TAK NAK CEPAT GEMUK?? - CIK AZZA POT PET




Bukan mudah menyediakan makanan seimbang, sihat untuk badan dan yang penting dapat menghindari penyakit memudaratkan. Lebih-lebih lagi pemakanan tak seimbang boleh jadi penyumbang terbesar kepada masalah kegemukan. Pengambilan makanan berkalori lebih daripada keperluan badan juga penyebab utama masalah ini.


Image result for penyediaan makanan



1. Tolonglah rajin buang lemak daging dan kulit ayam
Ada orang takut makan ayam lantaran ada begitu banyak lemak di dalamnya. Padahal anda boleh menghindarinya dengan cara pengolahan yang baik. Antaranya buang lemak pada daging dan kulit ayam. Cara merebus dan panggang juga dapat mengurangkan lemak.


2. Basuh dahulu buah dan sayur segar sebelum 'ngap'
Elakkan merendam buah-buahan dan sayur-sayuran, sebaliknya gunakan air bersih yang mengalir untuk mengurangkan pencemaran makanan. Ini kerana bahan mentah termasuk air dan ais boleh tercemar oleh bakteria dan bahan-bahan kimia berbahaya.


3. Jangan kedekut (kecil) potong buah dan sayur
Ini akan membuatkan sayur itu cepat masak dan daun sayur itu boleh menghilangkan khasiat makanan itu.


4. Kekalkan khasiat ubi kentang dan keledek
Khasiat ubi kentang ini lebih terjamin apabila anda masak bersama kulit. Tapi pastikan anda membasuh dengan bersih sebelum memasaknya.


5. Pastikan air mendidih & minyak panas sebelum goreng
Jika anda masak sayuran berdaun hijau jika air atau minyak tidak terlalu panas akan mengubah warna dan bentuk sayuran. Sediakan ketulan ais untuk memastikan kepanasan suhu sayur yang dikeluarkan dari air panas dapat turun dengan serta merta. Ini boleh hentikan proses sayur menjadi terlebih masak dan sayur lebih rangup rasanya.


6. Kurangkan garam, gula dan bahan pengawet
Gunakan bahan semula jadi untuk menambah rasa masakan. Ini lebih selamat dan terjamin dari segi kesihatan tanpa bahan-bahan pengawet atau penambah rasa.


7. Tak payah ulang banyak kali guna minyak masak sama
Minyak masak yang digunakan berulang kali tahap kelikatan hidrokarbon di dalam minyak masak meningkat dan menyebabkan salur arteri tersumbat, hipertensi dan merosakkan hati.


Mak-mak kena rancang hidangan bagi memastikan keluarga tersayang sentiasa mengambil makanan seimbang dan berkhasiat. Banyakkan hidangan yang dimasak menggunakan cara seperti panggang, rebus, kukus, bakar dan kurangkan makanan berminyak dan makanan yang digoreng.

@Mingguan Wanita



Nak lagi terbaik ke idok cik azza nak suggest sesuatu nie..Produk yang cik azza selalu guna untuk kehidupan suri rumah cik azza..Memang terbaik lah...nanti kalau ada rezeki cik azza buat video bagi hampa tengok..Cik azza guna sebab itu la cik azza suggest dekat hampa..siap bawa balik dekat mak lagi...hahaha..seronok orang tua tu dekat kampung..hihi


JENG!!!!!JENG!!!!JENG!!!!

Basic H Shaklee merupakan pencuci organik selamat yang tidak bertoksik,  tanpa gas beracun, tanpa bahan kimia berbahaya, tanpa bahan pewangi dan klorin serta mempunyai PH yang seimbang.
Antara kegunaan Basic H Shaklee ialah:
Basic H Shaklee Sebagai Pencuci
Image result for basic h shaklee
  1. Mencuci peralatan memasak, dinding, tandas,lantai
  2. Menghilangkan kesan gris dan minyak
  3. Mencuci dan merendam baju bayi(tidak berbau walaupun direndam sehingga 5 hari!)
  4. Rendam buah dan sayuran untuk keluarkan segala wax pada buah dan kotoran pada sayur-sayuran
  5. Rendam & basuh mop agar mop tak berbau
  6. Mop lantai. Masukkan 2 titik dalam air, dan gunakan untuk mengemop lantai.
  7. Basuh kereta. Saya basuh kereta dengan Basic H. Bahagian dalam kereta pun saya spray guna campuran BH.
  8. Kalo kulit gatal2, mandi dengan air campuran Basic H.

