ada termakan kuah roti canai yang mengandungi terung. Memang masih ada rasa alergik itu tapi kali ini kawasan yang seringkali terganggu akibat alergik sekadar menjadi kering dan setiap kali mandi sel kulit mati di kawasan tersebut boleh di "wipe off".
.
Memang nawaitu saya nak ambil Set Sendi tu untuk masalah lutut saya. Tiba-tiba macam-macam bonus dan manfaat yang lain saya perolehi. Maka buat sekian kalinya saya "jatuh cinta" dengan Shaklee. Jom sama-sama berShaklee untuk meningkatkan kesihatan



Image may contain: 2 people, text



**********************************************************


Cik azza percaya produk Shaklee ini dapat membantu menambah baik kesihatan anda.Kalau anda ingin dapatkan suppliment Shaklee cik azza sediakan cara-cara untuk lebih menyenangkan anda..Insyallah


Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Bandar Perda, Bukit Mertajam, Bukit Minyak, KPJ Hospital , Seberang Perai .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar kawasan tersebut.

Cik azza
Email: azl1za@yahoo.com
Call/SMS/WhatsApp: 01132045363
COD Area: Bandar Perda,Bukit Minyak dan kawasan yang dipersetujui.

Comments

POPULAR POST

Atasi Penyakit Tangan Kaki Dan Mulut (HFMD) Sebelum Maut.

Beberapa minggu ini kita digemparkan dengan berita penutupan beberapa buah taska dan juga tadika dimalaysia akibat jangkitan HFMD ataupun Penyakit Tangan,Kaki dan juga mulut.Tidak ada dalam kalangan ibu bapa yang sanggup melihat anak masing-masing sakit kan?Hati hanya allah je tahu bagaimana perasaan kita bila anak merengek sentiasa kerana kurang sihat terutamanya hati seorang ibu. Penyakit tangan, kaki dan mulut juga dikenali sebagai Hand, Foot and Mouth Disease (HFMD) adalah penyakit yang sering berjangkit dalam kalangan kanak-kanak disebabkan jangkitan virus daripada kumpulan enterovirus. Ia merebak melalui sentuhan secara langsung dengan air liur, cecair hidung, cecair lepuh (blister) dan najis pesakit. Ia juga boleh merebak melalui sentuhan pada permukaan objek atau alatan permainan yang tercemar dengan virus ini. Penyakit ini boleh menjangkiti sesiapa saja terutama kanak-kanak bawah umur lima tahun. Jangkitan ini biasanya disebabkan amalan kebersihan diri kurang ba

TANDA BATU MERIYAN JATUH-CIK AZZA POT PET.

Batu meriyan????apa tu?cik azza nak cerita lebih-lebih pun cik azza bukan pandai sangat pasal batu-batu nie,tapi apa yang cik azza selalu dengar benda nie ibarat nyawa untuk seorang wanita terutama wanita yang baru sahaja melahirkan anak,tak kisah lah anak keberapa sekali pun.cik azza boleh cakap macam  "tempat peranakan kita aka pintu rahim atau nama omputehnya G-spot"... entah lah..  Tapi bagi kaum hawa yang dah beranak mesti tahu akan batu meriyan...dan  kena ambil tahu kalau sayangkan diri kita..orang tua2 selalu cakap "kena jaga tem pat tu nanti laki lari"ambil kau dengar je laki lari alamak macam bahaya je nie...haaaaaaa cakap la kalau sayang,setia, dia sanggup terima seadanya,tapi kita kena la beringat juga sebab sayangkan dia la kita kena jaga diri kita sendiri untuk orang tersayang,untuk anak-anak. Pengalaman cik azza sendiri melahirkan anak sulung memang tak tahu apa2 pun,selepas melahirkan cik azza kena jaga nifail sebulan dekat ho

TEKNIK MENERAN YANG BETUL- WANITA HAMIL HARUS TAHU.-CIK AZZA POT PET

Hari nie azza nak kongsi macam mana teknik meneran yang betul.. kadang-kadang kita nie walaupun anak dah ramai tapi jarang ambil tahu kan..apa yang kita tahu masuk labour room nak cepat-cepat teran je kan..ye lah..sakit dok tahan contraction lagi,mana dok kena seluk lagi..dah tak fikir dah teknik-teknik nak meneran nie buang masa je kan.. rasanya semua wanita takut,bimbang kan kalau ada koyak masa nak melahirkan,tambahan koyakan pada bahagian (perineum) atau kena gunting(episiotomy)..aarrrrrr ngeri kot. masa tu mesti fikir berapa la aku kena jahit nie dan macam-macam lagi lah. "Kebiasaanya mesti dah lupa teknik nak meneran dengan betul ketika bersalin.. untuk pengetahuan mommy2 semua teknik meneran yang betul dan pemakanan yang baik dapat mengelakkan koyak kan semasa kelahiran"  Angkat kepala sehingga mencecah dada.   Mata pandang ke perut.  Tangan pegang pergelangan kaki.   Elakkan mengeluarkan suara ketika meneran. Simpan tenaga untuk  m

PENANTIAN UNTUK HAMIL SELAMA 2 TAHUN BERAKHIR SELEPAS IKHTIAR DENGAN SET KESUBURAN SHAKLEE.

