INGAT PENYAYANG RUPANYA MEMBAWA PENYAKIT - CIK AZZA POT PET.

Eleh...masa kerja dulu selalu gaduh dengan abang tempat kerja kononnya depa lelaki buncit penyayang,isteri jaga,isteri masak sedap wahhh banyaknya alasan depa bila nak mengelat ye..Jom cik azza cerita cikit buncit nie penyayang ke panyakit???
Eh2..jangan la marah apa salahnya baca sikit untuk diri sendiri juga kan..meh2 rapat..
Image result for suami buncit
Tahu tak buncit adalah tanda awal pembawa penyakit tahu kenapa cik azza cakap macam tu..???

Sebabnya dari perut la semua makanan datang tidak kisah lah makanan yang elok ataupun tidak elok 

Cer bayangkan semua makanan dalam tu terpaksa bersesak sesak dengan segala lemak dalam tu..Lemak memang bebas je boleh je duduk mana-mana..Bawah kulit jadi "selimut" kepada organ dalaman dan tidak kurang juga dalam salur darah.

Ramai orang kerap bergurau dengan mengatakan perut buncit ini tanda bahagia atau tanda kemewahan tetapi yang pastinya perut buncit telah terbukti secara saintifik berkait rapat dengan banyak masalah kesihatan termasuklah masalah jantung. Lemak yang terkumpul di perut boleh diumpamakan lemak (viseral) di dalam organ-organ dalam badan termasuklah hati, jantung dan sebagainya.
Semakin buncit perut menandakan seseorang itu semakin tidak sihat. Ukuran lilit yang ideal bagi kaum lelaki ialah 90 sentimeter dan bagi wanita ialah 80 sentimeter.
Ukuran ini perlu dilakukan oleh pengamal perubatan atau mereka yang mengetahui teknik ukuran tersebut. Pergilah berjumpa dengan doktor atau jururawat bagi mendapatkan ukuran lilit perut saudara.
Perut buncit merupakan kriteria utama sebelum seseorang itu dilabelkan mendapat sindrom metabolik yang berkait rapat dengan penyakit-penyakit seperti diabetes mellitus, hipertensi, masalah jantung dan sebagainya. Tidak ada cara selain menjaga pemakanan yang baik dan melakukan senaman secara konsisten bagi mengatasi masalah perut buncit.

© Utusan Melayu (M) Bhd 

Setelah berumah tangga, kebanyakkan lelaki tidak punya banyak aktiviti yang dapat mengeluarkan peluh. Hanya aktiviti seks sahaja yang dapat mengeluarkan peluh dan menjadi medium utama dalam pembakaran lemak mereka. Jadi lemak dari pemakanan mereka akan mula berkumpul di perut. Lama-kelamaan perut mereka akan mula membuncit atau dalam istilah lain BOROI…´

Terdapat 2 jenis lelaki boroi, pertama lelaki dengan berat badan yang bertambah, bertambah gemuk dan berperut buncit, manakala jenis kedua di mana lelaki itu akan bertambah berat badannya tetapi masih lagi kurus cuma bahagian perut sahaja membuncit.

Walaupun saintifik tidak dapat menjawab bahawa lelaki yang boroi tanda mereka bahagia hidup berumah tangga, tetapi melalui kajian ianya terjawab dengan mudah. Hampir 92% lelaki berkahwin akan boroi setelah 2 tahun dan ke atas tempoh perkahwinan. Malah statistik penceraian juga melaporkan hampir 89% kes penceraian berlaku kepada suami yang slim dan masih tampan.

Berbanding kadar penceraian yang melibatkan suami boroi hanya sekadar 19% kes penceraian. Mungkin anda terperanjat sekarang, namun itulah hakikatnya. Jadi beruntunglah kepada mereka yang mempunyai suami boroi. Dan menurut kajian lagi, lelaki boroi lebih penyayang dan berfikiran jauh dan lebih mementingkan hidup berumah tangga.

Percaya atau tidak seorang isteri akan menerima dan membahagiakan suami yang tercinta tidak kisahlah dengan fizikal bagaimana sekali pun....Ala sweeetttnya.

Tapi kena ingat bahawa buncit bukanlah petanda seksi tapi seksa lagi ada la...Sebabnya buncit akan menyumbang bermacam penyakit yang bahaya termasuklah penyakit pembunuh...seperti penyakit jantung


Sebagai isteri dan juga suami jangan la biarkan perut suami atau diri sendiri membuncit,kita kena buat sesuatu untuk pencegahan dan menyarankan petua atau tips kempiskan perut secara sihat dan berkesa....Orang lelaki memang susah untuk semua nie,namun sebagai isteri kita mesti tahu cara untuk memujuk suami kita kan...Kalu dibiarkan penyakit bahaya akan menyerang suami kita dan akan mengancam nyawa sekali gus meragut kebahgian rumah tangga kita...Percayalah

Sanggup ke kita sebagai isteri tengok penderitaan suami kerana penyakit-penyakit bahaya..


Ini Antara Penyakit Berbahaya Berpunca Daripada Perut Buncit?
  • Penyakit Jantung
  • Stroke
  • Kanser
  • Diabetes
  • Darah tinggi
  • Angin Ahmar
  • Penyakit saluran pernafasan (asma)


Sebaiknya pilihlah makanan yang boleh pecahkan lemak dan jadikan lah senaman sebagai senaman sebagai rutih harian,sekurang kurangnya senaman ringkas walaupun 10 minit dengan hanya push up pun dah ok...dan yang paling penting adalah sentiasa konsisten..atau


Langkah-langkah ke arah kempiskan perut
  • Diet seimbang, elakkan makanan berkalori tinggi
  • Bersenam dan gaya hidup sihat
  • Elakkan sembelit
  • Minum air kosong, elakkan minuman bergas ataupun minuman sejuk
  • Jika inginkan bantuan supplemen pastikan korang ambil supplemen yang selamat dan berkesan supaya tidak memudaratkan diri suami korang..

