KENAPA REZEKI AKU SUSAH MASUK?- CIK AZZA POT PET

Selamat Pagi semua,awal cik azza masuk office hari nie kan,sebenarnya dah beberapa hari dah lama juga berfikir kenapa susah sangat rezeki nak singgah dekat kita..Cik azza bagitahu k,rezeki nie bukan sahaja dari segi duit/wang tau tapi banyak bentuk seperti kebahagian,peluang pekerjaan,melanjutkan pelajaran,dapat anak,bertemu jodoh dan lain-lain lagi.

Cik azza bukan nak mengeluh atau apa tapi kadang-kadang terfikir juga kenapa susah sangat rezeki nak singgah,kalau singgah pun hilang macam tu je tak tau pergi mana,kira macam tak cukup je memanjang.Bila ada je rezeki mesti kita sentiasa fikir tak cukup kan???..Dekat sini cik azza cari kenapa?mana tahu kan kita sama-sama berfikir dan boleh ubah yang buruk kepada yang lebih baik...Betul dak....??

Jom dekat sini cik azza ada juga baca artikal lain dan terkena batang hidung sendiri..huhuhu..mai cik azza listkan ok..?

Antara sebab mengapa rezeki susah masuk kepada kita adalah:
  1. Gemar mengungkit-ungkit pemberian
  2. Asyik mencanang  perihal duit yang tidak cukup untuk urusan itu dan ini
  3. Berkira untuk bersedekah walaupun seringgit
  4. Berkira untuk membantu memudahkan hal yang baik
  5. Riak bila bersedekah
  6. Banyak berbuat maksiat atau kemungkaran
  7. Tidak atau kurang bersyukur
  8. Banyak mengeluh
  9. Tidak atau kurang beristighfar
Ada tak yang kena dengan diri korang.....?? jangan malu jujur je kita mengaku salah kan..Banyak nya yang cik azza buat...haaaaaaaa
Banyak mengeluh..perempuankan kalau tak mengungkit jangan cakap la lepas sebakul mengungkit tu baru sedar diri...huhuhu

Benda yang cik azza buat tak elok jangan la ikut ye...Insyallah dalam membaiki diri..amin disamping itu boleh juga kita amalkan ayat seribu dinar.....Mudahkan?




Image result for doa seribu dinar


Image result for amalan murah rezeki


Image result for amalan murah rezeki
.

Insyallah semua amalan yang kita lakukan  biarlah dengan ikhlas bukan hanya dengan menunjuk-nunjuk insyallah dia sentiasa mendengar apa yang kita minta..Lambat atau cepat jika sudah tertulis milik kita insyallah ada juga....berusaha dan terus berdoa.

Apa-apa pun jangan lupa solat Dhuha nanti ye..
Previous
Next Post »