Assalamualaikum dan salam sejahtera . Saya Norshahidah Saffana binti Mohd Nor. Seorang Jururawat dan ibu kepada 2 orang anak iaitu Iyad Dzulfiqar 3tahun dan Idlan Harith 21hari. . Testimoni kali ini saya ingin kongsikan tentang penantian saya untuk hamil selepas 2tahun perkahwinan saya dan suami Mohd Ikhtisyamuddin bin Abd Rashid. . Saya dan suami diijabkabulkan pada 03 Mac 2012. Sejak dari tarikh kami diijabkabulkan,saya berusaha untuk mendapatkan zuriat yang pertama memandangkan ramai diantara rakan sebaya saya telah disahkan hamil. . Setiap bulan saya mengharapkan ada berita baik. Sehinggakan setiap hari saya mengadu kepada suami yang saya inginkan zuriat pertama. . Setelah hampir setahun lebih berusaha,saya terbaca testimoni set kesuburan Shaklee di laman sosial dan saya nekad untuk mencubanya.  . Saya terus mencuba Set Kesuburan Shaklee iaitu ESP dan GLA untuk saya,manakala Vitamin E dan Zinc untuk suami. Saya dan suami memang konsisten amalkan set kesuburan ini. . Pada Ogos 2013

NENEK UMUR 70AN MATA CANTIK SEPERTI 20AN - CIK AZZA POT PET.

SUPERMOM SHAKLEE STORY MUSIM KE 3 TESTIMONI 44: SABARIAH ABDUL RAHMAN [DAH TAK PERLU PEMBEDAHAN KATARAK SELEPAS AMALKAN MEGADOSE DAN CAROTOMAX] . Assalamualaikum dan salam sejahtera. . Saya Sabariah Binti Abdul Rahman, berusia 74 tahun. Saya baru menjalani pembedahan katarak mata kanan pada 8 Disember 2016 yang lalu. Pembedahan mata kiri pula dijadualkan pada 9 Januari 2017. . Selepas pembedahan pertama, saya mengambil Vivix dan Carotomax secara megadose bagi tujuan pemulihan. Namun kesan lain yang saya dapat selepas pengambilan secara megadose itu, saya tidak lagi perlu menjalani pembedahan untuk mata kiri kerana didapati mata semakin sihat. . Lebih menggembirakan, selepas sebulan dibedah, sewaktu pemeriksaan susulan di Pusat Katarak MAIWP, didapati power kedua-dua mata saya semakin menurun dengan banyak. . Alhamdulillah, saya kini masih dalam proses pemulihan disebabkan faktor umur yang semakin meningkat. Saya juga masih

GOLDENHAR syndrome?apa itu goldenhar syndrome?TANDA-TANDANYA?

Cik azza pernah berkongsi mengenai sindrom golden Har sebelum ini namun masih ramai yang memandang serong dan menganggap anak seperti ini tidak harus dipandang serius,masih ramai diluar sana tidak mengambil peduli apakah itu sindrom Golden Har. Dan perkongsian cik azza hanya untuk bercerita pengalaman dan bukanya meraih simpati. Pada sesiapa yang pernah membaca entry cik azza sebelum ini,cik azza  mempunyai seorang anak yang menghidap Sindrom Golden Har dan sekarang tahun 2018 telah berusia 6 tahun alhamdulilah sudah bersekolah dan tahun depan akan melangkah kepada dunia baru,persekolahan yang lebih mencabar. Dia membesar seperti anak normal seperti anak yang sebaya dengannya,mempunyai IQ yang normal tidak terlalu bijak dan tidak juga terlalu rendah rendah IQ nya.Cuma di sini yang membezakan Nifail(anak cik azza) dengan kanak-kanak lain adalah dari segi fizikal ataupun struktur muka,telinga,mata dan paling ketara adalah percakapanya. Mungkin di MALAYSIA tidak ramai yg tahu ap

RAHSIA KEBATINAN SEORANG WANITA,NYAWA SEORANG WANITA.

