ALASAN KENAPA SUKAR HAMIL? CIK AZZA POT PET.


Anak adalah anugerah terindah dalam kehidupan selepas berumah tangga,Selepas sahaja mendirikan rumah tangga setiap wanita tidak akan terlepas dari pertanyaan hikmat ini 
"Bila nak ada anak".
"Hampa nie rancang apa lama2 sangat"
"Eh anak sorang je ke"
"P la berubat kalau lambat sangat"

Namun apa yang boleh disimpulkan hanyalah bersabar dan terus bersabar,mungkin bagi seorang lelaki diorang jarang kena soalan macam nie tapi kalau perempuan bohong la kalau tak pernah dapat soalan macam nie kan,termasuk lah cik azza sendiri..Walaupun dalam masa singkat cik azza dah hamil tapi soalan cepumas nie tetap ada juga,padahal baru 4 bulan kawin kot.Tapi ikhlas cakap cik azza sendiri berkali-kali beli pregnency test tanpa pengetahuan suami dan tiap kali test negatif cik azza akan buang..Sedih sangat2 bila "line merah" tak muncul.

Namun semua itu adalah lumrah hidup dalam kehidupan dan dalam keadaan kita tanpa disedari tabiat dan gaya hidup kita selama ini punca masalah sukar hamil. Mengubahnya kepada positif, siapa tahu selepas ini memiliki zuriat sendiri bakal menjadi kenyataan. Amin.


FAKTOR KENAPA SUKAR HAMIL


Image result for Salah isteri tidak hamil shaklee



Tahukah anda menggunakan pelincir yang salah semasa memgadakan hubungan intim boleh mengurangkan peluang untuk hamil. Semua gel pelincir boleh rosakkan sperma. Cara terbaik untuk baiki hubungan, tingkatkan pelincir semulajadi anda. Lakukan lebih banyak foreplay sebelum memulakan seks. Seterusnya lebih banyak pelincir semulajadi terhasil untuk bantu sperma terus hidup


Simpanan sperma.  Ada pasangan silap tanggapan bahawa dengan mengelakkan hubungan seks dalam masa sebulan dapat menjimatkan sperma. Ini adalah silap besar! Memang benar, jika simpan sperma, anda mungkin lebih banyak waktu diperlukan. Tetapi kebanyakan sperma sudah lemah dan lembap serta tidak mampu senyawakan telur wanita. Untuk hamil, sperma yang segar diperlukan.



Vitamin C. Sangat bagus untuk tingkatkan kesuburan. Ia boleh memperbaiki cecair serviks. Cecair ini berfungsi mengangkut sperma ke dalam serviks dan ke rahim. Tanpanya sperma tak mampu hidup lebih lama. Namun jangan ambil berlebihan sebab dikhuatiri akan  menyebabkan kekeringan serviks pula. Dinasihatkan ambil tidak lebih 1000mg vitamin C setiap hari


Tekanan.  Bila ada yang bertanya dan mengatakan “relaks la” ini sebenarnya akan menambah lagi tekanan. Lakukan lah terapi ketawa daripada paksa diri untuk bertenang



Makanan.  Wanita yang hamil tahu apa makanan yang patut dijauhi, tetapi wanita yang sedang cuba untuk hamil tidak tahu. Sebab ramai tak nak ambil tahu. Contohnya, jauhkan ikan yang mengandungi merkuri yang sangat tinggi namun jangan elak semua ikan kerana ada ikan yang yang kaya dengan protein, vitamin D dan asid lemak Omega-3 yang bagus.



Minuman berkafein. Ada kajian mengatakan secawan kopi sehari sudah cukup memgurangkan peluang sehingga 50% wanita untuk hamil dalam tempoh 12bulan. Jadi, pengemar kopi sila ambil perhatian ya.



Ubat-ubatan yang mesti dijauhi orang lelaki. Ada ubat-ubatan yang biasa diambil oleh lelaki seperti ubat rawat ulser, masalah gastrik juga ubat tekanan darah tinggi ada kesan buruk pada pengeluaran sperma juga kesuburan. Amalkan suplemen lebih baik, contohnya zinc complex, C dan E yang mengandungi selenium.


ADAKAH CARA MENINGKATKAN KESUBURAN?

Menurut kajian yang dijalankan oleh "Harvard Medical School" terdapat 18000 wanita mendapati bahawa pengambilan multivitamin sekurang-kurangnya akan membantu mengelakkan masalah ovulasi sehingga 40% berbanding dengan wanita yang tidak mengambil multivitamin.

Sekiranya anda menpunyai masalah ketidaksuburan cik azza sarankan agar anda mengambil SET KESUBURAN SHAKLEE bagi meningkatkan kesuburan suami isteri secara optima.






















Untuk Sang Isteri

  •  GLA  Complex - Menstabilkan hormon. Mengatur period agar teratur. 
  • Energizing Soy Protein (ESP protein) – Mengandungi  isoflavone, sangat penting untuk hormone wanita iaitu estrogen, menstabilkan hormon juga tingkatkan tenaga sewaktu bersama.


  •  BComplex – Ia mengandungi folik acid. Bagus untuk pembentukan janin juga sistem reproduktif yang sihat. Kebiasaan bagi pasangan yang sedang mencuba untuk hamil, jika buat pemeriksaan , doktor akan beri folic acid.
  • Alfalfa - Mengatasi masalah keputihan dan jangkitan kulat (boleh menjejaskan hubungan suami isteri).

Untuk Sang Suami
  • Zinc complex – Meningkatkan nafsu seks,  Meningkatkan hormon testosterone dan meningkatkan kiraan sperma. Sangat penting dalam kelanjar prostat. 
  • Vitamin E – Melindungi juga menghasilkan sperma yang sihat dan aktif.



Image result for vitamin e shaklee






 Cik azza adalah Pengedar Sah Shaklee
  (ID: 1217675)

 Kalau ada yang berminat atau ingin bertanya soalan jangan malu-malu kucing hubungi cik azza  

http://www.wasap.my/01132045363 .

 Email : -azl1za@yahoo.com

Blog :- http://azzaazyra.blogspot.my

Fan Page :- https://www.facebook.com/Dunia-cantik






ATAU.

Boleh je klik SET KESUBURAN SHAKLEE dan membuat pembelian terus dengan shaklee penghantaran melalui GDEX atau CITYLINK akan terus dihantar kealamat anda,mudahkan.

JANGAN LUPA 

Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar BANDAR PERDA, BUKIT MERTAJAM dan SEBERANG PERAI.saya merupakan pengedar yang anda cari























 

Previous
Next Post »