Skip to main content

KENCANGNYA PAYUDARA MAK CIK APA RAHSIA - CIK AZZA POT PET.

Usia belum terlalu tua, tetapi payudara kok rasanya sudah tidak sekencang dulu lagi? Pakaian dalam yang anda kenakan terasa tidak pas dikenakan, posisinya pun terlihat menurun. Ah, benar-benar tidak sedap dipandang!
Hm... payudara yang ken dur atau turun bisa jadi disebabkan oleh kebiasaan Anda memakai bra, pola makan yang salah, atau gaya hidup yang kurang sehat. Ada beberapa kebiasaan yang menyebabkan payu.da ra cepat kendur, dan perlu Anda ketahui berikut ini:

Image result for PAYUDARA KENDUR
1. Anda memakai bra dengan ukuran yang salah
Berbagai studi menunjukkan bahwa bra yang tidak menyokong payudara dengan baik, entah karena salah ukuran atau modelnya kurang cocok untuk bentuk payudara, bisa menyebabkan payudara cepat kendur. Pastikan memilih bra dengan ukuran yang pas, dan cup-nya benar-benar mampu melindungi dan menyangga buah dada dengan baik.

2 Anda tidak melindungi payudara dari sinar matahari
Hm... apa hubungannya, ya? Bukankah kulit wajah yang harus dilindungi dari sinar matahari? Ternyata tidak. Jika Anda senang berenang, jalan-jalan ke pantai, atau ke tempat-tempat outdoor lainnya, pastikan untuk mengoleskan sunscreen di seluruh tubuh. Tak terkecuali payudara. Paparan sinar matahari bisa menyebabkan payudara cepat kendur akibat kulit yang mengalami penuaan diri.

3. Anda kurang banyak mengonsumsi air putih
Masih kurang percaya dengan dahsyatnya manfaat air putih? Alasan yang satu ini mungkin akan membuat Anda mulai berlatih minum air putih lebih banyak. Karena jarang minum air bisa membuat kulit Anda tampak kasar dan mengkerut, dan hal ini tak hanya terjadi pada kulit wajah, tetapi juga pada payudara.

4. Anda merokok
Sebuah studi yang telah berlangsung selama delapan tahun mendapati bahwa merokok bisa menyebabkan payudara cepat kendur. Apa sebabnya? Karena asap rokok bisa memecah elas.tin, sejenis protein yang memberikan kekenyalan pada kulit. Seperti Anda ketahui, kulit yang kenyal akan memberikan penampilan yang segar dan muda.

5. Berat badan Anda turun-naik
Pernah dengar istilah diet yo-yo? Inilah diet yang dilakukan dengan cara yang kurang tepat, sehingga berat badan yang sudah turun bisa cepat naik lagi. Lalu turun lagi ketika Anda mulai diet ketat lagi, dan seterusnya. Jika berat badan Anda dibiarkan turun-naik berulangkali, payudara bisa cepat ken.dur. Kulit Anda kehilangan elastisitas ketika diregangkan. Dan ketika berat badan Anda turun, bagian pertama yang akan menyusut adalah payudara.Mengapa? Karena kandungan utama payudara adalah lemak.


Payudara Sihat Dengan VIVIX SHAKLEE

Image result for VIVIX ANJALKAN ASET WANITA

Vivix SHAKLEE telah membuktikan mereka yang amalkan akan mendapat kesan pada kulit yang sangat SUPERB! Kulit yang bermasalah, yang nak dapatkan kesan yang lebih cepat, memang sesuai sangat amalkan VIVIX SHAKLEE ni.


Vivix Shaklee ni adalah agen anti penuaan yang terbaik. Ia melambatkan proses penuaan dan membaiki kulit di peringkat DNA. Sebab itu Vivix ini sentiasa mendapat tempat di hati mereka yang amat menitikberatkan kecantikan. Antara cara VIVIX Shaklee menjadikan kulit makin cantik dan baik :

1) Memperbaiki DNA :
Proses penuaan berlaku apabila DNA kita rosak akibat radikal bebas.Vivix membantu dalam memperbaiki sel DNA kita dan melambatkan proses penuaan.


2) Memperbaiki tenaga sel :
Apabila penuaan berlaku, sel tubuh kita akan kehilangan banyak tenaga. Ini akan mengurangkan fungsi sel. VIVIX Shaklee membantu memperbaiki sel badan dan menguatkannya untuk mengembalikan keremajaan kulit.


           ****************************************************









NAK SET KENCANG ? LEPAS NIE MESTI CIK ABANG DUDUK DALAM BILIK AJA..HAHAHA

KLIK PAYUDARA KENCANG UNTUK ORDER TERUS MENERUSI SHAKLEE SYSTEM TUNGGU JE DIRUMAH NANTI SAMPAI..HIHI



Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Bandar Perda, Bukit Mertajam, Bukit Minyak, KPJ Hospital , Seberang Perai .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar kawasan tersebut.

Cik azza
Email: azl1za@yahoo.com
Call/SMS/WhatsApp: 01132045363
COD Area: Bandar Perda,Bukit Minyak dan kawasan yang dipersetujui.



Comments

TAJUK VIRAL

Peritnya angin dalam badan ketika hamil.-CIK AZZA POT PET

"Erkk..erkk..aduh banyaknya angin aku ni. Tak selesa rasa perut, kepala pun sakit,belakang sakit sangat menyucuk-nyucuk je..nak sapu minyak panas dekat perut kesian baby..
Nak tunggu babah balik lambat lagi..Tahan je sakit nie...