Disamping itu juga boleh mengamalkan makanan tambahan untuk kita mengawal lemak yang bersesak dan bertimbun dalam perut tu....Namun perlulah sangat-sangat konsisten  dengan setiap pengambilan dan juga kuantiti yang diperlukan oleh badan..Sebabnya setiap orang lain cara badan dia berfungsi.



Minyak ikan dapat membakar lemak dalam badna dan juga kurangkan kolesterol....Pilihan saya pastinya OmegaGuard. Untuk elakkan kolesterol termendap dalam badan, phytocol-st memang pilihan BIJAK.

Kesihatan adalah kekayaan. Jika benar orang yang perut buncit tanda penyayang dan anda mengakui kebenaran kata-kata seperti itu...anda benar-benar membuktikan yang anda sangat 'sayaaaannnnggg' lemak yang terkumpul di dalam perut anda....benarkah..?? Jika tidak, buktikan bahawa anda tidak sayang denagn lemak anda dan membakarnya dengan sesegara mungkin..!!!



Jom layan sikit Testimoni nie....

Image may contain: 3 people, text


BERAT BADAN TURUN SEBANYAK 10KG SELEPAS AMALKAN SET KURUS SHAKLEE]
.

Permulaan saya bersama product Shaklee selepas saya menceritakan masalah tahap kesihatan saya kepada isteri saya Nadia Ezdianie Norazaman. Masalah saya bermula apabila saya kurang selesa dengan fizikal tubuh badan saya (gemuk) dan disebabkan kegemukan itu muncul la simptom-simptom yang lain seperti mudah letih, tercungap-cungap dan yang paling ketara masalah sakit belakang.
.

Masalah ini telah lama berlaku dan telah banyak cara, usaha dan ikthiar dilakukan tetapi hasilnya tidak seperti yang digambarkan. Pada mulanya seperti biasa saya menjaga pemakanan saya (mengamalkan diet yang sihat) dan bersenaman tanpa pengambilan vitamin dan supplement sampingan. Setelah hampir setengah tahun mengamalkan gaya hidup yang sihat masalah saya tetap sama dan kerap berulang. Dengan hasil berat badan yang tidak memberangsangkan ini serta simptom-simptom di atas tidak dapat dipulihkan, saya rasa tertekan. Nekad untuk mengubah tahap kesihatan dan bermula mencari jalan penyelesaian.
.

Bermula dari situ isteri saya telah membuat kajian dan pembacaan untuk menolong mengurangkan masalah saya ini. Setelah yakin dengan hasil kajian dan pembacaan, kami bercadang untuk menggunakan vitamin dan supplement dari Shaklee untuk membantu tubuh badan untuk bekerja dengan lebih effisyen. Akhirnya bertemu kami dengan blog celikvitamin dan isteri saya menghubungi Puan Adilah Manaf. Setelah membuat perbincangan, beliau mencadangkan set kurus kepada kami (Lecithin, Omega Guard, Alfafa, Herb-Lax,ESP dan Cinch). Puan Adilah telah memberikan konsultasi yang excellent!!!!
.

Dengan semangat yang berkobar-kobar saya mengikut segala arahan dan peraturan yang diberikan. Permulaan sessi untuk meningkatkan tahap kesihatan saya bermula dengan DETOX. DETOX selama seminggu dan seterusnya mengambil vitamin dan supplement dari Shaklee secara konsisten berserta senaman yang berterusan. Program diet saya bermula dari 17 Disember 2016 sehinggalah ke hari ini. Alhamdulillah setelah hampir 3 bulan bersama Shaklee berat saya berkurang sebanyak 10kg dari 86.4kg kepada 76.8kg. Selain berat badan turun saya mendapat bonus yang lain iaitu kurangnya ukur lilit badan dari pinggang saiz 40 inchi sekarang saiz pinggang menjadi 36 inchi. Simptom-simptom yang saya hadapi juga dapat diselesaikan. Sekarang kehidupan dan tahap kesihatan tubuh badan saya bertambah baik dengan Shaklee.
.

Setelah mengamalkan gaya hidup yang sihat dan mengamalkan pengambilan vitamin dan supplement dari Shaklee kesihatan saya bertambah baik. Percayalah tubuh badan kita memerlukan vitamin dan supplement untuk melancarkan lagi sistem-sistem dalam tubuh badan kita untuk berfungsi dengan lebih effisyen. Dengan mengamalkan supplement dan vitamin akan mencukupkan keperluan zat harian selain dari makanan yang di makan setiap hari sebagai pencegahan kepada penyakit , letih lesu dan masalah kesihatan apabila usia meningkat tua. It is amazing effect on my body. Thanks Shaklee...



CARI CIK AZZA TAK RUGI TAU.....HIHIHI
Boleh je contact cik azza kalau nak share apa2,kalau ada tips untuk cik azza upgrade cara penulisan cik azza ke? apa2 sahaja boleh share dengan cik azza...Insyallah cik azza akan bantu selagi terdaya...amin.


SHAKLEE INDEPENDENT DISTRIBUTOR 
CIK AZZA.

FB :Sutera azyra
Fan Page : Dunia Sihat
Hubungi : 01132045363
Email :azl1za@yahoo.com
Cik azza buat pos ke seluruh malaysia setiap sabtu serta shaklee melalui online.
COD shaklee : Bukit Mertajam,Bandar Perda,KPJ Hospital, dan area Berdekatan..Insyallah


Previous
Next Post »