Cik azza pasti ramai wanita zaman sekarang jarang mengambil tahu perihal semua ini,ada juga yang tak pernah dengar batu meriyan nie..Betol dak? Sebabnya ada juga wanita selepas bersalin mengalaminya ada juga tidak cik azza sendiri pun tak pasti..Ye la dah tak tahu batu meriyan itu apa mana la nak tahu sakit macam mana kan.. Kalau tanya doktor pun diorang tak boleh bagi jawapan yang tepat ,pendapat cik azza hanya bidan yang yang betul-betul tahu sahaja boleh tahu apa itu batu meriyan dan juga cara mengangkatnya,bukan semua bidan boleh ye ingat tu..Kadang-kadang ramai juga dari spa mengaku boleh mengangkat batu meriyan,tapi bagi cik azza ngeri juga la sebabnya kalau salah tolak sakit kita sendiri tanggung menangis kau nanti ye.. Dekat mana kedudukan Batu Meriyan? Kalau kita tengok betul-betul ia berada dihijung dasar lubang faraj wanita.Terdapat satu tempat dimana kedudukan Batu Meriyan ini tinggal iaitu kawasan berlubang kecil. Sebab itu lah bagi wanita selepas melahirkan

JUS ANGGUR UNTUK KESUBURAN SUAMI ISTERI

Ingat lagi masa mula-mula kahwin dulu dapat la soalan dari mak cik-makcik bawang yang kepoci "eh tak dak isi lagi ka"?Dah pergi mengurut ke"?Lambat sangat awat tak ada isi lagi ada masalah ke"?. Aduh baru 5 bulan kot kahwin sabar la mak cik oooiii ingat buat anak malam nie esok buncit ke?tapi nie ayat dalam hati je la..hihihi Kejap lagi kalau menjawab susah pulak kan.Jawapan paling WIN tak ada rezeki lagi 2-3 tahun tanya jawapan itu dah tetap ada dah serasi orang kata. Siapa yang sesuai minum jus ini? Mereka lelaki & wanita :- 1) Sukar hamil 2) Masalah haid 3) Senggugut kuat 4) Mudah keguguran 5) Rahim tidak kuat 6) Ada endo, cyst, PCOS atau fibroid vivix shaklee boleh memperbaiki sel dari unit yang paling kecik sekali (DNA). membantu ovum dan sperma berkualiti. kandungan resveratol yang sangat tinggi bertindak sebagai anti oksidan. fungsi resveratol melindungi telur Yang belum atau hampir matang daripada rosak. vivix

Cara Order Vivix Shaklee,Promosi meletop Beli 6 Botol Percuma 1 Botol.

Vivix promosi suatu dunia menantinya oleh setiap peminat tegar yang memang tahu akan kebaikan vivix yang tengah berhantu ini,Vivix promosi anda beli 6 botol vivix dan anda akan dapat 1 botol lagi secara percuma ingat ye PERCUMA tau.. Berduyun-duyan orang yang akan merebut peluang ini apabila tiba waktu promosi ini Hubungi cik azza dengan segera jika anda tidak mahu melepaskan peluang dan nikmati sendiri bagaimana vivix akan menghantui hidup anda. www.wasap.my/601132045363 Bulan Ogos bulan kemerdekaan dimana untuk peminat vivix yang selama ini hanya membaca sahaja,hanya memerhatikan sahaja cik azza buka peluang keemasan ini untuk hangpa nak cuba kehebatan vivix ini yang memang tiada tandingan lagi,Peminat tegar vivix yang memang setia sekarang peluang anda membuat Pembelian vivix Beli 6 Botol dan anda akan dapat lagi 1 Botol Percuma. Klik Dibawah untuk membuat Pembelian secara Online kami: Tawaran ini hanya berjalan sehingga Ogos 2018 sahaja dan jika anda tanya bila lag

PETUA KEKAL BAHAGIA SUAMI ISTERI - CIK AZZA POT PET.

Assalamualaikum.. Lumrah dalam hidup berumah tangga tidak pernah ada masalah dan berselisih faham kan, kalau 10 tahun kahwin tapi tak pernah bermasam muka cik azza tabik springggg juga la.Pasangan mana yang tidak pernah bergaduhkan sedangkan lidah lagi tergigit inikan pulak suami isteri kan.Macam lagu P.Ramlee tu. Lumrah dalam hidup bersuami isteri ada masam,manis,pahit,kadang-kadang pedas sangat namun semua itu ditelan dengan hadapi dengan cara yang baik dan sepatutnya. Apa yang membezakan semua itu adalah bagaimana cara untuk menbina, dan melayari semua bahtera yang kita sendiri bina ini.  Petua Rumahtangga Kekal Harmoni 1. Jangan Berhenti Dating Perkara yang haram sebelum nikah kini menjadi halal. Mengapa harus dihentikan? Tetaplah jaga keharmonian dengan bercinta selamanya. Perkara ini akan menjadi acara saling mengenal lebih dalam, satu sama lain yang penuh dengan kemesraannya. 2. Jangan Perbesarkan Masalah Kecil Di awal perkahwinan adalah sesi suai k