Rasanya masalah angin dalam badan bukan sahaja menyerang ibu hamil kan..Tapi semua orang pernah merasainya..tahu tak setiap orang akan mengeluarkan antara satu hingga 
empat liter gas setiap hari dan mengeluarkan gas kira-kira 14 hingga 23 kali sehari.

Masalah angin ketika hamil adalah suatu perkara normal bagi ibu hamil.Pedih ulu hati adlah salah satu simptom angin dalam badan ini berpunca dari pengaliran cecair berasid dari dalam perut ke bahagian esophagus.Namun begitu ia tidaklah bahaya kepada bayi dalam kandungan.







Mengapa badan akan menghasilkan lebih banyak angin semasa mengandung?
Ini kerana kadar progesteron dalam badan ibu meningkat jauh lebih tinggi ketika hamil berbading normal.

Semakin kehamilan itu meningkat usianya, rahim akan semakin membesar dal…

TANDA BATU MERIYAN JATUH-CIK AZZA POT PET.

Batu meriyan????apa tu?cik azza nak cerita lebih-lebih pun cik azza bukan pandai sangat pasal batu-batu nie,tapi apa yang cik azza selalu dengar benda nie ibarat nyawa untuk seorang wanita terutama wanita yang baru sahaja melahirkan anak,tak kisah lah anak keberapa sekali pun.cik azza boleh cakap macam "tempat peranakan kita aka pintu rahim atau nama omputehnya G-spot"... entah lah.. 



Tapi bagi kaum hawa yang dah beranak mesti tahu akan batu meriyan...dan kena ambil tahu kalau sayangkan diri kita..orang tua2 selalu cakap "kena jaga tempat tu nanti laki lari"ambil kau dengar je laki lari alamak macam bahaya je nie...haaaaaaa cakap la kalau sayang,setia, dia sanggup terima seadanya,tapi kita kena la beringat juga sebab sayangkan dia la kita kena jaga diri kita sendiri untuk orang tersayang,untuk anak-anak.Pengalaman cik azza sendiri melahirkan anak sulung memang tak tahu apa2 pun,selepas melahirkan cik azza kena jaga nifail sebulan dekat hospital..Kiranya penjagaan pa…

BENGKAK KAKI (EDEMA) TANDA AWAL PENYAKIT BUAH PINGGANG.

Antara punca utama bengkak kaki dikalangan warga emas yg berumur 60 tahun ke atas ialah pembuluh darah yg kurang berfungsi dgn baik. Pembengkakan kaki/edema terjadi akibat pengumpulan cecair (yg terperangkap dalam tisu) atau kecederaan tisu/sendi.

Pembengkakan kaki/edema yg dihasilkan oleh pengumpulan cecair dalam tisu dikenali sebagai perpheral oedema. Antara puncanya adalah :
Kegagalan ginjal/buah pinggangPenyakit jantungPembuluh darah kurang berfungsi Sistem limfa yg tersumbatPenyakit buah pinggangUbat tahan sakitUbat-ubatan utk rawatan kemurungan, diabetes & darah tinggiDuduk atau berdiri terlalu lamaDarah beku dibahagian kakiPembengkakan kaki akibat kecederaan sendi atau tisu biasanya sakit & mungkin disebabkan oleh : Tendon Achilles yang terputus/cederaKoyakan ligamen pada lututPatah tulang kaki,betis atau buku laliPenyakit GoutOsteoarthritisRheumatoid ArthritisLutut yang terseliuhBAGAIMANA EDEMA BOLEH TERJADI?
Sebenarnya ramai mengalami edema terutamanya mereka yang ada mas…

TANDA RAHIM WANITA JATUH YANG MENJADI PUNCA KESUKARAN UNTUK HAMIL

Assalamualaikum.. Pernah dengar cerita pasal rahim jatuh?Selalunya berlaku kepada ibu yang baru lepas bersalin Ada tak ibu-ibu pernah periksa? Yang belum berkahwin pun boleh periksa tau..
Masalah rahim jatuh ini amat bahaya sekiranya tidak dirawat seawal mungkin.


Punca-punca rahim turun
Jatuh terhentak yg kuatAngkat benda yg beratTidak berpantang dengan baik selepas bersalin

WASPADA BAHAYA DARAH TINGGI SELEPAS BERSALIN.

Ibu mengandung selalu ambil berat bahaya darah tinggi sebelum bersalin. Selepas bersalin mereka jarang untuk selalu periksa tekanan darah kerana beranggapan tekanan darah selepas bersalin pasti akan normal. Dulu darah tinggi kerana mengandung sahaja. Selepas bersalin , kita digalakkan untuk berpantang dan tempoh berpantang kita juga kena pastikan kita makan makanan berkhasiat, berzat untuk pastikan tekanan darah kita stabil.



Bahaya Darah Tinggi Selepas BersalinIni mungkin kesan sampingan suntikan epidural atau anestesia spina, dan anda mungkin mengalami sakit kepala yang teruk bila anda duduk atau berdiri. Dalam 72 jam pertama selepas bersalin, sakit kepala yang teruk juga mungkin tanda pra-eklampsia, bersama dengan penglihatan kabur dan/atau berasa loya. Tekanan darah tinggiTekanan darah anda patut diambil dalam masa enam jam pertama selepas bersalin. Jika angka di bawah (diastolik) melebihi 90, ini mungkin tanda anda mengalami pra-eklampsia dan berisiko menghidap eklampsia sepenuhnya. Tek…