Basic H ni memang la tersangat-sangat best dan pelbagai guna. Memang wajib ada di setiap rumah. Ala-ala first aid alaf baru la gitu. Kalau nak cerita tentang kehebatan Basic H 1001 malam pun tak habis. Kalau nak tahu kena la cuba sendiri. Anda mesti akan jatuh cinta dengan kelebihannya..:)

Haaaaaaaa dah habis bahagian mencuci makanan kan..kalau la sahabat-sahabat nak cepat hadam dan tak nak lemak dalam perut tu terseksa sebab berhimpit himpit dekat lapisan lemak,apa kata lepas je makan terus bagi cair lemak tu,tak payah nak tunggu lama-lama
hasilnya badan kekal maintain je..dengan syarat kena la minum air yang banyak..aaikkkk
air kosong tau bukan "ais kosong" #say no to ais kosong..hahahaha

ada yang nak cuba OMEGA GUARD tak??????Best????Best la harga pun mampu milik..siap cik azza konsultasi percuma lagi tau..mana nak dapat??Habaq mai sini.




1. Mengimbangi perubahan dalam kepekatan hormon wanita yang menyebabkan PMS.

2.   Membantu meningkatkan kesuburan.

3.   Pengambilan secara berterusan memyerikan kulit, kulit lebih licin dan kemerah-merahan.

4.   Mencegah penyakit saluran darah dan strok

5.   DHA dan EPA mampu menentang trombosis

6.   Merendahkan kepekatan darah dan tekanan  darah tinggi.

7.   Melicinkan saluran darah dan peredaran darah lebih lancar

8.   Mengekalkan tekanan darah normal

9.   Mengurangkan ketegangan dileher atau sakit kepala

10. Merendahkan kolestrol

11. Menghindarkan  pembekuan darah didalam badan.

12. Mengawal masalah obesiti

13. Mencegah arteriosclerosis, myocardial infacrtion

14. Membantu mengurangkan risiko penyakit jantung

15. Membantu tumbesaran  dan perkembangan otak janin

16. DHA merupakan nutrien utama untuk otak, sistem saraf dan retina. Ianya penting dalam 3 bulan terakhir       perkembangan otak janin semasa dalam kandungan.

17. DHA meningkatkan keupayaan ingatan dan pembelajaran.

18. Mencegah penyakit alzheimer.

19. Memelihara penglihatan dan pendengaran dan  mencegah migrain.

20. Meningkatkan sistem imun dan menyihatkan paru-paru.

21. Membaiki alahan kulit, psorisis, demam hay, bronkitis, penyakit lelah, hepatitis, SLE (lupus    
      erythematosus) dan penyakit buah pinggang.

22. Menentang kanser paru-paru, payudara, prostat dan kolon.

23. Meningkatkan enterogastritis, merangsang hati selepas pembedahan.

24. Membantu pankreas pesakit kanser untuk berfungsi dengan lebih efektif.

25. Memelihara fungsi-fungsi sendi (arthritis) 

26. Paras asid lemak omega-3 larut dalam tisu rawan. Oleh sebab itu ia boleh mencegah kemusnahan enzim         yang membentuk tisu rawan.

27. Memelihara fungsi-fungsi sendi dan membaiki gout dengan berkesan.

28. Mencegah insomnia dan mengurangkan tekanan.

29. EPA dan  DHA berupaya menstabilkan emosi dan membantu dalam perkembangan kesihatan mental             seperti kemurungan, tekanan, kebimbangan (anxiety), neurasthenia, insomnia, autisme, kanak-kanak
      hiperaktif dan penyakit schizophernia.


Banyak lagi nie kalau nak list semua..nak tahu kena la cuba,baca saja tak jadi apa..hihihi
Jom no cik azza ada dibawah tunggu lagi...rugi hampa tau.


SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR 
CIK AZZA.

FB :Sutera azyra
Fan Page : Dunia Sihat
Hubungi : 01132045363
Email :azl1za@yahoo.com
Cik azza buat pos ke seluruh malaysia setiap sabtu serta shaklee melalui online.
COD shaklee : Bukit Mertajam,Bandar Perda,KPJ Hospital, dan area Berdekatan..Insyallah

Previous
Next Post »